Muhsin Yazıcıoğlu’nun helikopterinin düşürüldüğü konusunda bilgi ve belgeler ortaya çıkmaya devam ediyor.
İSTANBUL -BBP Lideri Muhsin Yazıcıoğlu ve beş arkadaşının hayatını kaybettiği helikopterin düşmesi olayının üzerinden 4 yıl geçti. Bu süre zarfında soruşturmada çok önemli bulgulara ulaşıldı. Bu kapsamda radar uzmanları ve pilotlardan oluşan ekibin yaptığı teknik analize göre, helikopter düşmeden 4 dakika önce jetlerin Yazıcıoğlu ve arkadaşlarını taşıyan helikopterin tepesinde olduğu anlaşılıyor. Ayrıca helikopterin nasıl düştüğüne ilişkin gerçek veriler kullanılarak hazırlanan simülasyon soruşturmayı yürüten Özel Yetkili Malatya Cumhuriyet Savcılığı’na teslim edildi.
Bugüne kadar kamuoyuna yansıyan bulguların ötesinde Gazeteci Köksal Akpınar’ın kaleme aldığı “Kanlı Çukur” kitabında, Yazıcıoğlu ve arkadaşlarının hayatını kaybettiği helikopterin düşmesi olayıyla ilgili çarpıcı bilgi ve belgelere yer veriliyor. Kitapta, kamuoyuna hiç yansımayan önemli tespitlerde yer alırken, bunların arasında kitaba değerlendirmelerde bulunan radar uzmanları ve pilotların, düşmeden 4 dakika önce jetlerin, helikopterin tepesinde olduğuna ilişkin yaptıkları analiz dikkat çekiyor. 25 Mart 2009 tarihinde Kahramanmaraş’ın Çağlayancerit İlçesi’nden 14.43’te kalkan helikopter içinde BBP Lideri Muhsin Yazıcıoğlu, BBP’li Erhan Üstündağ, Yüksel Yancı, Murat Çetinkaya, İHA muhabiri İsmail Güneş ve Pilot Kaya İstektepe’yi taşıyordu. Helikopter 15.03’te Keş Dağları’nın eteklerine düşmüştü. O sırada radarlar 4 dakika 47 saniye kararmış ve bu durumu Genelkurmay Başkanlığı, “Doğu bölgesindeki tüm radarlar arızaya girdiği için görüntü alınamadı şeklinde” açıklamıştı. Genelkurmay Başkanlığı açıklamasında, iddia edildiği gibi helikopterin havadaki jetler tarafından düşürülebilmesi için 4 dakika 47 saniyelik zaman diliminin yeterli olmadığını vurguluyordu. Çünkü düşen helikopterin enkaz mahalline, en yakın Merzifon’dan kalkan MJ524 iz numaralı F-16 savaş uçağının 28.5 km uzağında olduğunu iddia ediyordu. Fakat “Kanlı Çukur” kitabında uzmanların yaptığı değerlendirmelere göre; helikopter düşmeden 4 dakika önce yani saat 14.59’da savaş uçaklarıyla helikopterin bir noktada kesiştiği iddia edildi.
JETLER HELİKOPTERE
28.5 KM’DEN ÇOK DAHA YAKINDI
Genelkurmay Başkanlığı, soruşturmayı yürüten Özel Yetkili Cumhuriyet Savcılığı’na gönderdiği gizli ibareli sunum dosyasında helikopterin düştüğü zaman dilimi olan 15.03’te Merzifon’dan kalkan MJ524 iz numaralı F-16 savaş uçağı TC-HEK işaretli helikopterin bulunduğu enkaz mahalline 28.5 km uzağında görülüyor. Genelkurmay Başkanlığı’nın yaptığı hesaplamada temel bir hata bulunduğunu belirten uzmanlar, üç jetin Yazıcıoğlu’nu taşıyan helikopterin Saat 14.58-14.59 zaman aralığında aynı noktada buluştuğunu belirtiyor. DDK’da, İsmail Güneş’in helikopter içinde çektiği fotoğraflardan helikopterin muhtemel uçuş rotasını belirlemişti. Bu kapsamda belirlenen uçuş rotasına göre, helikopterin F4 savaş uçaklarıyla saat 14.58–14.59’da karşılaşma ihtimali güçleniyor. Helikopterin düşmesine 4–5 dakika öncesinde savaş uçaklarının, Genelkurmay’ın raporunun aksine zaman zaman alçaktan uçtuğu ve helikoptere çok daha yakın mesafede olduğu anlaşılıyor. Ve tam da bu noktada helikopter ile F4-F16 savaş uçaklarının hava da karşılaşma olasılığı ortaya çıkıyor. En azından helikopter ile savaş uçaklarının arasındaki mesafesinin 28.5 km olmadığı açıkça belli oluyor.
