Liselere yeni eğitim modeli...

20 Mayıs 2019 Pazartesi

Milli Eğitim Bakanlığı, 2020 yılından uygulanmak üzere yeni ortaöğretim modeli hazırlamış. Hayırlı olsun.

Yeni modelin ana başlıkları şöyle duyuruldu:

• 9. sınıfta 15-16 olan ders sayısı 8’e, 10. sınıfta 15-16 olan ders sayısı 9’a, 11. sınıfta 12-15 olan ders sayısı 9’a, 12. sınıfta 12-15 olan ders sayısı 7’ye düşürülecek.

• Hayal-Etkinlik-Yaşam temalarında çalışmalarla değerlendirilmek üzere kısa adı HEY olan haftalık 5 saatlik zaman dilimleri planlandı. 

• 11 ve 12. sınıflarda zorunlu hale gelen Bilgi Kuramı dersiyle birlikte öğrencilerin bilginin doğası üzerine yoğunlaşmaları sağlanarak, bilgilerin nasıl elde edildiğinin sorgulandığı, doğruluğunun kanıt temelli gerekçelendirildiği becerilerin kazandırılması hedefleniyor

• 12. sınıfta haftalık çizelge; akademik ders saatleri 24, proje ve sertifika çalışmaları 6, destek ve rehberlik çalışmaları da 10 olmak üzere toplam 40 saat olacak.

• Öğrencilerin lise dönemi boyunca kendilerini tanımaları ve yaşamın diğer aşamalarını daha etkili yönetmelerini sağlamak üzere her okula kariyer ofisleri kurulacak.

• Lise modelinin aşamalı gelişimiyle eş zamanlı olarak 2024 yılında uygulanmak üzere yükseköğretime geçişte de gerekli değişiklikler yapılarak sınavla lise yaşamının üst düzeyde uyumu sağlanacak.

Bakalım daha üç dört gün önce “Reformun bu muydu Ziya Hoca” diye kılçık atanlar ne diyecek...

Gerçi bu adamların yüzü kaliteli köseleden, yine bir kulp bulurlar saldırmaya...

Yeni modelin bence en önemli hususu, bilgi kuramının içselleştirilerek öğretilmesi.

Önemli çünkü mevcut enformasyon akışını oluşturan yapı, maalesef, büyük çapta sakatlanmış durumda.

Özellikle internetin cep telefonlarına girmesinden bu yana bilgi kaynakları artık günlük gündeme göre içeriği yönlendiriyor ve gerçek bilgi yerine bilginin çarpıtılmış bir versiyonunu sunuyor.

Haber siteleri, sözlükler, internet ansiklopedileri, sosyal medya... “Basılı, değiştirilemez” olmadıkları için sürekli yanlış bilgi yayıyorlar. Nasıl olsa yalan ortaya çıktığında değiştirmek kolay...

Hatta ve hatta, günümüzde eleştiri dünyasının da internet mecrasına kayarak güvenirliğini kaybetmesi ve etkinliğini yitirmesi yüzünden, meydanı boş bulup basılı yayınlarda bile bu tarz kasıtlı ya da kasıtsız çarpıtma yapanlar sayılarını artırmış durumda.

Bilginin nereden geldiği, nasıl geldiği gibi hususları bilmeden, neyin ciddiye alınıp neyin alınmayacağını da bilmek mümkün değil. Eğer eğitimin temeli de bilgi ise, bu konunun sadece lise müfredatında değil, ilkokulda bile ucundan kıyısından anlatılması gerek...

Bu konuyu büyük ihtimalle felsefe grubu hocaları öğretecek... “Hocaların altyapısı yetecek mi” diye soruyorlar, Ziya Hoca bilir işini...

 

Günün Özeti

YORUM YAZ

  • bozerenbozeren1 ay önce
    Abdullah bey en doğrusunu söylemiş. amaa, kim dinler! anlayana sivri sinek saz, anlamayana mehter; davul az!
  • kamil akkamil ak1 ay önce
    Değerli yazar biraz da şu değersiz öğretmenlerin özlük haklarını iyileştirme konusunu işleseniz.
  • ahiahi1 ay önce
    iyice içine ettiler eğitimin, Teknik ve teknolojik hiç bir şey öğretilmiyor, Avrupa ve Amerikanın 50 yıl gerisindeyiz.
  • gggggg1 ay önce
    Lise de cok lazim din dersi zorunlu hic lazim olmayan matematik secmeli olmus dinle teknoloji yaparsinuz hurefelerle beyin doldur sonra yerli teknoloji
  • AbdullahAbdullah1 ay önce
    Bunlar çözüm değil...22 yıllıkbir öğretmen olarak söylüyorum,akademik çevrelerin oturdukları yerden çözümler aramaları beyhudedir,işin içinde bizzat bulunanlar, problemi yaşayanlar ancak çözüm üretebilir .Sadece şunu yapsalar yeter,önce zorunlu eğitim kaldırılmalıdır,veyaokumayacak gençlerdaha ortaokuldamesleğe yönlendirilmelidir,ikincisi,daha ilkokulda sınıfta kalma olmalıdır,çalışmayan öğrenci boşuna yer işgal etmemeli, çalışanlara engel olmamalıdır.Son olarak öğretmenin eli güçlendirilmelidir. Vesselâm

Günün Özeti