Şeker krizlerinizi azaltmanın yolları

Zaman zaman şeker krizlerine girdiğimiz ve vücudumuza zarar verdiğimizi bildiğimiz halde yediğimiz durumlar başımıza geliyor. Peki bu durumdan kurtulmak istiyorsak ne yapmalıyız? İşte yazımızda bu sorunun cevabını bulabilirsiniz

10 Mayıs 2019 Cuma 15:49
Şeker krizlerinizi azaltmanın yolları

Şeker isteği serotonin eksikliğinden kaynaklanır. Serotoninin yüzde 70'i ise bağırsaklarda üretilir. Bağırsaklarınızı düzene sokarak şekerden uzaklaşabilirsiniz. Bunun için; ev yapımı yoğurt, turşu ve tarhana gibi besinler tüketebilirsiniz. Her canınız tatlı istediğinde kendinizi dizginlemelisiniz. 

Şekeri bırakmaya karar verdiğinizde aniden kesmek pek çok kişide fayda etmez. Bu yüzden faydalı şekerler tüketerek duruma yavaşça adapte olmaya çalışabilirsiniz. Örneğin, bitter çikolata tüketin.

Bitki çayları içmeye özen gösterin. Hangi çay olduğu farketmez, şekersiz olarak alışın ve tadına varın.

Kakule, tarçın, karanfil, muskat ve zencefil gibi farklı tatlara sahip keskin baharatları tüketerek duyularınızın açılmasına, algıladığınız tatların değişmesine olanak sağlayın.

Meyveyi sütle, bademle ve tarçın serperek tüketin.

Şekersiz sakız çiğneyin.

Sağlıklı tohumlar, kuruyemişler ve taze hindistan cevizi tüketmeye çalışın.

İlk zamanlar suyunuza tarçın ekleyin.

Sağlıklı ve düzenli beslenin. Tatlı yeme isteğiniz bastırdığında, herhangi bir olayı alışkanlık haline getirerek beyninizde ona yer verin. Örneğin, her tatlı isteğinde kuru kayısı yiyin ya da yürüyüşe çıkın. Bunu 40 gün direnerek gerçekleştirdiğiniz takdirde beyniniz sinyal vermeye başlayacaktır.

Akit Youtube Kanalına Abone Ol

Haftanın Özeti

www.yeniakit.com.tr internet sitesinde yayınlanan yazı, haber, röportaj, fotoğraf, resim, sesli veya görüntülü sair içeriklerle ilgili telif hakları Uğurlu Gazetecilik Basın Yayın Matbaacılık Reklamcılık Limited Şirketi’ne aittir. Bu içeriklerin iktibas hakkı saklıdır. İzinsiz ve kaynak gösterilmeksizin iktibas olunamaz; hiçbir surette kopyalanamaz, yeniden yayıma konulamaz.
Haber Tarihi: 10 Mayıs 2019 Cuma 15:49

YORUM YAZ

    Günün Özeti

    Günün Karikatürü

    19 Temmuz 2019