• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Şeker krizlerinizi azaltmanın yolları

Zaman zaman şeker krizlerine girdiğimiz ve vücudumuza zarar verdiğimizi bildiğimiz halde yediğimiz durumlar başımıza geliyor. Peki bu durumdan kurtulmak istiyorsak ne yapmalıyız? İşte yazımızda bu sorunun cevabını bulabilirsiniz

Yeniakit Publisher
2019-05-10 15:49:00 -
Şeker krizlerinizi azaltmanın yolları

Şeker isteği serotonin eksikliğinden kaynaklanır. Serotoninin yüzde 70'i ise bağırsaklarda üretilir. Bağırsaklarınızı düzene sokarak şekerden uzaklaşabilirsiniz. Bunun için; ev yapımı yoğurt, turşu ve tarhana gibi besinler tüketebilirsiniz. Her canınız tatlı istediğinde kendinizi dizginlemelisiniz. 

Şekeri bırakmaya karar verdiğinizde aniden kesmek pek çok kişide fayda etmez. Bu yüzden faydalı şekerler tüketerek duruma yavaşça adapte olmaya çalışabilirsiniz. Örneğin, bitter çikolata tüketin.

Bitki çayları içmeye özen gösterin. Hangi çay olduğu farketmez, şekersiz olarak alışın ve tadına varın.

Kakule, tarçın, karanfil, muskat ve zencefil gibi farklı tatlara sahip keskin baharatları tüketerek duyularınızın açılmasına, algıladığınız tatların değişmesine olanak sağlayın.

Meyveyi sütle, bademle ve tarçın serperek tüketin.

Şekersiz sakız çiğneyin.

Sağlıklı tohumlar, kuruyemişler ve taze hindistan cevizi tüketmeye çalışın.

İlk zamanlar suyunuza tarçın ekleyin.

Sağlıklı ve düzenli beslenin. Tatlı yeme isteğiniz bastırdığında, herhangi bir olayı alışkanlık haline getirerek beyninizde ona yer verin. Örneğin, her tatlı isteğinde kuru kayısı yiyin ya da yürüyüşe çıkın. Bunu 40 gün direnerek gerçekleştirdiğiniz takdirde beyniniz sinyal vermeye başlayacaktır.

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23

Bip İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23

Bip İhbar Hattı