• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

KDK kendini tanıttı, vatandaşın başvuruları arttı

Yeniakit Publisher
2017-11-07 11:53:39 -
KDK kendini tanıttı, vatandaşın başvuruları arttı

Pek çok yolu kullanarak kamuoyunda tanınması sağlanan Kamu Denetçiliği Kurumuna başvurular arttırdı.

Kamu Denetçiliği Kurumu (KDK) önemli kararların haberleştirilmesi, illerde serbest kürsü toplantıları düzenlenmesi ve radyo, televizyon programlarına katılım gibi pek çok yolu kullanarak kurumun kamuoyunda tanınmasını sağladı. Kurumun tanınması, başvurularda artış olarak yansıdı.

Kamu Denetçiliği Kurumu Kamu Başdenetçisi Şeref Malkoç, kamuoyunun, kurumun tanınmasına yönelik çalışmalar yürüttüklerini, bu çalışmaların olumlu sonuç verdiğini anlattı.

Malkoç, kurumunun 2018 yılı bütçesinin TBMM Plan ve Bütçe Komisyonundaki görüşmelerinde, KDK'nın toplumda yeterince bilinmiyor olmasının getirdiği güçlüklere değindi.

"Kamu Denetçiliği Kurumunun en zayıf, en sıkıntılı tarafı kurumun yeni olması ve kamuoyu tarafından yeterince bilinmemesidir." diyen Malkoç, bu tespiti yaptıkları araştırma sonucu elde ettiklerini aktardı.
ÖNE ÇIKAN VİDEO

Kurumun tanınması ve faaliyetlerinin bilinmesine yönelik çalışmalar yaptıklarını, bu çalışmaların olumlu sonuçlar verdiğini anlatan Malkoç, kurum tanındıkça başvuruların da arttığını bildirdi. "Milletvekillerine mektup gönderdim"

TBMM bünyesindeki İnsan Hakları ve Dilekçe Komisyonlarının yanı sıra tüm milletvekilleriyle de iletişim içinde olmaya özen gösterdiklerini belirten Malkoç, milletvekillerine birer mektup gönderdiğini söyledi.

Malkoç, "Milletvekili arkadaşlarımıza ben bu süreç içerisinde mektuplar yazdım. Birinde milletvekilliğinin yorucu bir iş olduğunu, kendilerine müracaat eden vatandaşları, sorunlarını çözmek için bize yönlendirebileceklerini ifade ettim. Diğerlerinde de yayınlarımızı gönderdim." diye konuştu.

Kamu Denetçiliği Kurumunun vatandaşlar arasında bilinir hale gelmesinin toplumdaki pek çok sorunun çözümüne katkı sağlayacağının altını çizen Şeref Malkoç, şu değerlendirmelerde bulundu:

"Farkındalığın artırılması hem de vatandaşın hak arama kültürünün yaygınlaşması için illerde programlar yapıyoruz. Valiyi, ilin müdürlerini, belediye başkanlarını ve belediyelerin amirlerini çağırıp muhtarlar ile sivil toplum örgütlerini bir araya getirip serbest kürsü kuruyoruz. 20'ye yakın ilde bu programı gerçekleştirdik. Uluslararası alanda da dünyadaki bütün ombudsmanlarla yazışma halindeyiz."

Basın ve medyaya yönelik çalışmalar, kurumsal işbirlikleri, ulusal ve uluslararası toplantılar ve yayınlar ile kurumun tanınması yönünde hedeflenen amaca hızla ilerlediklerine işaret eden Malkoç, "Bu anlattığım çalışmaların neticesinde, 2016 yılında toplam başvuru 5 bin 516 iken bu yılın ekim ayı itibarıyla başvuru sayımız 12 bin 507'ye ulaştı. Öyle tahmin ediyoruz ki yıl sonu itibarıyla bu sayı 15 bini geçecektir. Yani aynı personel, aynı bina, aynı para, aynı imkanlarla geçen yılın 3 katı kadar çalışma yapılmış." dedi.

Kaynak: AA

x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23