Metro İstanbul

Taşel: 'Pardon Lüksümüz Yok'

Türkiye genelindeki dershane ve özel okul temsilcilerinin büyük bir kısmı 9- 11 Mart tarihleri arasında Antalya Beldibi’nde, Tüm Özel Öğretim Kurumları Derneği ‘nin(TÖDER) organize ettiği “Dershanelerin Dönüşüm Süreci ve Özel Okullar” başlıklı toplantıda bir araya geldi.

17 Mart 2015 Salı 16:54

Mehmet UFUK - Ulusal gazeteler arasında sadece Yeni Akit’in takip ettiği panellerde dönüşüm sürecinin sağlıklı yürütülmesi konusunda istişarelerde bulundu. Toplantıya Milli eğitim Bakanlığından yetkililerin de katılması Ankara’nın bu konuya ciddi bakışının önemli bir yansımasıydı.

Toplantıya ev sahipliği yapan Tüm Özel Öğretim Kurumları Derneği (TÖDER) Başkanı İbrahim Taşel, Türkiye genelinde dershanelerin hızlı bir şekilde okula dönüştüğüne dikkat çekerek, ‘’Ağırlıklı olarak temel lise ve ortaokula dönüşen dershaneler ülkede yeni bir okul türü ortaya çıkarıyor. Dönüşüm sürecinin sağlıklı yürümesi, kurulan okulların kalitesine bağlıdır. Ayrıca dönüşüm süreci mevcut okulları da etkileyecektir. Biz de TÖDER olarak sürecin üç önemli unsurunu bir araya getiriyoruz. Antalya’daki toplantımıza hem bakanlığımızın temsilcileri hem dershane ve özel okul dernek başkanlarımız katılıyor. Dershane ve okul kurucularımızla sürecin sağlıklı yürümesi için izlenecek yol konusunda fikirlerimizi açıkça beyan ettik" dedi.

Amaçlarının, dershanelerin dönüşümünden ülke eğitiminin yara almadan çıkmasını sağlamak olduğunu belirten Taşel, "İnanıyoruz ki, bu süreç Türk eğitim sisteminde özel okullaşma oranını artıracaktır. Şu an yüzde 4’e yaklaşan özel okul oranının 2019 yılı itibariyle yüzde 10’ların üzerine çıkması eğitim sistemimize kalite katacak, devletin yükünü azaltacaktır" diye konuştu.

‘Sürekli dikiz aynasına bakarak araba sürülmez’ diyen Taşel, ‘Artık bu işin dönüşü yok. Kalite olmazsa olmaz kuralımızdır.  Bizim gücümüz en zayıf halka kadardır. Bu şansı iyi kullanmalıyız. Çünkü girdiğimiz yolda gördüğümüz işlerin artık pardonu yok’ dedi.

Antalya’da gün boyunca süren toplantıların panel bölümlerinde 12 kurumun temsilcisi konuşma yaparken 60’a yakın eğitim kurumunun temsilcisi soru veya görüşleriyle tartışmalara yön verdi.

Yaklaşık 10 saat süren toplantıların ardından sonuç bildirgesi kamuoyu ile rapor ise Milli Eğitim Bakanlığı ile paylaşıldı.

İbrahim Taşel, katılımcıların gayretleriyle ortaya çıkan TÖDER ‘Dershanelerin Dönüşümü ve Özel Okullar’ Toplantısı Sonuç Bildirgesi eşliğinde Yeni Akit’e şu değerlendirmeyi yaptı:

-Toplantımız iki temel amaç doğrultusunda gerçekleşti. Bunlardan birisi dershanelerin kapatılmasıyla başlayan dönüşüm sürecinin sağlıklı biçimde yürümesine katkıda bulunmak, diğeri ise özel okulların dönüşüm sürecinden olumsuz etkilenmemesi için izlenecek yolu belirlemekti. Etkin katılımla bu amaçları gerçekleştirdiğimizi düşünüyorum.

