THY- Banjul

YKS sonuçlarını nasıl okumalı?

02 Eylül 2018 Pazar

Öncelikle, öğrencilere “Geçmiş olsun” diyelim, zorlu bir dönem bitti, sonuçları aldılar...

İstatistikler de açıklandı. Sonuçlar pek iç açıcı değil. 

Özellikle fen bilimleri ve matematik testinde en sık görülen doğru cevap sayısının 1 olması, nasıl döküldüğümüzü de ortaya koyuyor. 

Zaman değişti, öğrenciler eskisi gibi değil, anne babalar eğitime ne kadar önem verse de öğrencilerin artık başka öncelikleri var... Açık konuşalım, büyük bir çoğunluğu okumayı istemiyor, “Hemen bitirilip kurtulunacak” bir yer olarak görüyor okulu. 

Hal böyle olunca, okulun birşeyler öğrenmekle bir alakası kalmıyor. 

Kabul edelim, yapısal bir problem var. Okullar eğitim veremiyor. Sadece diploma veriyor. Öğrenci de zaten bir şeyler öğrenmenin değil, diplomanın peşinde.

Bu liselerde böyle de, üniversitelerde farklı mı peki? Hayır, aynı durum onlarda da geçerli.

Üniversiteye gitmek, hatta bana sorarsanız liseye gitmek, her öğrenci için zorunluluk gibi görülmemeli. 

Hepi topu 1 tane soru yapabilen bir öğrenci, üniversitede ne öğrenebilecek de mezun olduğunda nitelik kazanmış olacak? Hiç, sadece diploma sahibi olacak.

Peki, üniversitelerden mezun olan kaç tane öğrenci, mezun olduğu alanda çalışıyor? Eğer tıp, mühendislik ya da hukuk gibi diploma olmadan yapılamayan bölümlerden mezun değilseniz, çoğunlukla hangi işi bulursanız onu yapıyorsunuz. Ben işletme mezunuyum ama gazetecilik yapıyorum, jeoloji mühendisi matbaa boyası satıyor, endüstri mühendisi grafikerlik yapıyor, kamu yönetimi mezunu dış ticaret işinde, tarihçi yurt müdürlüğü yapıyor...

Ne bu şimdi? Bu adamlar madem bu işleri yapabiliyor, o bölümleri niye okudu? Yazık değil mi harcadıkları zamana? O zamanı çalışacakları alanda harcasalar, şu anda bulunduklarından daha iyi bir noktada olmazlar mıydı?

Tekrar söylüyorum, yapısal bir problem var. Anlayış yanlış, uygulama yanlış, alınan sonuç hepten yanlış.

Öğrencilere ilkokuldan itibaren aynı şeyleri tekrar tekrar anlatmak yerine, eğitimin kalitesini yükseltmeliyiz. En başta nitelikli öğretmenler yetiştirmeliyiz ve herkes önceliği işine vermeli. Açık konuşayım, bir öğretmen ülkeyi kurtarmak istiyorsa işine ideoloji karıştırmamalı, önce düzgün öğrenci yetiştirmeli. Sana yetiştirilmek üzere teslim edilmiş öğrenciye nitelik kazandıramıyorsan, o öğrenciye aşıladığın ideoloji kaybetmeye mahkumdur zaten.

Öğrencileri de artık maddi ve fiziki imkanlar yerine, kapasite ve yeteneklerine göre bölümlere/programlara yönlendirmeliyiz. 

Bunu yapmayıp da balığı kavağa tırmandırmaya çalışırsak, bu sonuçlar böyle gelmeye, ülke de yerinde saymaya daha uzun yıllar devam eder...

 

