Aileyi ve toplumu dinamitlemeye yönelik ‘Toplumsal Cinsiyet Eşitliği’ zırvasını annelere empoze etmek için “Çocuğunuzu cinsiyetsiz yetiştirin” kampanyası yürüttüğü belirlenen Aptamil’in Türkiye’deki geçmişinin skandallarla dolu olduğu ortaya çıktı.
Türkiye’nin dinamik nüfus gücünü duraklatmak için sinsi faaliyetler yürüten yabancı kuruluşlar insan fıtratını imha etme girişimlerine devam ediyor. Haçlı Batı ürünü toplumsal cinsiyet eşitliği projesini yuvanın temel taşı olan annelere empoze et Aptamil’in Türkiye’deki geçmişi skandallarla dolu. Fransız Aptamil’in, 2010 yılında bebeğin sağlıklı gelişiminde büyük rol oynayan anne sütünden çocukları mahrum bırakmak için ülkemizde sinsi bir reklam kampanyası başlattığı ortaya çıktı.
Türkiye’deki annelere yönelik 2010 yılında “Her Gün En Az Yarım Litre” sloganıyla bir reklam çalışması yapan Aptamil’in, uydurma bilimsel istatistiklerle deseklediği reklamında “Bebeğiniz her gün en az 500 ml. süte ihtiyaç duyuyor. Eğer sütünüz yetmiyorsa bebeğinizin bağışıklık sistemini güçlendirmek için ona Aptamil verin” sözlerine yer verdiği kaydedildi. Türkiye’de televizyon, internet ve süper marketler aracılığıyla tanıtılan reklamda, bunun Dünya Sağlık Örgütü’nün tavsiyesi olduğu iddia edildi. Aptamil ayrıca Birleşmiş Milletler kuruluşu UNICEF’in Türkiye şubesi, Sağlık Bakanlığı ve Türk Millî Pediatri Derneği’nin de bu kampanyayı desteklediğini duyurdu.
Toplumsal cinsiyet eşitliği isimli insan fıtratını imha projesini yuvanın temel taşı olan annelere empoze etmek için “Çocuğunuzu cinsiyetsiz yetiştirin” kampanyası yürüttüğü belirlenen ve büyük tepki çeken Aptamil’in Türkiye’deki geçmişinin skandallarla dolu olduğu ortaya çıktı. Fransız Danone firmasının bebek maması markası Aptamil’in, 2010 yılında bebeğin sağlıklı gelişiminde büyük rol oynayan anne sütünden çocukları mahrum bırakmak için ülkemizde sinsi bir reklam kampanyası başlattığı ve uydurma istatistiklerle anne sütünün bebekler için yetersiz olduğunu öne sürerek kendi ürettikleri devam sütü ile bebek mamasını önerdiği tespit edildi.
Uzmanlar tuzağa karşı çıktılar
Aptamil’in Türk annelerinin anne sütünü değersizleştirme skandalı 2013 yılında İngiliz Independent gazetesi tarafından ifşa edildi. Independent Newman ile Oliver Wright imzasıyla yayımlanan, Yeşilgazete.org’un tercüme ettiği haberde Aptamil’in maskesi düşürüldü. Uzmanlar Aptamil’in “500 ml” uydurmasına itiraz etti. Pediyatri Doktoru Gonca Yılmaz kampanyayı kınayarak, “Anne sütünün sağlığa faydaları saymakla bitmez. Anneler, yanlış tavsiyelere dayanarak mama kullanmaya zorlanmamalı” dedi.
Beslenmenin İlk Adımları Vakfı yöneticisi Doktor Helen Crawley, çocuğun ne kadar süte ihtiyaç duyduğuna dair tahminî sayılar, o çocuğun ancak bebek mamasıyla ya da sağılmış sütle beslenmek zorunda kaldığı durumlarda gerekli olduğunu belirtti.
DSÖ ve UNICEF sahterkarlığı ifşa etti
Bunun üzerine hem Dünya Sağlık Örgütü hem de UNICEF, kampanyayı desteklediklerini reddetti. Dünya Sağlık Örgütü, Danone’nin kendi logolarını kullanma izninin olmadığını ve yazılı bir belgeyle 14 gün içinde isimlerini kaldırmaları gerektiğini kendilerine ilettiklerini beyan etti. UNICEF’in Türkiye temsilcisi Doktor Ayman Abulaban da şirketi bu konuda yazılı olarak uyardıklarını söyleyerek, “UNICEF’in Türkiye şubesi bu kampanyaya destek olmadı. Kampanya malzemelerinizin üzerinden UNICEF adını kaldırmanızı rica ediyoruz” diye konuştu. Sağlık Bakanlığı ise sessiz kalmakla yetindi.
Aptamil yalanla köşeyi döndü, kimse dokunmadı
Anne sütünü değersizleştirme ve uzun vadede yok etme amaçlı sahtekârlığı deşifre olan Aptamil’e karşı Türkiye’de hiçbir yaptırımın uygulanmadığı belirlendi. Ürün satışı için Türk annelerini kobay gibi kullanan Aptamil’in uyduruk istatistiklerle ve sahte destek beyanlarıyla yürüttüğü kampanya sonucunda 2013 yılına kadar kârını yüzde 15 artırdığı bildirildi. Sahtekârlığı fâş olan Aptamil’in buna rağmen hiçbir yaptırımla karşılaşmaksızın Türkiye’de nüfuz alanını genişlettiği ve yeni nesli LGBT tuzağına sürükleme cüretini gösterecek kadar semirdiği görüldü.

