Acun Ilıcalı’nın sahibi olduğu Exxen platformunun, Filistin hassasiyeti tüm dünyada geniş yer bulurken, milli maça Coca-Cola reklamı alması büyük tepki çekti.
Türkiye, 2026 Dünya Kupası Elemeleri kapsamında dün Gürcistan’ı 4-1 mağlup etti. Kenan Yıldız’ın açılış golüyle öne geçen A Millî Takım, Merih Demiral’ın iki golü ve Yunus Akgün’ün sayısıyla sahadan net bir galibiyetle ayrıldı. Gürcistan’ın tek golü ise Kochorashvili’den geldi.
Tepki çeken reklam
Karşılaşma Acun Ilıcalı’nın sahibi olduğu TV-8’den yayınlandı. Yine Ilıcalı’nın sahibi oluğu Exxen isimli platform, maçın özetini YouTube kanalında yayımladı. Ancak video içinde yer alan Coca-Cola reklamı büyük tepki topladı. Söz konusu reklam YouTube’un kendi koyduğu reklamlardan değildi. Video için bizzat Exxen tarafından yerleştirilmiş, ‘ürün yerleştirme’ olarak bilinen reklamlardandı.
Vicdanları yaraladı
Tüm dünyanın Filistin için ayağa kalktığı, Coca-Cola gibi markaların boykot edildiği bir dönemde, Türkiye’nin en zengin medya patronlarından Acun Ilıcalı’nın böyle bir reklam anlaşmasına onay vermesi vicdanları yaraladı.
Paraya ihtiyacın mı var?
Maddi gücüyle tanınan bir ismin, toplumsal duyarlılığın bu kadar yüksek olduğu bir zamanda böyle bir tercih yapması, kamuoyunda gereksiz ve üzücü bir adım olarak değerlendirildi.
Kısa sürede sosyal medyada binlerce kullanıcı, Exxen’i ve Acun Ilıcalı’yı eleştirirken, “para için boykotun hiçe sayıldığı” yorumları öne çıktı.
“Coca-Cola reklamı oynatmak İsrail’in PR’ını yapmak demektir” diyen vatandaşlar, “Zaten milyarder adam, şu reklamdan gelecek paraya mı kaldı?” diye sordu. AK Partili kimliğiyle tanınan Ilıcalı'nın Filistin hassasiyeti gözetmemesi ve soykırımın finansörü olduğu iddia edilen, bu yüzden boykot listelerinin başında yer alan bir markanın reklamını alması, bu kadar da olmaz dedirtti.