YORUM YAZ

  • HukukçuHukukçu2 ay önce
    Sayın Cumhurbaşkanımız; Çankaya Üniversitesi Hukuk Fakültesindeki öğrenci kıyımına müdahale edip, kıyımı durdurmanızı, saygılarımızla, istirham ediyoruz.
  • YücelYücel2 ay önce
    Kısaca okul seviyelerine göre milli ve manevi eğitimi mutlaka vermeliyiz. Bugün okullarımızda Anneler Günü, Yılbaşı vb kutlarken, İstanbul'un Fethi, Malazgirt. Zaferi vb kutluyor muyuz? Neden Türkçe kitaplarımızda okuma parçası olarak, bu konulara da yer vermiyoruz?
  • AsılAsıl2 ay önce
    İmamhatipler ve meslek liselerinin durumu facia
  • YücelYücel2 ay önce
    Eğitim kalitesini ne kadar yükseltirseniz yükseltiniz, daha nitelikli öğretmen yetiştiriniz, sorunlar yine bitmeyecek. Milli ve manevi değerlere sahip öğrenciler, nesil yetiştirmek için müfredatı, programı değiştirmeliyiz. Sayın başkanımız Erdoğan 2012 ve 2016 da, "Dindar nesil yetiştireceğiz." dedi, kimse sahip çıkmadı bu konuya. Bugünkü sistemde kapitalist düşünceye sahip nesil yetiştiriyoruz. Veliler, çocuklar meslek düşünürken öncelikle ne kadar gelir kazanacağını hesaba katıyorlar. Bir çok kişi mesleğini severek yapmıyor çünkü mesleğinin gelir getirisini önemseyerek ilgili bölümleri okudular. Daha başka ve en basitinden yerlere çöp atılmamasına dikkat eden okul bitirmiş kişilerin sayısı ne kadardır acaba? Bu eğitim bile verilemiyor. Öğrencilerimizi ilkokuldan sonra ilgi, başarı vb yönden doğru okullara ve mesleklere yönlendirebiliyor muyuz? Halkı büyük çoğunlukla Müslüman olan ülkemizde, içki, kumar, zina, tacizler, cinayetler, hırsızlık, dolandırıcılık vb bütün bu suçları Müslüman olmayanlar mı işliyor? Üniversite sayısını artırarak üniversiteli işsiz sayısını da artırıyoruz. Gerçek hayattaki ihtiyaca göre, emekli olacak olanları da hesaplayıp, üniversite ve bölümler dengesini kurabilmeliyiz. Milli ve Manevi eğitim reformunu gerçekleştirmeliyiz. Mümkünse ana okullarından başlayan gerektiğinde uygulamalı milli ve manevi eğitim verebilmeliyiz. Çocuklarımız dünyaya da ahirete de önem verebilmeli, bu dengeyi kurabilmeli. Dini bütün, yüksek ahlaklı bir nesil yetiştirmeliyiz. Onlar tüm sorunları çözecek, dünyaya huzur ve barış getireceklerdir. Erbakan hocamızın sözü ile bitiriyorum. "Sanayi hamlemizden daha önemli olan, manevi eğitim hamlesinin yapılmasıdır."
  • şuurlu müslümanşuurlu müslüman2 ay önce
    AK rumuzlu kardeşim, S.A öncelikkle...gençler heba falan olmdı, kurtaran yine kurtardı kendisini, ancak yazara şu noktada katılıyorum. Evet yapısal sorun var eğitimde. eğitim, öğrencinin YARATAN ile tüm ilişkisini görmezden gelen bir eğitim. seküler eğitim bunun adı. bir an evvel RABBANİ eğitim ile fen bilimleri entegre edilebilmeli, hedef verilmeli öğrencilere. öğretmenler bir anlamda motivatör gibi çalışmalı. nasıl ki Fatih terim bağırıp çağırıyor maç içerisinde, gerekirse küfür ediyor..işte öğrenciler, özellikle lise öğrencileri öğrenebilme adına saksıyı sonuna kadar zorlamalılar. bunu yapmazlarsa "ekmek yok"durumunu son derece net bir şekilde kavramalılar ki, sıfır çekmesinler. sonuçta heba edecekleri tek şey hayatları.
  • ZaferZafer2 ay önce
    Bir muallim olarak yaptığınız tesbitleri çok yerinde buluyorum.
  • AkAk2 ay önce
    Gençler heba oldu ne diyelim
  • AbdulAbdul2 ay önce
    Usta Allah razi olsun...meselenin ciğerine bulmussun...ama bunu sanlayacak cok komse yok...meb ve yök tede bunu anlayacak beyin yok gibi... cocuklarimizidolayisi ile ulkemizi bekleyen en buyuk tehlike $ degil, bizzat herkesin ozellikle parasi olanlarin neredeyse her turluDiplomayi alabildigi bu rezil sistemdir...acilen sinirlamalr getirilmeli....yur disinda okuma hakkida bu sinirlarin icinde kalmali...devlete alimlarda....neyse herkes biliyor zaten...