Canlılardaki sevk-i ilahinin yok sayıldığı, Cenab-ı Allah’ın yaratma fiillerinin gözardı edildiği evrimci zihniyetle hazırlanan Biyoloji, Fizik, Kimya, Fen Bilgisi gibi ders kitaplarının pedagojik yanlışlığına dikkat çeken bilim adamları, milli ve manevi değerlerimizle uyumlu tarzda ders kitabı çalışmalarının ilk örneğini bitirdi
Okullarda öğrencilere okutulan ders kitaplarındaki evrimci-ateist üslubun gençleri ‘yaratıcı’ karmaşasına sürüklediğine dikkat çeken uzmanlar, Bilimler Işığında Yaratılış Derneği çatısı altında bu probleme karşı ciddi faaliyetlere imza atarken, ilahi kudret ekseninde ders kitabı hazırlama çalışmalarının ilk eseri “Yeni Bir Bakış Açısıyla Biyoloji” adıyla eğitim camiasının istifadesine sunuldu.
AK Parti iktidarında eğitim-öğretim sahasında ciddi atılımlar yapılırken, manevi maarif de artırılıyor. Bu kapsamda Kur’an-ı Kerim, Peygamberimizin Hayatı (Siyer-i Nebi) ve Temel Dini Bilgiler gibi dersler, seçmeli ders olarak öğrencilere okutuluyor. Bunun yanı sıra Diyanet İşleri Başkanlığı’nın koordinasyonunda Kur’an kurslarının sayısı artırılıyor, özellikle 4-6 Yaş Kur’an Kursları ülkenin hemen her noktasına yaygınlaştırılıyor. İmam Hatip ortaokulları ve liseleri hak etiği değeri görerek ciddi yatırımlarla inşa ediliyor, geleceğe hazırlanan gençlerin cazibe merkezi oluyor.
Ders kitapları ilahi kudreti tanımıyor
Özellikle ortaokul ve liselerde okutulan Fen Bilgisi, Biyoloji, Fizik, Kimya gibi derslerin kitaplarında ilahi hikmetlere hiç yer verilmemesi rahatsızlık oluşturuyor. Canlılardaki sevk-i ilahinin yok sayıldığı, Cenab-ı Allah’ın yaratma fiillerinin gözardı edildiği evrimci zihniyetle hazırlanan ders kitaplarında canlıların tabiatta kendiliğinden bulunduğu, dağların kendiliğinden oluştuğu, derinin kendisini onardığı, yağmurun kendiliğinden yağdığı gibi ateist/deist anlatımlar yer alıyor.
4. sınıf Fen Bilgisi kitabında Güneş sistemindeki harikalıklar anlatılırken kainatın sahibi Allah-ı Azimüşşan’ın yaratma vasfına hiç atıf yapılmıyor: “Dünya kendi etrafında dönme, Güneş’in etrafında dolanma hareketi yapar. Dünya, Güneş’in etrafındaki dolanımını 365 gün 6 saatte tamamlar. Dünya’nın dolanma hareketi sonucunda mevsimler oluşur…”
Fen Bilimleri 3. sınıf kitabında evrimcilerin her şeyin tesadüfen olduğu iddiası “canlılar kendiliğinden doğada bulunur” (sayfa 162), “dağ, ova, çayır, akarsu kendiliğinden olur” (s. 179), “doğal çevre doğada kendiliğinden bulunur” (s. 180) sözleriyle zihinlere nakşediliyor.
Ampülün üreteni var, Güneş'in yaratanı yok!
3. sınıf Fen Bilimleri kitabında; fener, ampul, el lambasının bir usta tarafından yapıldığı kabul edilirken, 129’uncu sayfada “Güneş, ay, yıldızlar, şimşek ve ışık böceğinin ışığı kendiliğinden olur” ifadesi yer alıyor. Yani el fenerinden milyarca defa büyük ve trilyonlarca defa fazla ışık ve ısı veren güneş ustasız, sanatkârsız ve yaratıcısız kabul ediliyor.
ÖNE ÇIKAN VİDEO
Fen Bilimleri 3. sınıf ders kitabında doğal ses kaynaklarının başka bir varlığa ihtiyacı olmadığı savunuluyor. Bu mantığa göre el, eli yıkar ama tabiî sesler kendiliğinden oluşur! 9 yaşındaki körpe zihinlere okutulan 3. sınıf Fen Bilimleri ders kitabının 136’ncı sayfasında şunlar yazılı: “Ses kaynakları, doğal ve yapay ses kaynakları olmak üzere ikiye ayrılır. Doğal ses kaynaklarının ses üretmesi için başka bir varlığa ihtiyaçları yoktur. İnsanlar, hayvanlar, derede akan su, denizdeki dalgalar, rüzgâr ve şimşek doğal ses kaynaklarına örnektir.”
Kitabın 137’nci sayfasında ise şunlar yazılı: “Yapay ses kaynakları ise insanlar tarafından icat edilmiştir.”
7. Sınıf Fen Bilimleri kitabında “Derimiz kendisini onarır” yazarken, 9. sınıf Fizik kitabında “Yağmur yağması kendiliğinden olur” deniliyor.
