Vatandaşın tazminat hakkı devam ediyor
Milli İradenin Sesi Yeni Akit
Türkiye ve dünyadaki gelişmeleri yakından takip etmek için Google listenize Yeni Akit'i ekleyin.
Sağlık Bakanı Fahrettin Koca’nın özel olarak ilgilendiği “Malpraktis davaları” için hazırlanan yeni yönetmelik yasalaşırken Sağlık-Sen Genel Başkanı Semih Durmuş Akit’e özel değerlendirmelerde bulundu.
OĞUZHAN GÜLTEKİN ANKARA
Durmuş, “Bu sadece sağlık çalışanlarının değil vatandaşın, sağlık sisteminin de sorunuydu. Sağlıkçılar bir enjeksiyon ya da ameliyat yüzünden 1 milyon liradan, 6 milyona kadar tazminata mahkum ediliyordu. Bu yüzden birçok sağlık çalışanı riskli ameliyatlara girmek istemiyor, vatandaşlar da mağdur oluyordu. Bu adım sağlık çalışanlarına mesleklerini daha özgür yapmalarının önünü açacak. Vatandaşlarımız daha nitelikli sağlık hizmeti alacak. Olası bir hata da vatandaş mağdur olursa yine tazminat hakkını kullanabilecek” dedi.