E-ihracat uzmanı Emre Koca, Türk KOBİ’lerinin dijitalleşme sürecinde attığı adımlarla Avrupa’daki rakiplerini geride bıraktığını belirtti.
Dijital dönüşüm yolculuğunda büyük adımlar atan Türkiye merkezli küçük ve orta büyüklükteki işletmeler (KOBİ), uluslararası pazarlarda rekabet gücünü artırıyor. Mentorx kurucusu ve e-ihracat uzmanı Emre Koca, Türk KOBİ’lerinin özellikle dijitalleşme alanında Avrupa’daki işletmelere göre daha çevik ve uyumlu davrandığını belirtti.
Şirketten yapılan açıklamada görüşlerine yer verilen Koca, Avrupa'da KOBİ'lerin harcama tarafında gelir avantajı olduğunu ve bu kıtadaki işletmelerde satın alma gücünün daha yüksek olduğunu kaydetti.
Türkiye'deki KOBİ'lerin, rekabette daha güçlü olduğunu belirten Koca, "Teknoloji olarak Türk KOBİ'lerini, Avrupa'dan önde görüyorum çünkü oynadığımız alan rekabetçi. Türk şirketler, dijitalleşme sürecinde güçlü adımlar atıyor." ifadelerini kullandı.
Koca, KOBİ'lerin büyük şirketlere kıyasla daha çevik hareket edebildiğini, hızlı karar verebildiğini ve pazar dinamiklerine adapte olabildiğini aktardı.
Dijitalleşmenin e-ihracat üzerindeki etkisine değinen Koca, "Dijital yatırım maliyetinden 6 ayda sonuç aldığımız oldu. Doğru stratejilerle KOBİ'ler, kısa sürede başarılı sonuçlar elde edebilir." değerlendirmesinde bulundu.
E-ihracatta Türkiye'deki KOBİ'lerinin önündeki en büyük engellerden birinin, lokalleşme süreci olduğuna değinen Koca, firmaların, hedef pazarlara uyum sağlama konusunda daha fazla yatırım yapması gerektiğini bildirdi.