Ömründen çalıyorsun...

09 Haziran 2019 Pazar

Baştan söyleyeyim, İstanbul’un trafiği kolay kolay çözüme kavuşmaz...

İstanbul’da trafiğe kayıtlı 4 milyondan fazla araç var...

Sadece 15 Temmuz ve FSM köprülerinden her saniye ortalama 4 araç geçiyor. “Ortalama” kelimesi önemli, bunun gecesi var, gündüzü var... 

Yeni yollar yapılıyor, trafik bir nebze olsa rahatlıyor ama, bazı alışkanlıklar maalesef değişmeyince, altyapının uygunluğu hiçbir işe yaramıyor...

Mesela şu emniyet şeridini işgal etme meselesi... Şeridi işgal eden için işi kolaylaştırıyor ama onun o şeride girip çıkması trafiğin kalanını perişan ediyor... Artık nerede EDS var, polis nerede bekler onu da ezberlemişler, yaklaşınca kaçıveriyorlar...

Sonra, sapaklarda bulunan taralı alanların ve katılım şeritlerinin işgali...

İstanbul’da ikinci çevreyolunun, Basın Ekspres’in tıkalı olmasının tek sebebi, bu iki ihlal.

Hele bir de, ana arter olarak tabir edilen yollarda yapılan hatalı parklar var ki, şehir içi ulaşımı bitiren bir numaralı sorun... Öyle ki, bu sebeple tıkanan yolların trafiği gün oluyor çevreyollarına kadar uzanıyor.

Şimdi şoför esnafı yine bana kızacak ama, bu işleri yapanlar genelde ticari araçlar, özellikle de servisler, minibüsler ve ticari taksiler...

Büyükdere Caddesi’nin Maslak kısmı, her gün iş çıkış saati kilitlidir... Atatürk Oto Sanayi Sitesi’nden çevreyoluna çıkmak bazen 1 saati geçer... Sebep? Maslak’taki plazaların çalışan servislerinin yıllardır yola park etmekten vazgeçmemesi... O “Sosyal sorumluluk projeleriyle şunu yapıyoruz, bunu sevindiriyoruz” diyen anlı şanlı şirketler var ya, servis şoförlerine “Binamın önünde bekleme, git nerede bekliyorsan bekle” deyip her gün binlerce insanı trafiğe mahkûm ediyorlar.

Fatih’te Fevzipaşa Caddesi niye tıkalıdır peki? Birincisi hatalı park, ikincisi taksiler...

Eski Edirne Asfaltı’nda minibüsler, Avrupa yakasının sahil yolunda eğlence mekanlarının valeleri, Mahmutbey Kavşağı’nda ağır vasıtalar...

Bir de yeni bir trend çıktı şimdi, en sol şeritte hız limitinin çok çok altında seyretmek. 

Çevreyolunda hız limiti saatte 120 kilometre... Adam geçiyor en sola, saatte 80 kilometreyi geçmeden güzel güzel gidiyor. Arkadaş, bu yol çoğu yerde 4 şerit, madem yavaş gideceksin, acelen yok, en sol şeritte işin ne? Bırak insanlar gitsin... Yok, yolun sahibi o...

Çok ufak gibi görünüyor bu sorunlar ama bir araya geldiklerinde, zaten mevcut haliyle idare edilmesi zor olan trafiği iyice içinden çıkılmaz hale getiriyorlar.

Ve maalesef, trafik polislerimiz emniyet şeridi ihlali, aşırı hız, emniyet kemeri takmama ve telefonla konuşma hariç, bu saydıklarımın hiçbirine ses çıkarmıyor.

Halbuki en küçük kural ihlali bile, “Başkaları yapıyor, ben de yaparım” diyenlerle yayılıyor, sonra alışkanlık oluyor, belli bir noktadan sonra da çözülemez hale geliyor.

Özellikle bu ihlalleri alışkanlık yapanlara cezaların katlanarak verilmesi gerekiyor. Kırmızı ışık ihlalinde ve alkollü araba kullanmada nasıl tekerrür halinde iş ehliyete el koymaya kadar gidiyorsa, diğer ihlallerde de bu kural uygulanmalı...

Ömrü yolda geçen adama, trafiği tıkarsa kendi ömründen çalacağını öğretmeyen sistem de, bizim ayıbımız olsun...

 

Günün Özeti

YORUM YAZ

  • sema emine aydınellisema emine aydınelli8 gün önce
    İstanbul da trafiğe kayıtlı 4 milşyon araç var deyince, bir çağrışım oldu ister istemez....İSPARK neden kar etmiyor, azıcık kar edi,yor, muazzam bir gelir kaynağı nereye gidiyor.....
  • AtçekenAtçeken9 gün önce
    Bu kadar cahile birşey öğretemezsin. Mülteciler trafiğe çikmaya başlasın sen o zaman gör. Elli sene geriye gideriz.

Günün Özeti