• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0
Ahmet Gülümseyen
Ahmet Gülümseyen
1969 yılında Bayburt’ta doğdu. İlköğretim ve Liseyi Bayburt’ta okudu.1994-1998 Marmara Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu / Spor Yönetimini bitirdi. 2004 -2005-Ankara Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu (BESYO) / Yüksek Lisans Özel Öğrencisi.2016-2018-Gelişim Üniversitesi BESYO /Spor Yöneticiliği Bölümünde Yüksek Lisansını tamamladı. 2000-2002 Bağcılar Ensar Koleji Beden Eğitimi Öğretmenliği.2002-2005 Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Spor Uzmanı /ANKARA.2005-2008 İstanbul Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü-Spor Uzmanı.2008-2011 İBB Spor Etkinlikleri A.Ş.- Spor Tesisi Müdürlüğü. 2014-2018 İBB Spor İstanbul Engelliler Koordinatörü. Gazetecilik ve Televizyon tecrübeleri: 1993-1995 Foto-Maç Muhabirlik.1995-1997 Bakırköy Postası Dergisi (Spor Sorumlusu) 1995-1997 Fanatik Gazetesi-Anadolu Ajansı (Fahri Muhabirlik). Akit-Anadolu’da Vakit Gazetelerinde Köşe Yazarlığı 1997- Devam Ediyor. İstanbul Büyükşehir Beledisi WEB TV’de Spor Muhabirliği ve 2012 Avrupa Spor Başkenti Program Yapımcılığı. Akit TV’de ‘Spor Sohbetleri’ Program Yapımcı ve Sunuculuğu. Birçok spor branşında hakemlik ve antrenörlük belgesi sahibidir.
TÜM YAZILARI
03 Ağustos 2019

Bir bisikletimiz oldu, adı Salcano (2)

Salcano Yönetim Kurulu Üyesi Bayram Akgül Bey ile yaptığımız hoş sohbette, üzerinde ay ve yıldızın yer aldığı fincanlarla ikram edilen Türk kahvesi ve firmanın ‘sınırları’ aşan başarıların yansımasıyla daha da mana kazanıyor; ‘Biz 2014 yılında bir dünya şampiyonu yetiştirdik. Bizim bisikletimizle bir Belçikalı sporcu dünya şampiyonu oldu. Bu bizim için büyük gururdu. Yani ben, hep yerli marka diyor, yerli markayı çok benimsiyorum. Yerli markayı, uluslararası olmaya başladığında, daha fazla bağrımıza basmamız lazım. Yani bizim şimdi Avrupa açılımımız var. Salcano Amerika’yı kuracağız. İhracat ağını genişletmemiz lazım. Milli markalara destek olalım ama, dünyaya açılma, global marka olma noktasında da desteğimizi esirgemeyelim…”

BİR BİTKİ İKEN, ORMAN ORMAK…

“Şair Özdemir Asaf bir şiirinde der ki, ‘Bir bitki, bir fidan, bir ağaç, kendini aşarken ormanlaşır.’ İnsan kendiyle mücadele etmesi, kendini geçmesi lazım ki ormanlaşsın, büyüsün. Bu gerçekten benim sevdiğim bir dörtlüktür. İnsanın kendisi rakibi kadar olur, ama kendini aşarsan bir yere gitme şansınız olur. Tabii ki rekabet var ama, işin daha güzelini yapmak lazım. İnsanların neye ihtiyacı olduğunu önceden gören kazanıyor. Rakibin yanlış yolda olabiliyor. Ama kendin olacaksın. Oturacaksın bir vizyon koyacaksın ne yapman, ne etmen lazım, insanlar ne istiyor. İnsanların istedikleri şeyleri organize etmek lazım. Bu açıdan Araştırma ve Geliştirme (AR-GE) önemli. AR-GE’ye Amerika 460 milyar dolar, Rusya 39,8 milyar dolar, Brezilya 42,1 milyar dolar harcamış. Bizim araştırma ve geliştirmeye para ayırma noktasında dünyanın ilk 10’nuna girmemiz her açıdan önemli. Burada bir tane Müslüman ülke yok…”

