Mutlu bir vücut sağlıklı bağırsaklardan geçer

Yemek yeme alışkanlıkları ve bağırsaklarımızın sağlığı hayatımızı fazlasıyla etkiliyor. Buna dikkat etmeniz ve sebeplerinden uzak durmanız için uymanız gereken bazı kurallar var.

15 Mayıs 2019 Çarşamba 14:27
Mutlu bir vücut sağlıklı bağırsaklardan geçer

Yoğun tempolu hayatlarımızın içerisinde beslenmeyi sadece geçiştirmek amaçlı ya da çok abartarak tıka basa dolarak gerçekleştiriyoruz. Vücudumuzu dinlemiyoruz. Bize verdiği sinyalleri anlamıyoruz. Eğer daha dinç, mutlu ve sağlıklı olmayı istiyorsanız beslenmenizi düzene sokmalı dolayısıyla bağırsaklarınızı rahata erdirmelisiniz.

Öncelikle yemek yeme alışkanlıklarınızı sık sık yiyerek değil de besin öğelerini tanıyıp, vücudunuzu ayakta tutkmak amaçlı yediğinizi kavramalısınız. 

Sürekli yemek yediğiniz taktirde mideniz ve bağırsaklarınız çalışma esnasındayken bir iş daha çıkararak üzerine yemek ekleyeceksiniz. Bu da organlarınızın yorulmasına sebep olacaktır. 

Örneğin yemek yedikten sonra ağırlık çökmesinin sebebi; mideniz hazım işlemi için çalışmaya başlar ve vücut bütün gücü oraya aktarır.  Beyin, daha fazla yorgunluk olmaması için vücudu uyararak dinlenmeye geçirdiği bir olaydır aslında. 

Yani vücudunuz sürekli çalıştığı taktirde dinlenemez ve bazı işlevleri için gücü kalmaz. Bağırsaklar daha biz yemek yemeye başladığımızda çalışmaya bailadığı için en çok onlar yorulurlar ve biz işimizi bitirsek de işlemlerine devam ederler. Bağırsaklarınızı dinlendirmek için;

  • 2 öğün beslenin. 
  • Doymadan masadan kalkın. Çünkü o yiyeceğin gideceği çok yer var. İlerleyen süreçte 8 dakika içerisinde doyduğunuzu anlayacaksınız.
  • Yeşil yapraklı sebzeleri kullanarak detoks yapın.
  • Bolca su tüketin. 
  • Şekerden uzak durun ya da azaltmanın yollarını bulun. Çünkü bağırsaklarınızdaki kötü huylu bakteriler şekerle çoğalacaktır.
  • Hareketsiz kalmayın ve günde yarım saat tempolu yürüyün.
  • Bitki çayları tüketerek vücudunuzdan toksinlerin arınmasını sağlayın.
  • Bağırsaklarınızı çalıştırmak için belirli saatlerde tuvalete girme düzeni koyun ve her gün buna kurala uyun.
  • Ev yapımı turşu, kefir ve yoğurt yemeyi ihmal etmeyin.

Yemek yemeyi bir araç olarak görmeisiniz. Bağırsaklarınıza yüklenip çok yemek yediğinizde zararlısı siz olacaksınız. Bunu başarmak sizin elinizde.

Akit Youtube Kanalına Abone Ol

Haftanın Özeti

www.yeniakit.com.tr internet sitesinde yayınlanan yazı, haber, röportaj, fotoğraf, resim, sesli veya görüntülü sair içeriklerle ilgili telif hakları Uğurlu Gazetecilik Basın Yayın Matbaacılık Reklamcılık Limited Şirketi’ne aittir. Bu içeriklerin iktibas hakkı saklıdır. İzinsiz ve kaynak gösterilmeksizin iktibas olunamaz; hiçbir surette kopyalanamaz, yeniden yayıma konulamaz.
Haber Tarihi: 15 Mayıs 2019 Çarşamba 14:27

YORUM YAZ

    Günün Özeti

    Günün Karikatürü

    24 Mayıs 2019