• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Ünlü futbolcunun kurduğu şirket iflas etti! Türkiye'de de sevenleri çoktu

Yeniakit Publisher
Haber Merkezi Giriş Tarihi:
Ünlü futbolcunun kurduğu şirket iflas etti! Türkiye'de de sevenleri çoktu

Bir dönemin en popüler lüks yaşam tarzı markalarından BALR, iflas etti. Özellikle dünyaca ünlü futbolcuların tercihi haline gelen marka, pandemi sonrası toparlanmayı başaramadı.

Markanın kurucusu eski futbolcu Demy de Zeeuw, sosyal medya üzerinden yürüttüğü dev pazarlama stratejileri ve futbol dünyasındaki etkili bağlantılarına rağmen artan maliyetlere ve biriken borçlara karşı koyamadı. BALR, pandemi sonrası yaşanan ekonomik sıkıntılar ve tüketim alışkanlıklarındaki değişimle birlikte büyük yara aldı ve son olarak kapanma kararı alındı.

2013 yılında eski Hollandalı futbolcu Demy de Zeeuw tarafından kurulan BALR, kısa sürede dikkatleri üzerine çekmeyi başardı. Markanın hedefi, futbolcuların temsil ettiği lüks yaşam tarzını, modaya dönüştürmekti.

Louis Vuitton valizleriyle tanınan futbolculardan ilham alan marka, tişörtlerden ayakkabılara kadar geniş bir ürün yelpazesi oluşturarak lüks tüketimin yeni adresi haline geldi.

PANDEMİ SONRASI SATIŞLAR DÜŞTÜ

Ancak, COVID-19 pandemisi sonrası BALR’ın mali yapısı ciddi şekilde zayıfladı. 2023 yılı itibarıyla markanın brüt kârı 4,6 milyon eurodan 3,9 milyon euroya geriledi. Brüt kâr marjları %15 oranında düşerken, net zarar 1,7 milyon euroyu aştı. Şirketin birikmiş vergi borcu ise 6,7 milyon euroya kadar çıktı.

YATIRIM ÇABALARINA RAĞMEN KURTULAMADI

BALR’ın arkasındaki ana şirket Juramy, 2024 yılında şirketi kurtarmak için 10 milyon euro daha yatırım yaptı. Ancak bu çabalar da markanın iflasını engellemeye yetmedi. Juramy, 2022 yılında da 11 milyon euro fon toplamıştı. Şirket son olarak BALR’ın marka haklarının küçük bir bölümünü üçüncü bir tarafa sattı.

KARDEŞ MARKA YOLA DEVAM EDECEK

BALR’ın kardeş markası olan ve futbol içerikleri üreten 433 platformu ise yoluna devam edecek. Aylık 350 milyon kullanıcıya ulaşan sosyal medya devi, artık şirketin ana odak noktasını oluşturacak. CEO Juul Manders, "Düşen satışlar, artan maliyetler ve koronavirüs sonrası biriken borçlar BALR’ın sonunu getirdi. Artık tüm enerjimizi 433’ün büyümesine yönlendiriyoruz" dedi.

Haberle ilgili yorum yapmak için tıklayın.
x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23