• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Bayraktar TB3’ten ilk kez denizden tam isabet kara hedefi testi: Nefes kesen atış heyecanı! 

Yeniakit Publisher
Haber Merkezi Giriş Tarihi: Güncelleme Tarihi:
Bayraktar TB3’ten ilk kez denizden tam isabet kara hedefi testi: Nefes kesen atış heyecanı! 

Bayraktar TB3 SİHA, Denizkurdu-2025'te TCG Anadolu'dan kalkarak hedefleri tam isabetle vurdu, iki prototip salvo atışı başarıyla tamamladı.

Dünya havacılık tarihinde kısa pistli bir gemiden tam otonom kalkış ve iniş yapabilen ilk SİHA olan Bayraktar TB3, Deniz Kuvvetleri Komutanlığı tarafından düzenlenen DENİZKURDU-2025 Tatbikatı’nın Seçkin Gözlemci Gününde yeni bir başarıya imza attı. Antalya açıklarında seyreden TCG Anadolu gemisinden art arda havalanan PT-3 ve PT-4 kuyruk numaralı iki Bayraktar TB3, kara hedeflerine yönelik iki salvo atışını tam isabetle gerçekleştirdi.

Salvo görevinde dört MAM-L mühimmatıyla tam isabet

Tatbikat kapsamında TCG Anadolu’da görev yapan Bayraktar TB3 SİHA’lar, üzerlerinde ikişer adet MAM-L mühimmatı yüklü şekilde peş peşe havalandı.

Baykar tarafından geliştirilen yapay zekâ destekli görev algoritmaları ile uçuşlarını tam otonom şekilde gerçekleştiren milli SİHA’lar, senaryo kapsamında belirlenen kara hedeflerine toplam dört MAM-L mühimmatını başarıyla gönderdi.

PT-4 gemiye döndü, PT-3 Keşan’a geçiyor

Salvo atış görevinin tamamlanmasının ardından operasyonun bir sonraki aşamasına geçildi. Bu kapsamda PT-4 kuyruk numaralı Bayraktar TB3, görev bitiminde TCG Anadolu’ya geri döndü. PT-3 kuyruk numaralı Bayraktar TB3 ise Dalaman’a iniş yaptı. Bu araç, test programına devam etmek üzere Keşan’a intikal edecek.

Tatbikat boyunca Baykar Proje Ekibi’ni TCG Anadolu gemisinde bizzat bulunan Baykar Yönetim Kurulu Başkanı ve Teknoloji Lideri Selçuk Bayraktar yönetti.

Tatbikat öncesi yoğun test süreci

Bayraktar TB3, DENİZKURDU-2025 Tatbikatı öncesinde TCG Anadolu gemisinde kapsamlı bir test sürecinden geçti. 22-25 Nisan 2025 tarihleri arasında Saros Körfezi’nde yapılan uçuşlarla sistem performansı test edildi. 25 Nisan 2025’te ise PT-4 prototipinin sürece dâhil olmasıyla birlikte ilk kez iki milli SİHA eş zamanlı olarak görev aldı.

9 Mayıs 2025’te, Keşan’dan havalanan PT-3 ve PT-4, TCG Anadolu’ya uçarak konuşlandı. Aynı gün gemi üzerinde mühimmat yükleme testleri gerçekleştirildi.

Milli kameralarla hedef tespiti ve atış

11 Mayıs 2025’te yapılan testlerde Bayraktar TB3’lerin biri ASELFLIR-500, diğeri ise Aselsan CATS elektro-optik keşif ve hedefleme sistemiyle uçtu. SİHA’lar, bu sistemlerle hedef tespiti yaparak MAM-L mühimmatlarıyla başarılı atışlar gerçekleştirdi. Böylece 13 Mayıs 2025’teki salvo görevine hazır olduklarını ortaya koydu.

Milli SİHA’ların tüm kalkış, iniş ve kontrol süreçleri, TCG Anadolu üzerindeki Yer Kontrol İstasyonu (YKİ) aracılığıyla, Baykar tarafından geliştirilen yapay zekâ algoritmaları desteğiyle tam otonom şekilde yürütüldü.

türkiye

 

Haberle ilgili yorum yapmak için tıklayın.

Yorumlar

Mehmet

Galiba Atatürk oto sanayisinden çıkma parçadan boyayıp SİHS diye bize yutturdukları teneke parçasından mı bahsediyorsunuz değil mi? Rakıcı abiler galiba bunlar ciddi gibi sizin bi fikriniz var mı? Ayıksanız bi iki kelime etseniz diyorum ha.
x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23