SAVAŞ UÇAKLARI ALÇAK İRTİFADAN UÇUYORDU
Genelkurmay Başkanlığı’nın Özel Yetkili Savcılığa gönderdiği radar izlerinin yer aldığı Lahika3 dosyasındaki haritalı radar iz kayıtlarına göre savaş uçaklarının alçaktan uçtuğu belli oluyor. Lahika3’teki radar iz kayıtlarına göre savaş uçaklarından MJ524 iz numaralı F-16’nın saat 14.58’de yaklaşık 6600 metre yüksekten uçtuğu görülüyor. O sırada F-16 tam da helikopterin bulunduğu güzergâhta uçuşunu gerçekleştirip kalkış yaptığı yer olan Merzifon’a inişini gerçekleştiriyor. Aynı güzergâhta uçan HH721 iz numaralı F-4 savaş uçağı ise 14.58’de ortalama 8400 metre yüksekten uçarak saat 14.58’de helikopterin muhtemelen olabileceği noktada uçuşunu gerçekleştiriyor. HH721 iz numaralı F–4 savaş uçağı da Erhaç Havalimanı’na 15.41’de iniş yapıyor. Bu iki savaş uçağının yanında bir başka savaş uçağı daha aynı noktaya doğru uçuşunu gerçekleştiriyor. Üç savaş uçağının havada olması, Yazıcıoğlu ile birlikte 6 kişiyi taşıyan helikopterin uçuş güzergâhında olduğu yerde kesişme ihtimalini artırıyor. Üçüncü hava aracı ise HK046 iz numaralı olan F–4 savaş uçağı. Bu uçak ilginçtir Yazıcıoğlu’nu taşıyan TC-HEK işaretli helikopterin Çağlayancerit’ten havalandığı 14.43’ten iki dakika sonra 14.45’te Malatya Erhaç Havalimanı’ndan kalkıyor. Saat 14.58’de ise diğer iki savaş uçaklarının olduğu noktaya doğru geliyor. 14.58–14.59 zaman dilimi aralığında F–4 savaş uçağı ortalama 4 bin metre yüksekten uçuyor. Kısaca söylemek gerekirse Genelkurmay Başkanlığı’nın Savcılığa gönderdiği radar iz raporlarına göre 3 savaş uçağı ile 15.03’te düşen helikopterin havada birbirlerine çok daha yakın şekilde, uçuş yaptıkları anlaşılıyor.
JETLERİN DÜŞÜRDÜĞÜNE İLİŞKİN ŞÜPHELER ARTIYOR
Konuyla ilgili “Kanlı Çukur” kitabına değerlendirmelerde bulunan Emekli Hava Albay Mustafa Hacımustafaoğulları, saat 14.59’da helikopter ile jetlerin bir noktada buluşması jetlerin helikopteri bilerek veya bilmeyerek düşürdüğüne ilişkin şüpheleri artırdığını belirtti. Hacımustafaoğulları’nın yaptığı analiz şöyle: “Genelkurmay Başkanlığı’nın bugüne kadar hazırladığı raporlarda, jetlerin helikoptere mesafesinin 28.5 km olduğunu söylüyordu. Ortaya çıkan belgeler ile bunun doğru olmadığı anlaşılıyor. Jetlerin helikoptere çok daha yakın mesafede uçtuğu anlaşılıyor. 14.43’te helikopter Çağlayancerit’ten kalkış yaptıktan sonra, 2 dakika sonra HK046 iz numaralı F4’ün kalkış yapıp helikopterin uçtuğu istikamette uçması bir tesadüf olamaz. Dolayısıyla diğer savaş uçaklarıyla saat 14.59’da bir noktada buluşması jetlerin helikopteri düşürdüğüne ilişkin kuşkuları daha da artırmaktadır. Kısaca şunu söyleyebiliriz. Jetler, saat 14.59’da helikopterin tepesindeydi. Dolayısıyla 14.59’da helikopter jetler ile karşılaşmasıyla jetlerin oluşturduğu türbülans ve jetlerin egzoz gazları helikopter motorunu etkilemiş olabilir. Pilotun da egzoz gazının olumsuz etkisiyle kontrol zayıflaması yüzünden 3-4 dakika ancak havada tutunabildiği anlaşılıyor. Zaten pilotun da kanında yüksek oranda karbonmonoksit tespit edilmişti. Belki de kaza kırım ekibinin raporunda dile getirdiği pilotta oluşan vertigo bu nedenle oluştu.”
Eski askeri alanda insan kafatasları bulundu
KIRIKKALE - Kırıkkale’nin Ahıllı bölgesi Arpalıkçukuru mevkiinde 61. Piyade Alayı eski cephaneliği arazisinde bir tepede yağmurun etkisi ile meydana gelen toprak kayması sonucu insan kemikleri ortaya çıktı. Bölgeden geçen vatandaşlar durumu polise haber verdi.
Polis ekipleri olay yerinde incelemelerde bulundu. Olay yeri inceleme ekipleri, Cumhuriyet Savcısı’nın talimatı ile insan kemiklerinin bulunduğu bölgede kazı yaptı. Çıkartılan kafatasları emniyette inceleme altına alındı.
Aynı bölgede geçtiğimiz yıl nisan ayında da kafatası bulunmuştu.