• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Şefkat Tepe'deki rezillik vatandaşları çileden çıkardı

Yeniakit Publisher
2014-03-05 14:28:00 -
Şefkat Tepe'deki rezillik vatandaşları çileden çıkardı

Şubat ayında televizyon yayınlarıyla ilgili RTÜK'e yapılan şikayetlerde, Peygamber Efendimiz'i (sav) kamyona bindiren Şefkat Tepe dizisi başı çekti. Samanyolu TV'de yayınlanan diziyi, 3 günde 2 bin 954 kişi şikayet etti.

Şefkat Tepe dizisinde 'Peygamber rüyası'nın sahnelendiği Şubat ayında diziyi 3 günde 2 bin 954 kişi RTÜK'e şikayet ederken, raporlar Ocak ayında da Samanyolu TV'de en çok bildirimin Şefkat Tepe dizisine yapıldığını gözler önüne serdi. Diziyle ilgili olarak Ocak ayında RTÜK'e toplam 94 bildirimde bulunuldu. Bununla birlikte ATV Ana Haber Bülteni'nde Kanadalı şarkıcı Justin Bieber için 'Atarlı Ergen' denmesi hayranlarının yoğun tepkisine neden oldu.

İLK SIRA ANA HABER BÜLTENLERİNDE

RTÜK İletişim Merkezine, 444 1 178 çağrı merkezi ve elektronik posta yoluyla Aralık ayında 5 bin 93 bildirim yapılırken, Ocak ayında bu rakam yüzde 169 oranında artış göstererek 14 bin 485'e yükseldi. Aralık ayında en fazla bildirim alan dramatik diziler Ocak ayında ikinci sıraya gerilerken ilk sırayı bir önceki aya göre yaklaşık 18 kat artarak 6 bin 579 bildirimle ana haber bültenleri aldı. Dramatik diziler ikinci sıraya gerilese bile bir önceki aya göre yüzde 83'lük artış göstererek 3 bin 7 bildirim alırken onu bin 302 bildirimle direnç yarışmaları ve bin 176 bildirimle reklam kuşakları izledi.

KİŞİLİK HAKLARINA İHLAL

Bildirimlerin yüzde 30'unda yayınlanan programın kişilik haklarını ihlal ettiği, iftira ve hakaret içerdiği belirtilirken, yüzde 12,7'sinde programın genel ahlaka ve ailenin korunması ilkesine aykırı olduğu, yüzde 8,5'inde programın yayından kaldırılması gerektiği, yüzde 8,2'sinde reklamın niteliğinin uygun olmadığı belirtildi.

EVRİM TEORİSİ'NE TEPKİ

Reklamlarda en fazla bildirim yüzde 14 ile evrim teorisi temasını kulllanan enerji içeceği reklamına geldi. İkinci bildirim ise yüzde 11 ile doğum temalı skecin toplumun ahlaki yapısına uygun olmamas gerekçesiyle bir kredi kartı reklamına yapıldı.

x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23