• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Az ve sık yemek mi, 2 öğün beslenmek mi?

Koşuşturmalar ve stres altında geçen hızlı yaşam, beslenmemizi kötü etkiliyor. Bazen ayakta geçiştirerek, bazende oturup tıka basa doyarak bir öğünümüzü geçiriyoruz. Peki ya normal bir beslenme nasıl olmalı? Sürekli yemek yeme halinde mi olmalıyız? Yoksa doymalı mıyız?

2019-05-14 15:28:00 -
Az ve sık yemek mi, 2 öğün beslenmek mi?

Beslenme düzenimiz bizi ayakta tutan büyük bir etken. Yeteri miktarda besin değerleri almamamız sonucunda vücudumuzun halsiz düşmesi söz konusu. 

Sürekli yemek yemek ya da buna kafa yormak doğru değildir. Daha yemek yemeden evhamlanıp, yemek yedikten sonra da bir sonraki öğünü düşünmemelisiniz. Mideniz sizin için sinyal veriyor ve acıktığınızı hissediyorsunuz. Tok olduğunuz halde midenize bir şeyler doldurmamalısınız.

Bu durumu şöyle açıklayalım; devamlı yemek yerseniz, mideniz hep kasılacak devamlı çalışır vaziyette olacak. Bu durum sizi yoracaktır.

Sık sık yemek yediğinizde, çalışır vaziyetteki dolu mideye yiyecek göndermiş olacaksınız. Mide daha algılamadan öğütme işlemine o yiyeceği de katacaktır. Sonuç olarak, yediklerinizin faydasını görmeniz pek mümkün değil. 

2 öğün beslenme şeklinde sabah yediğiniz kahvaltı sizi zinde tutacak, akşama kadar mideniz rahatlayacak ve boş bir mideyi hakkıyla dolduracaksınız. Fakat 2 kere yiyorum tam yemeliyim fikrine sahip olmamalısınız. Yeteri kadar, dengeli yemeli ve tam doymadan sofradan kalkmalısınız. 

Çok yediğiniz yemekler ve içindeki zararlı şeyler vücudunuzda birikecektir. Bu yüzden ramazanın ne amaçlı olduğunu anlamak mümkün. Vücudu dinlendirmeli ve en güzeli de biraz yemekle gün geçirebildiğimizi fark etmeliyiz. Yemek bir amaç değil, araçtır. Ramazanın ruhuyla hareket eden bir birey açlık ve doygunluk meselesinin farkını kavrayabilir. Allah kullarına hep en hayırlısını ve iyisini emretmiştir.

Sağlıcakla kalın

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23