• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0
Murat Alan
Murat Alan
TÜM YAZILARI

Petrol kuyusuna beton dökenler metro kuyusuna da hafriyat döküyor

05 Haziran 2021
A


Murat Alan İletişim: [email protected]

Ankara için Melih Gökçek neyse, İstanbul için de rahmetli Kadir Topbaş oydu.

Ankara Gökçek’le, İstanbul Topbaş’la birlikte anılır hale gelmişti.

Rahmetli Kadir ağabeyin bir hayali vardı..

İstanbul’da “metrosuz ilçe kalmayacak, trafiği de yer altına alacağız” diyordu.

2017’de Pendik-Tavşantepe Metro Hattı açılış programında kürsüye çıktı.

Ezberleri bozacak tünel ulaşım sistemini açıkladı. 

 “Yerin altından yaklaşık 140 kilometrelik yeni alternatif bir ulaşım aksı oluşturacağız. İstanbul tünel ulaşım sistemi için artık imalat aşamasına yaklaşıyoruz. Karayolu ulaşımında devrim niteliğinde bir adım atıyoruz. Tüneller ile yerin altını birbirine bağlayacak adımlar atıyoruz. Büyükçekmece’den Kâğıthane’ye oradan da Sarıyer’e kadar tüneller, kavşak ve bağlantı yolları ile birlikte yaklaşık 140 kilometrelik yepyeni bir güzergâh açıyoruz. Yeni bir alternatif ulaşım aksı kazanıyoruz. Aynı şekilde Anadolu yakasında da Harem’den Küçüksu’ya Yenisahra’dan Bostancı’ya uzanacak tünellerimizle, İstanbul’un karayolu ulaşımında ezberleri bozmaya hazırlanıyoruz. Bunu yapacak gücümüz, imkânımız, güvenimiz, inancımız var. Cumhurbaşkanımızın liderliğinde böyle büyük adımlar atıyor olmanın gurur ve heyecanı ile doluyuz” dedi.

Aynı konuşmada, toplamda 16 tünel yapılacağını, 7 buçuk kilometrelik Dolmabahçe – Levazım Tünelinin temelinin atılacağını kaydetti. 

Rahmetli başkan aynen dediğini yaptı..

O tünelin temeli atıldı..

Ve İmamoğlu yönetimi İstanbul’da seçimleri kazandığı güne kadar da proje tıkır tıkır yürüdü.

İstanbul’un kaybedecek bir dakikası yok” diyen İmamoğlu gelir gelmez önce metro çalışmalarını durdurdu.

Gerekçe olarak da “planlama” dedi.

Sonra tünel projesini durdurdu..

Ona da “planlama” dedi. 

Sonra bazı metro çalışmalarına yeniden başlandığı açıklandı. 

Her halde çalışıyor diyorduk..

Önceki gün duyarlı vatandaşların çektiği görüntüler o “her halde”mizin ne kadar boş bir temenni olduğunu ortaya koydu. 

Görüntüleri görünce gözlerime inanamadım. 

Yüzde 80’i tamamlanan Dolmabahçe-Levazım tünelinin üstüne toprak atılıyordu.

İstanbullu o rezaletin şokunu atlatmadan, bir video kaydı daha düştü..

Sancaktepe Metrosu için açılan tünele hafriyat kamyonları yanaşmış ve tonlarca toprağı tünel için açılan kuyulara döküyor.

İnanamadım..

İnanmak istemedim..

Olamaz dedim.

İBB AK Parti Grup Başkan Vekili ve Esenler Belediyesi Başkanı Tevfik Göksu rezaleti doğruladı. 

Hani Cumhurbaşkanımızın bir sözü var ya, “bunlar yıkım ekibi” diyordu..

Ne kadar doğru bir sözmüş..

Yüzde 80’i tamamlanan bir projenin üstüne toprak atmak, ancak ve ancak yıkım ekibi tarafından yapacak bir iş.

Merak ettim böylesine bir skandala imza atmak için ne gibi bir gerekçe uydurmuşlar diye..

CHP’nin Ajansı “Cumhurbaşkanı yapacaktı” şeklinde salakça paylaşımlar yapmış.

Aklıma Otobüs AŞ eski Başkanı Murat Ongun geldi. 

Yahu konunun otobüslerle ne alakası var” demeyin, zira aynı zamanda İmamoğlu’nun medya şeysi kendisi..

Sosyal medyasına bir göz attım..

Beyefendi CHP’nin trollerinden farksız, “Bu videoda görüldüğü üzere İBB kedisi, arızalı turnikeyi kullanmasın diye vatandaşımızı uyarmıştır. AHaber’in konuyla ilgili haberi tamamen gerçek dışıdır” şeklinde paylaşım yapmış.

Bu kadar mı demeyin..

Tabii ki değil..

Hemen altında 3–4 satır açıklaması daha var, “Dört yıldır açık olan bu şantiyeler ciddi oranda çökme riski taşıdığı ve trafik sorunu yarattığı için geçici dolgu çalışmasıyla çevre ve bölge halkının güvenliği sağlanıyor. Çekmeköy-Sancaktepe-Sultanbeyli Metrosu’nun yapımı sorunsuz ve hızlı şekilde devam ediyor.” 

Beyefendiler hem toprak döküyormuş hem de çalışmaya da devam ediyorlarmış.

Nasıl oluyorsa..

Peki, Levazım Tüneli?

Onun da çökme riski varmış ve paraları da yokmuş..

Ne hikmetse projeyi bunlar devralınca çökme riski oluştu, ne hikmetse 10 bakanlığın bütçesinden fazla bir kaynağı kullanan İBB, metro projelerine, tünel kazısına para ayıramaz oldu. 

Baklavanın kilosuna 392 lira verirseniz, milletin 3 bin lirasını içki açmak için harcarsanız,  yeni cep telefonu lazım” deyip 1 milyon 600 bin lirayı iç ederseniz, metrolara balon asmak için 5 milyon lira dökerseniz, kimin yaptığı belli olmayan bir tabloya 9 milyon bayılırsanız..

Olacağı bu..

İşte bu kafanın çözümü, AK Parti’nin devasa projelerinin üzerine toprak dökmek.

Yunan’ın kaçarken Anadolu’yu ateşe vermesi neyse, bu projelerin üzerine toprak atmak da odur.

Petrol bulunan kuyuların üzerine beton dökülmesi neyse, Levazım Tüneline hafriyat dökülmesi odur. 

Yunan yunanlığını yapıyor da, İBB yönetimi ne yapmaya çalışıyor anlamak güç.

Selametle.. 

 

Haberle ilgili yorum yapmak için tıklayın.

Yorumlar

Mutmaine

Herşey çöp güzel olacak....demişlerdi zaten.....gereği yapılıyor

Ömer

Melih Gökçe’ye ve rahmetli Kadir Topbaş’a haksızlık yapıldığını düşünüyorum. Maalesef Erdoğan yanıltılmış ve görevden alma hata olmuştur . İstanbul ve Ankara belediyeleri seçimde kaybedildi . Şimdi millet ah vah ediyor ama iş işten geçti . Binali Yıldırım gibi icraatçı bir adamın kıymeti bilinemedi . İstanbul o kadar başıboş ki tam bir rezalet .
x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23