-Eğitimle ilgili kararlar sadece bugünü değil gelecek kuşakları da derinden etkilemektedir. Bu nedenle alınacak kararlar ve işlenecek yol oldukça önemlidir. Bilindiği gibi dershaneler 1 Eylül 2015 tarihi itibariyle kapanacak ya da özel okula dönüşecek. Bu sürecin sonunda dönüşen kurumların artık bir özel okul olmanın bilinci ve sorumluluğu ile hareket etmesi esastır. Bu kurumların hedefi resmi okullardan öğrenci almak ve bakanlığımızın bu anlamdaki yükünü ve yoğunluğunu hafifletmek olmalıdır. Bu akış resmi okullardaki sınıf mevcutlarını makul seviyeye indirecek ve kaliteyi artıracaktır. Bu yönüyle bakıldığında ‘Dönüşüm’ eğitimde kalitenin artması ve özel okullaşma oranının yükselmesi bakımından olumlu bir adım olarak görülebilir. Ancak bu hedefin gerçekleşmesi izlenecek yol ve yöntemlerin doğru seçilmesine bağlıdır. Süreç özenle yürütülmezse sektörü olumsuz yönde etkileyecek sonuçlar da ortaya çıkabilir. Bu açıdan dershanelere ve özel okullara önemli sorumluluklar düşmektedir.

-Dershanelerin mevcut alışkanlıklarını revize ederek, yarım asırlık bilgi ve birikimini okul standartlarını dikkate alarak kullanabilecekleri bir sistem oluşturmaları gerekiyor. Özel okulların da mevcut standartlarını koruyup ek kurslar yaparak dershanelerin boşluğunu hissettirmeyecek bir sistem oluşturmaları doğru olacaktır.

Sonuç olarak hem dönüşen okulların hem de mevcut özel okulların eğitim-öğretim programlarıyla ilgili yeni düzenlemeler yapma ihtiyacı ortaya çıkmıştır. Bu konuda belirsizliği ortadan kaldırmak için kurumların velilerini bilgilendirmeleri önemlidir. Bu konuda velilerin de en sağlıklı bilgiyi kendi kurumlarından alabileceklerine inanıyoruz.

-Dershanelerin kapanması ya da dönüşümünü izleyen süreçte kayıt dışı ders bürolarının çeşitli adlarla faaliyet göstermek üzere hazırlık yaptığı gözlenmektedir. Bu Türk Milli Eğitim sistemi için önemli bir sıkıntı oluşturacaktır. Kayıt dışı kurumların bakanlığımız, sivil toplum kurumları, belediyeler ve ilgili diğer kurumlar tarafından titizlikle takip edileceğini ve bunlara geçerli yaptırımların uygulanacağına inanıyoruz. Ancak velilerin de bu kayıt dışı ve yetkisiz kişi ve kuruluşlara itibar etmemesi gerekiyor. Bu tür yerlere devam eden öğrenciler, yapılacak müdahalelerle mağdur olacak ve en büyük zararı onlar görecektir. Sürecin daha başarılı olabilmesi için özel öğretim kurumlarının Milli Eğitim Bakanlığı’ndan da bazı istekleri olduğu ortaya çıktı. Bunları belirledik ve bakanlığımızla paylaşılmasına karar verdik.

Kimler Konuştu?

- MEB Özel Öğretim Dönüşüm ve Teşvik Dairesi Başk. Fethullah Güner

-TÖDER Genel Başkanı İbrahim Taşel

-TÖDER Ymnetim Kurulu Üyesi A. Rıza Doğanata

-TÖDER Başk. Yrd. Ali Oğuztürk

-Sınav Eğitim Kurumları Y.K.Başk. Metin Özer

-Uğur Eğitim Kurumları Genel Md. Lokman Durak

-Fatih Drsh. –ERA Koleji Genel Md. Sezai Eyüpoğlu

-Fen Bilimleri Eğitim Kurumları Y.K.Başk. Nazmi Arıkan

-Açı Eğitim Kurumları Y.K.Başk. Hüseyin Ulusal

-Türkiye Özel Okullar Birliği Başk. Cem Gülan

-Yüce Okulları Kurucusu Kaan Kalınyazgan

-Bilfen Okulları Y.K.Başk.yrd. Fatih Öztürk

-Şişli Terakki Vakıf Okulları G. Md. Mehmet Güneş

-Final Eğitim Kurumları G. Md. Şevket Ertem

-Taş Okulları G.Md. Ali Akdoğan

 

Yeni Akit Gazetesi

Yeni Akit