Marka değeri güçlü şehirler
Şehir ve insan sayfamızla şehirler üzerinde araştırmalar, uygulamalar, konumlandırmalar ve marka şehir üzerine çalışmalarda belediyelerimize güç kaynağı olduk. Onlarca şehrin ve ilçelerin iletişim stratejilerinde paydaş olarak şehirlerimize değer katma çalışmalarında yer aldık. Bu gün hala şehirlerin kıyasıya yarıştığı marka şehir olma sürecinde olmazsa olmaz tekniklerin sürdürülebilirliği ciddi önem arz etmektedir. Kültür ve sanat alanında yapılan yatırımlar şehirleri cazibe merkezi haline getirmektedir. Yaşayanlarına aidiyet duygusu verebilen şehirler gerek turizm açısından gerekse yatırımcı açısından rekabette bir adım önde olacaktır. Marka şehirde yaşayan kişiler sağlanan aidiyet duygusu ile bulundukları bölgeye daha fazla sempati beslerler. Ayrıca beyin göçü çekebilme konusunda güçlü algılara sahip şehirler uluslararası markaların yatırımlarını şehirlerine çektiklerinde eğitim seviyesi iyi olan kişilerinde kariyer tercihlerinde ilk sıralarda yer alacaktır. Mercedes’ten ayrılıp TOGG yerli otomotivde çalışmaya başlayan kişiler bunun en güzel örneklerindendir. Ulaşım ve alt yapı sorunu olmayan, ekonomik istihdamı, çevre kirliliği bulunmayan, yeşil alanı ile konfor sunan şehirler yatırımcıları ve turizmcileri adeta kendilerine çekebilen şehirler halini almaktadır.
1950 yılındaki verilere baktığımızda, dünya nüfusunun yalnızca %30’luk dilimi kentsel alanlarda yaşıyordu. 2050 yılında şehirlerde yaşayan toplam nüfus oranının %66’ya ulaşacağı yönünde. İş yükünün daha yoğun olduğu günümüzde insanların daha konforlu yaşayacağı dinlenme alanları, millet bahçeleri gibi ortamlar şehirlerin cazibesini daha da artıracak.
Buna ilave olarak yazının başında belirttiğim gibi kültür sanat alanında belirli zaman dilimlerinde etkinlik ve organizasyonlar yapmak şehirlerin elinde bulundurduğu ürün ve değerleri konumlandırma açısından güç katacaktır. Milano da her yıl yapılan moda fuarı Milano markasını İtalya’dan da önde tutarak şehri tekstil başkenti yapabilme fırsatı sunmuştur. İstanbul da bulunan Merter tekstil merkezi İstanbulun güçlü markası ile birleştirilerek sağlam bir altyapı ve stratejik iletişim çalışmasıyla dünyanın en değerli moda merkezi olabilecek potansiyele sahiptir. Şehirlerin tanıtım ve iletişim faaliyetlerinde kurumsal kimlik çalışmaları da görsel bilim alanı olarak markalaşma sürecine önem katıyor. Yeni medya ve sosyal platformların her bir insanın elinde olduğu günümüzde görsel tasarım odaklı yaklaşmak markalaşma konusunda şehirlerin ve kurumların gücüne güç katıyor.
2024 yerel seçimlerine yaklaştığımız günlerde şehirlerinde akıllı ve stratejik çalışmalar yapan başkanlar halkında desteğini kazanacaktır.