• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0
Muharrem Güneş
Muharrem Güneş
TÜM YAZILARI

Türkiye turizmine karşıt kampanyanın arkasında kim var?

31 Mayıs 2018
A


Muharrem Güneş İletişim: [email protected]

Türkiye 2018 yılının ilk çeyreğinde, Türkiye İstatistik Kurumu tarafından açıklanan rakamlara göre beş milyon 138 bin turist çekmiş.

Bu rakamlar Türk yetkililer tarafından Suudi Arabistan ve BAE’li aktivistlerin, güvenlik endişesi ve şiddetin yayılması bahanesiyle Türkiye’ye seyahatin boykot edilmesiyle ilgili sosyal medya üzerinden başlattıkları kampanyaya bir cevap olarak açıklandı.

Türkiye karşıtı kampanya başlatanlar attıkları tweet’lerde Türkiye’de dolandırılan ve saldırıya uğrayan Körfez vatandaşları olduğunu iddia ettikleri videolar paylaştılar.

Elbette Türkiye medyası, kampanyayı ülkenin ekonomisini vurmak isteyen ve 24 Haziran’da yapılması planlanan cumhurbaşkanlığı ve parlamento seçimlerinden önce “harici güçlerin” operasyonunun bir parçası olarak görüyor. Nitekim TL’nin dolar karşısında hızlı değer kaybetmesi, yurtdışı yatırımlarının hızla durması bu düşünceyi teyit eder nitelikte.

Haliç ülkeleri ağırlıklı sosyal medya kullanıcıları tarafından sosyal ağlar üzerinden başlatılan bu son kampanya yapılan ilk girişim değil. Suudi Arabistan ve Birleşik Arap Emirlikleri tarafından Türkiye turizmini boykot etme çağrıları, Aralık 2017’de Türkiye ile Suudi Arabistan ve BAE arasındaki siyasi gerginliğin yükselmesinin ardından yine başlatılmıştı.

Arap ülkelerinden Türkiye dostu aktivistler bu kampanya karşısında boş durmadılar. Bu kampanyaya cevap olarak onlar da Türk turizmini desteklemek için “En güzel yaz mevsimi Türkiye’de yaşanır” şeklinde Türkiye’nin farklı şehirlerinden güzel manzara resimleri eşliğinde hashtag çalışması başlattılar. 

Türkiye Kültür ve Turizm Bakanlığı verilerine göre, geçen yıl yaklaşık 40 milyon turist Türkiye’yi ziyaret etti. Bu ziyaretçilerin arasında çoğu Suudiler olmak üzere yarım milyon Körfez halkı bulunuyor. Bakanlığa göre 2018 yılı sonuna kadar Suudi turist sayısının yaklaşık 700 bine ulaşacağını tahmin ediliyor. Ayrıca Türkiye karşıtı kampanyanın başını çekenlerden BAE’nin engellemelerine rağmen, Dubai’deki Türk Konsolosluğuna göre, BAE’li turist sayısı 2016’ya göre 2017 yılında % 28,83’lik oranla artış gösterdi.

Suudi Arabistanlı ziyaretçilerle söyleşi gerçekleştiren Al-Jazeera.Net birçok kişinin başta İstanbul olmak üzere Türkiye’yi sık ziyaret etmesinin nedenini “Avrupa’yı andıran özellikleriyle birlikte doğu ve İslam medeniyetini aynı zamanda koruduğu, kalkınma ve modernitenin hızla ilerleme kaydettiği örnek bir şehir” olarak açıklıyorlar. Ayrıca ziyaretçiler Suudi ve BAE’lilerin iddia ettikleri gibi yaptıkları ziyaret sırasında herhangi bir güvenlik engeliyle karşılaşmadıklarını ifade ediyorlar.

Ayrıca Türkiye sadece doğa ve tatil turizmi değil, ayrıca Arap ülkelerinden ciddi anlamda sağlık turizmi ve gayrimenkul ticareti için gelmek isteyenler için de odak merkezi. Suudi merkezli “al-watan” gazetesinin Türkiye Sağlık Bakanlığına dayandırdığı istatistiklere göre, Türkiye’de saç ekimi yapan Suudi sayısı yılda ortalama 30.000’i buluyor. Suudi gazetesi, bu yüksek talebin Suudi Arabistan’da yirmi bin riyal (beş bin dolar) ve doksan bin riyale (24 bin dolar) arasında değişen, fiyatların Türkiye’de ise on bin riyali (yaklaşık 2600 dolar) aşmayan düşük fiyatlar olarak belirtiyor.

Ayrıca başta İstanbul, Yalova, Bursa, Antalya ve Trabzon olmak üzere turizm noktasında öne çıkan birçok ilde yoğunlaşan Arap ülkelerinden gayrimenkul alım satımı yapan binlerce yatırımcı bulunuyor. Bu nokta da dikkate alınırsa bu tür olumsuz kampanyaların ciddi ve kalıcı bir etkisinin olmayacağı ve Türkiye’nin Arap ülkelerinin yöneticilerine rağmen halkları için bir cazibe merkezi olmaya devam edeceği anlaşılıyor.

 

x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23