BİSİKLETTEKİ KDV %1’E DÜŞÜRÜLMELİ 

“Kendi pazarımızın, Türkiye’de güçlü olması lazım. Türkiye’de 80 milyon insan var. Bizim nüfusumuz denginde Almanya var. Almanya’da yılda 5-6 milyon bisiklet satılıyor. Bizde bu rakam 1 milyon. Bu Türkiye’nin 4-5 katı büyüme oranı var. Benim ve benim gibi Türk Markalarının global olabilmesi için, bizim kendi pazarımızın güçlenmesi, trafikteki bisikletin artırılmasıyla güçlenmesi lazım. Sağlık Bakanlığı çok güzel bir proje yaptı. Bir metre bisiklet yolu yapan belediyelere, bir bisiklet hediye etti. Bu bir başlangıçtır. Bunun sürdürül olması gerekir. Hangi teşvikler lazım; 1- Bisiklet alımları ve bisiklet parçalarının  KDV’nin %18’den %1’e düşürülmesi lazım. Neden, sağlık için önemli. Mesela, SSK’nın sağlık ve ilaç gideri çok fazla. Biz ülkemizde bisikleti yaygınlaştırırsak, verdiğimiz desteğin üzerinde, sağlık giderlerinden kazanç sağlarız…” 

TÜRKİYE’NİN GÜÇLÜ OLMASI ÖNEMLİ 

 “İkinci konu bisiklet yolları. Bisiklet yolu çok önemli. Asıl kafalardaki bisiklet yolunu yapmamız lazım. Bisiklet yoluna araba park ediliyor. Ya da bisiklet yolunda arabayla gidiliyor. Bizim yapmamız gereken, insanların normal yollarda bisiklet kullanımına teşvik edecek, eğitimi ilkokul bir de yapmamız lazım. Kitaptan önce, kalemden önce ilk tanıştıracağımız bisiklet. Bisikletle trafikte nasıl gidilir, çocuğa anlatmamız lazım. Bu çocuk 18 yaşına geldiğinde bisiklet kullanarak büyüdüğü için ne yapacak, trafikte hem yayaya hem de bisikletliye saygı gösterecek.  Bu sayede de bisiklet kullanımı artar ve bisiklet üreten Türk Markaları da Dünya’ya açılır. Dünya markaları nerede Almanya’da. Çünkü Almanya’da bisiklet pazarı büyük. Nerede Fransa’da. Çünkü Fransa’da bisiklet pazarı büyük. Biz kendi pazarımızı büyütürsek, sadece Türkiye’de sadece yerli gurur yaşamayız, dünyada da yerli markaların gururunu yaşarız. Türkiye ne kadar güçlü olursa Balkanlar ve Dünya’nın diğer bölgelerindeki Türkler o kadar rahat eder. Onun için Türkiye’nin güçlü olması önemli…”   

BABAMIN DUASI BÜYÜK DESTEĞİMİZDİ

“Avrupa’da artık sınırlar kalktığı için, ürünün hangi devlete ait olması fazla seçici olunmuyor. Mesela Almanya ve Japonya’da İtalyan malı bisikletler satılıyor. Amerika’da Avrupa markaları, Tayvan markaları çok satılıyor. Global düşünen, lokal firmalar olmalı, yerli ürünlerle de gurur duymamız lazım. Türkiye’de en çok satan bisiklet firmasıyız. Bizim gururumuz o. İngiltere, Bosna Hersek, Sırbistan, Azerbaycan. Hem çeşitliliğimiz, hem kalitemiz, hem fiyatımız. Türkiye’de 500 bayiimiz var. Onlarla birlikte hepimiz bir aile gibi çalışıyoruz. Devlet yanımızda. Ticaret Bakanlığı, ürünlerimizin ithalatını yapmada, gerekeni yaptı, sağ olsunlar. Teşvikin artırması noktasında görüşmelerimiz devam ediyor. Bizim bireysel değil, global olarak destek olmamız lazım. Büyüklerimizin duaları bize destek oluyor…

 

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23

Bip İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23

Bip İhbar Hattı