• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0
Hüseyin Öztürk
Hüseyin Öztürk
TÜM YAZILARI
24 Kasım 2020

Teşhisi bol tedavisi zor eğitim meselesi

İki yüzyıldır Batılılaşma saplantısından kurtulamadığımız için maalesef eğitim sistemimiz de Batılılaşma bataklığından bir türlü kurtulamamaktadır.

Sanki göremediğimiz, bilemediğimiz, duyamadığımız nereden nasıl zuhur ettikleri belli olmayan bir takım gizli eller, eğitim sistemimizi yıllardır içinden çıkılmaz hale getirmektedir.

Dışarıdan bakınca teşhisi bol nice çareler, çözümler üretilmekte ama iş icraata gelince teşhisler tedavi edilememekte ve bir türlü istenilen seviyeye gelinememektedir.

Bugün “Öğretmenler Günü”. Maarif sistemimizi kendisine mesele edinmiş ve bu uğurda çalışmalar yapmış büyük bir kıymetimizi hatırlatmak isterim.

Öğrenim ve öğretim hayatını yerli ve milli bir düşünce etrafında şekillendiren ve bu hususta önemli hizmetlerde bulunan Prof. Dr. Ferruh Müftüoğlu’nu rahmetle analım.

Ferruh Müftüoğlu 1942 senesinde Antalya Akseki ilçesinde dünyaya gelmiş. İlk ve Ortaokulu Beyşehir’de, liseyi Konya’da tamamladıktan sonra 1965 yılında İTÜ İnşaat Fakültesinden mezun olarak aynı fakültenin “Su Yapıları Kürsüsüne” asistan olmuş.

1991 yılında profesör olan hoca kendi üniversitesinde, “su yapıları, barajlar, yeraltı-suları, sulama-kurutma, akışkanlar mekaniği ve hidrolik gibi su mühendisliği” derslerini vermiş. Alanıyla ilgili olarak yurtiçi ve dışında önemli çalışmalar imza atmış.

Merhum Ferruh Müftüoğlu hocanın bu çalışmalarının dışında önemli bir eseri de maarif sistemimiz üzerine yazdığı kitabıdır.

Derdi bu ülke olan, bu millet olan helal süt emmiş her insanımız, hangi işi yaparsa yapsın, esas gayelerinden birisi elbette vatanıdır, bayrağıdır, devletidir, milletidir, dinidir.

İşte Ferruh hoca da tecrübeleri ışığında maarif sistemimizin yerli ve milli bir çerçeveye nasıl oturtulması gerektiği üzerine yerli ve milli tezler ileri sürmüştür.

Bugün hâlâ bir türlü rayına oturmayan eğitim sistemimizin arızaları elbette yukarıda ifade ettiğimiz iki yüzyıldır Batılılaşma hevesinden vazgeçip kendi değerlerimize dönememe hastalığının tedavi edilemeyişi sebebiyle olsa gerektir.

Ferruh hoca “Maarif Meseleleri” üzerine (Ötüken Neşriyat) yazdığı kitapta maarif sisteminin geçmişte atılan temellerine dair şunları söyler:

“Geri kalmışlığımızın sebepleri arasında yalancılık, vaadinde durmama, adam kayırma, rüşvet verip-alma gibi ahlaki hastalıklarımız; tembellik, disiplinsizlik, ihmalkârlık, sebatsızlık ve süreksizlik gibi çalışma hatalarımız sıkça söz konusu edilir.

Asıl etken, yetersiz veya yanlış politikalar, yanlış maarif politikaları, yanlış sosyal politikalar, yani yanlış dil, kültür ve sanat politikalarıdır.

Tabi bütün yanlış politikaların da sebebi, yanlış maarif politikalarının doğurduğu insan kalitesizliği ve yetersizliğidir.

İnsanımızın sorumsuzluk, disiplinsizlik, tembellik, ihmalkârlık, sebatsızlık, iltimas, rüşvetçilik, yalancılık, sözünde durmama gibi davranış bozuklukları hep eğitim yetersizliğinin veya bozukluğunun neticesidir.

Maarifimiz, zihniyet bozuklukları kadar etkili sistem bozuklukları da taşımaktadır”.

Ezcümle:

Ferruh hocanın 90’ların sonundaki maarif sistemimize dair tespitleri böyle! Tedavi edilir umuduyla. Hocanın ruhu için el-Fatiha.

 

Haberle ilgili yorum yapmak için tıklayın.

Yorumlar

Şeref Namlı

Batı eğitim sistemi olmasaydı dünya hala Orta Çağ'ı yaşıyor olacaktı. İnsanlık için can simidi sayılır. Başka alternatif de yok. Herkes Batı'yı yeriyor, fakat onu her bakımdan en fazla taklit eden de mevcut iktidardır. Faydalandığımız bütün uygarlık nimetleri Batı eğitiminin sonuçlarıdır. Medreselerde mi ısrar etseydik? Batı eğitim sistemi tabii ki bizim için mükemmel değildir, aşırı lüzumsuzlukları vardır. Faydalıyı alır, lüzumsuzu atarsınız, olur biter. Mükemmel olan yerli katkılar da eğitim sistemine ilave edilir. Keşke tamamı yerli, modern milletin yapısına uygun olsa!
  • Yanıtla

Hayrettin HATUNOĞLU

Eğitimin teşhisi de tedavisi de çok kolaydır sayın yazar yeter ki memleket çıkarlarını parti çıkarlarından üstün tutan bir iktidar yönetimde olsun. Ben 40 yıllık ve hale n çalışmakta olan 64 yaşında bir branş öğretmeniyim. 18 yıldır ülkeye faydalı insan yetiştirmek amaçlanmadı. Partiye seçmen yetiştirmek için uğraşıldı. İşte sonuç ortada. Yeter ki iyi niyetli olun, kararlı olun, disiplinli olun. bana oy vermez korkusu ile saldım çayıra Mevlam kayıra anlayışında olmayın. Şirinlik yapıp tembelliği, sorumsuzluğu ödüllendirmeyin. Eğitim makamlarına ehil kişileri atayın yeter. Yıllardı öğrencilere ve velilere şirin görünüp oylarını kapmak için çalışsın çalışması herkesi istisnasız sınıf geçirdiler. iki üç ay okula devam etmeyen öğrencileri sınıfta bırakmadılar. Oy kapmak için eğitimin kurallarını ayaklar altına alıp hep trübinlere oynadılar. Veli ve öğrencilere şirin görünüp oylarını kapmak için eğitimin ana kurallarını ayaklar altına aldılar. İşte sonuç hele bu gün okullarda öğrenci olanlar on on beş sene sonra hayata bir atılsınlar hep birlikte göreceğiz memleketin ahvalini.
  • Yanıtla

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23

Bip İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23

Bip İhbar Hattı

Yaay İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23