"1924’te camiler genelev olarak kullanılıyordu"
Milli İradenin Sesi Yeni Akit
Türkiye ve dünyadaki gelişmeleri yakından takip etmek için Google listenize Yeni Akit'i ekleyin.
Öğretim görevlisi Abdullah Akın, Cumhuriyet’in ilanından sonra Bursa ve Çanakkale’de genelev olarak kullanılan camiler olduğunu belirtti.
Üniversitenin radyosundaki bir programa katılan Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Öğretim Üyesi Abdullah Akın, 1924 yılında camilerin genelev yapıldığını söyledi.
Akın şunları söyledi;
"Daha enteresan 12 Haziran 1924. Camiler kapatılıyor, düşünebiliyor musunuz? Camiler satılıyor. Çok özür diliyorum, Çanakkale ve Bursa’da genelev olarak kullanılan camiler var. Ahır olarak kullanılan camiler var. Türkiye’de, camiler kapatıyorlar müessese olarak. Bunlar hep Lozan’ın gizli anlaşmaları. Bizim elimizde yok ama yansımaları bunlardır."