Tamamlandığında dünyanın en büyüğü olacak! Sadece büyüklüğüyle değil, tasarımıyla da ilk olacak

İnşası tamamlandığında "dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüsü" unvanını alacak 1915 Çanakkale Köprüsü, tasarımındaki inceliklerle de dünyada bir ilk olacak.

17 Mart 2019 Pazar 17:22
Tamamlandığında dünyanın en büyüğü olacak! Sadece büyüklüğüyle değil, tasarımıyla da ilk olacak

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın 18 Mart 2017'de temelini attığı "1915 Çanakkale Köprüsü"nün denize indirilen Avrupa ve Asya kule keson temellerinin çalışmaları sürdürülüyor.

Projede, Karayolları Genel Müdürlüğüne bağlı 75 personelin yanı sıra müşavir teşkilatında 103, yüklenici bünyesinde 568'i mühendis olmak üzere toplam 2 bin 919 kişi çalışıyor. 165 iş makinesinin kullanıldığı projede 68'i köprü, 20'si yol yapımında olmak üzere toplam 88 alt yüklenici, 24 saat vardiya usulüyle görev yapıyor.

Hizmete açıldığında uluslararası bir koridorun da tamamlayıcısı olacak 1915 Çanakkale Köprüsü, Avrupa'dan gelip Türkiye'nin batısına gidecek sürücü ve yolcular tarafından da yoğun olarak kullanılacak.

Bu sene 18 Ocak'ta düzenlenen törenle köprünün en önemli yapılarından biri olan kule keson temellerinin kuru havuz inşaatından alınarak yüzdürülme işlemlerinin gerçekleştirilmesinin ardından köprünün en önemli noktaları olan ayak bölümlerindeki çalışmalara hız verildi.

Islak havuzdaki imalat çalışmaları ile Asya ve Avrupa ankraj imalatları, Avrupa ve Asya yaklaşım viyadüğünde kazı çalışmalarına devam edilen 1915 Çanakkale Köprüsü'nün Asya kule temeli için çakıl yataklaması da bitirildi.

Tesviye çalışmaları devam eden ve Avrupa kule temelinde de çakıl yataklama çalışmaları sürdürülen köprünün, proje başlangıcı olan Malkara Kavşağı ile Koru mevkisi arasındaki kesimlerde toprak işleri ve sanat yapıları çalışmaları gerçekleştiriliyor.

 Malkara-Çanakkale Otoyolu ve 1915 Çanakkale Köprüsü'nün Türkiye ekonomisinin en gelişmiş bölgesi olan ve nüfusun önemli bir bölümünün yaşadığı Marmara ve Ege bölgelerindeki limanlar, demir yolu ve hava ulaşım sistemlerinin kara yolu ulaşım projeleri ile entegrasyonunu sağlayacak köprü, söz konusu bölgelerde ekonomik gelişime ve sanayinin ihtiyaç duyduğu dengeli bir planlama ve yapılanmanın oluşturulmasına imkan sunacak.

1915 Çanakkale Köprüsü

İnşası tamamlandığında "dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüsü" unvanını alacak 1915 Çanakkale Köprüsü, tasarımındaki inceliklerle de dünyada bir ilk olacak.

Köprünün kule bağlantıları ve bağlantı unsurları Türk bayrağının renkleri olan kırmızı ve beyaza boyanacak. Her iki yakada 333 metre yüksekliğindeki kulelerin üst kısmı ise Seyit Onbaşı'nın Çanakkale Savaşları sırasında namluya sürdüğü top mermisini temsil edecek şekilde yapılacak.

Lapseki ilçesi Şekerkaya ile Avrupa tarafındaki Gelibolu ilçesi Sütlüce mevkileri arasına inşa edilecek köprü, Çanakkale Boğazı'nın ilk asma köprüsü olarak hizmet verecek.

2023 metre orta açıklık, 770'er metre yan açıklıklar, 365 ve 680 metrelik yaklaşım viyadükleriyle köprünün toplam uzunluğunun 4 bin 608 metre olması öngörülüyor.

"2x3" şeritli olacak köprünün tabliyesi ise yaklaşık 45,06 metre genişlikte ve 3,5 metre yükseklikte olacak. Tabliyenin her iki tarafında bakım onarım amacıyla kullanılacak yürüme yolları yapılacak. Köprü için 2 yaklaşım viyadüğü, 4 betonarme viyadük, 10 alt geçit köprüsü, 33 üst geçit köprüsü, 6 köprü, 43 alt geçit, 115 menfez, 12 kavşak, 4 otoyol hizmet tesisi, 2 bakım işletme merkezi, 6 ücret toplama istasyonu inşa edilecek.

1915 Çanakkale Köprüsü'nün 18 Mart 2022'de tamamlanarak hizmete açılması planlanıyor.

Haftanın Özeti

www.yeniakit.com.tr internet sitesinde yayınlanan yazı, haber, röportaj, fotoğraf, resim, sesli veya görüntülü sair içeriklerle ilgili telif hakları Uğurlu Gazetecilik Basın Yayın Matbaacılık Reklamcılık Limited Şirketi’ne aittir. Bu içeriklerin iktibas hakkı saklıdır. İzinsiz ve kaynak gösterilmeksizin iktibas olunamaz; hiçbir surette kopyalanamaz, yeniden yayıma konulamaz.
Haber Tarihi: 17 Mart 2019 Pazar 17:22

YORUM YAZ

  • yazmıyorumyazmıyorum3 gün önce
    fetonyahu ve ingiz uşağı temel- karamollaoğlu- efendi bu işe çok üzülecekler.
  • Mehmet Tanriverdi Mehmet Tanriverdi 4 gün önce
    Ne kadar dertli yorum cular varmis ,bunlara iyilikte yaramiyor, isterseniz yüzerek yunanistana gecin.
  • Celil yağmuroğluCelil yağmuroğlu4 gün önce
    1915 Çanakkala Köprüsü yanlız Dünyanın bir numara büyüklüğüyle değil aynı zamanda bizlere İNGİLİZLERİ VE YENİZLANDAYI NASIL HUSRANA UĞRARTIĞIMIZI ÖLÜMCEYE KADAR BU 1915 ÇANAKKALA İSMİNİ KALPLERİN VE CİĞERLERİNİ SÖKECEKTİR İSMİNİ DUYDUKLARI ZAMAN ,,BU BİR ALLAHIN LÜTFÜDÜR ALLAH HER ZAMAN ZALİMLERİN CEZASINI VE OBÜR DÜNYADA İLAKİALACAKTIR DAHA ÇOK ÇEKECEKLERİ VARDIR,,ŞEHİTLERİMİZİN KANI YERDE KALMAYACAKTIR,,İNŞALLAH ,,Vesselam,,
  • LeventvayLeventvay4 gün önce
    Bh köprü yapılan salakça bir anlaşmanın . Yani geçmeyenlerin ödeyecegi bir köprü olarak ,,,,, direkleri abide gibi anlayana ayakta dikine duran kazıkların millete atılmış bir kazık gibi ((( osmamgazi örnegi))) duracak ve gelecek nesil sizi öyle hatırlatacak sayın akp liler . Nokta ... nokta
  • LeventbayLeventbay4 gün önce
    Peki kaça geçecegiz ordan vatandaşı bu ilgilendiriyor . Bırak hava atmayı bunların örnegiÇok .
  • saitsait4 gün önce
    hasan abiyi niye üzdünüz u...n
  • hasanhasan4 gün önce
    Bu koprununde finansmanını doviz ile yaptınız degil mi? Hala akıllanmıycakmısınız?

Günün Özeti

Günün Karikatürü

22 Mart 2019