Ders kitabı böyle olur
Canlılardaki sevk-i ilahinin yok sayıldığı, Cenab-ı Allah’ın yaratma fiillerinin gözardı edildiği evrimci zihniyetle hazırlanan Biyoloji, Fizik, Kimya, Fen Bilgisi gibi ders kitaplarının okullarda öğrencilere okutulmasının pedagojik yanlışlığına dikkat çeken bilim adamları, milli ve manevi değerlerimizle uyumlu tarzda ders kitabı çalışmalarına başladı. Gençleri deizm ve ateizme sürükleyebilecek Allah inancıyla ilgili problem ve çelişkilerin ortadan kaldırılması amacıyla Bilimler Işığında Yaratılış Derneği’nin (BIYDER) öncülüğünde “Yeni Bir Bakış Açısıyla, Biyoloji 9. Sınıf Yardımcı Ders Kitabı” hazırlandı. Prof. Dr. Âdem Tatlı, Prof. Dr. Ali Alaş, Prof. Dr. Fatih Satıl, Prof. Dr. İsmail Kocaçalışkan, Prof. Dr. Köksal Pabuçcu, Prof. Dr. Orhan Erdoğan, Uzm. Dr. Selçuk Eskiçubuk, Dr. İdris Tüzün, gibi Türkiye’nin önde gelen bilim adamlarından oluşan komisyon tarafından hazırlanan eserde; tabiat, bitkiler, hayvanlar ve bütün canlı-cansız varlıkların hayat fonksiyonlarının anlatmında ilahi hikmet ve rahmet eserlerine vurgu yapıldı.
İlahi hikmetle yaratılan hücre
Mevcut müfredatta “canlılar kendiliğinden doğada bulunur”, “dağ, ova, akarsu kendiliğinden olur,” “deri kendisini onarır”, “yağmur kendiliğinden yağar” gibi ateist/deist anlatımların aksine, Yeni Bir Bakış Açısıyla Biyoloji eserinde prokaryotik bir hücre konusu anlatılırken yaratıcı nazara şöyle veriliyor: “Prokaryot Hücre: Bu tip hücreler, ileride bahsedileceği gibi birçok hikmet göz önünde bulundurularak çekirdeksiz yaratılmıştır. Hücre çekirdeği içerisinde bulunan ve genetik yapının temelini teşkil eden DNA ve RNA’lar, sitoplâzmada serbest halde bulunur. Zarla çevrili organelleri yoktur. Bakteriler ve Arkealar, prokaryot hücre tipindedir...”
Rahmetin eseri olan canlılar
Kitapta, sürüngen hayvanların Allah (c.c.) tarafından yaratıldığı şöyle vurgulanıyor: “Sürüngenlerden kaplumbağalar, kertenkeleler ve timsahlar, dört bacaklıdırlar. Rahmetin eseri olarak onlara takılan pençeleri sayesinde toprağı kazabilirler, ağaçlara tırmanabilirler ve koşabilirler. Bununla birlikte yılanlar gibi bazı sürüngenler bacaksız olarak yaratılmışlardır...”
Yeni Bir Bakış Açısıyla Biyoloji eserinde suyun tarifi şöyle yapılıyor: “Su iki hidrojen ve bir oksijen atomundan meydana getirilmiş renksiz, kokusuz ve tatsız maddedir.”
Prof. Erdoğan: Eser ustasız olmaz
Konuya ilişkin gazetemiz Akit’e konuşan Bilimler Işığında Yaratılış Derneği Başkanı Prof. Dr. Orhan Erdoğan, ders kitaplarındaki ateizm üslubunu ve Yeni Bir Bakış Açısıyla Biyoloji kitabını şu sözlerle değerlendirdi: “Okullarımızda okutulan ders kitaplarında evrendeki harika sistem anlatılırken ‘Yaratıcı’ ve ‘Allah’ lafzı geçmez. Evrendeki düzen, eşyadaki nizam ve intizam ‘doğa yaptı’, ‘kendi kendine veya kendiliğinden oldu’ vb. şeklindeki ifadelere çok rastlanır. Varlıkların yaratılmasındaki sır tam olarak anlaşılamadığı için gençlerimiz materyalist felsefi görüşleri benimseyebilmektedirler. Bu bakımdan gençlerimizin zihinleri ikilem içinde kalmakta, psikolojileri manevi konulara odaklanamamaktadır. Neticede gençliğin ateizm ve deizmin akımlarına kapılabilme riski artmaktadır.”
Prof. Erdoğan, “Eser, ustasız olmaz. Ders kitapları, ateizm propagandası yapıyor, Allah’ın adını anmıyor; cansız, şuursuz maddenin veya canlı varlıkların yaratıcı olduğunu bilim diye sunuyor. Yeni Bir Bakış Açısıyla Biyoloji ve benzer kitapların tevhidi bir bakış açısıyla yazılmasının ve bu konuda yazılacak ders kitaplarının gençlerimizin zihin dünyasındaki Allah inancı ile ilgili problemlerin ve çelişkileri ortadan kaldırılacağına inanmaktayız” ifadelerini kullandı.
MEB’in tercihi müslüman gözüyle yazılan eserler olmalı
Eğitimci Yazar Ali Erkan Kavaklı ise meseleyi şu cümleyle özetledi: “Milli Eğitim Bakanlığı ateist bakış açısıyla yazılan kitaplar yerine Müslüman’ın gözüyle yazılan kitapları tercih etmeli.”