• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Yılbaşına bir de bu açıdan bakar mısınız?

Hâkim unsuru Müslümanlar olan fakat güvenilmez unsurların da bulunduğu bir ortamda İslâm cemaatini oluşturan bireylerin birbirini uzaktan görünce tanıyacakları birtakım âlâmetlerin lüzumu neticesini çıkarabiliriz.

2019-12-29 12:02:00 -
Yılbaşına bir de bu açıdan bakar mısınız?

Hz. Peygamber, Medine’de saçlarını ikiye ayırmış ve bunu teşvik etmiştir. Oysa ki o, Mekke’de bunun aksini yaparak saçlarını yanlara salmıştır. Burada, ne saçı yanlara salmak, ne de ortadan ikiye ayırmak Muhammedî örnekliğe tâbi olmak anlamı taşımaz. Elbette bu fiil sünnet de değildir. O halde, bu davranışlarını O’nun örnekliğine ilişkin olmayan bir davranış olarak mı göreceğiz? Hz. Peygamber’in bunu yaparken amacı neydi? Bu sorunun cevabını aramaya koyulduğumuzda, olay kendiliğinden aydınlanmaktadır. Peygamber Efendimizin Mekke’deki saç modeli Mekke müşriklerinin saç modelinden farklı, Medine’deki modeli ise orada egemen kültürün temsilcileri olan Yahudilerin saç modelinden farklıydı. Buna, Yahudi çocukları alabros tıraş oldukları için Müslüman çocuklarını bundan sakındırmasını, Yahudi erkeklerinin tersine bıyığın kısaltılıp sakalın uzatılmasını tavsiye etmesini de ekleyebiliriz. Bütün bunları bir araya toplayıp da, “ortak amacı” aradığımızda şu sonuca varırız. Peygamberimiz, Müslümanların gayrimüslimlerle birlikte yaşadıkları bir toplumda, “kimlik bilinci” geliştirmek istemekte, kendi değerlerine güveni olan her toplumda olduğu gibi, yeni oluşturduğu Müslüman toplumun üyelerinin birbirini tanıyacağı “kültür kodları” tesbit etmektedir.

Biz, Kur’an’ın modern muhatapları olarak Peygamber Efendimizin bu uygulamalarından, Müslüman toplumun “taklitçi” bir toplum olmaması gerektiği sonucunu çıkarırız. Hâkim unsuru Müslümanlar olan fakat güvenilmez unsurların da bulunduğu bir ortamda İslâm cemaatini oluşturan bireylerin birbirini uzaktan görünce tanıyacakları birtakım âlâmetlerin lüzumu neticesini çıkarabiliriz. “Yılbaşı kutlamaları”na bir de bu açıdan bakmak icab etmez mi?

Haberle ilgili yorum yapmak için tıklayın.

Yorumlar

Gocasolak

Uzun uzun yazmaya ne gerek babo Noel de yılbaşı da bizden değildir. Ancaaaak diyanet işlerimizin takvim basıp dağıtmak işini NEDEN Hicri yılbaşımızda yapmadığı? Sen bütün camilerde, bu bizim yılbaşımız değil de, ama takvimi miladi yılbaşında, miladi yılbaşına göre basıp dağıt. BU NE YAMAN ÇELİŞKİDİR.
  • Yanıtla

Abdullah

Bu açıdan baktım. Şimdi hindi ve şarap almaya gidiyorum.
  • Yanıtla

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23

Bip İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23

Bip İhbar Hattı