Yılda 15 bin ton PVC üretimi için tüm tedbirleri aldıklarını belirten KARPEN’in patronu Halil Cankar, Afrika’da Fas, Nijerya ve Senegal’e yönelik çalışma yaptıklarını, döviz kayıplarını söz konusu pazarlardan çıkarmayı hedeflediklerini söyledi
KARPEN Yönetim Kurulu Başkanı Halil Cankar, ihracatta Afrika’ya odaklandıklarını belirterek, Nijerya, Fas ve Senegal’e kadar geniş bir Afrika coğrafyasında faaliyet göstermeyi planladıklarını, doların yükselişiyle oluşan kayıpların Afrika pazarıyla gidermeye çalışacaklarını söyledi.
2015 YILINDA TEMKİNLİ
Yeni Akit’e yaptığı açıklamalarda bulunan Halil Cankar, PVC sektörünün ihtiyaçlarını en iyi şekilde karşılamaya devam ettiklerini belirtti. Isıya, sese ve hava kirliliğine karşı optimize edilmiş modern tasarım ve renk seçenekleriyle geleneksel kapı ve pencere doğramalarında alternatif ürün grubuna sahip olduklarına dikkat Çeken Cankar, 2014 yılında yurtiçi atılımlar yaparken Irak ve Libya ağırlıklı olarak Ortadoğu pazarında da etkinlik gösterdiklerine atıf yaptı.
2015 yılına temkinli yaklaştıklarını, özellikle önümüzdeki aylarda yapılacak genel seçimin bir nevi gösterge olacağını kaydeden Cankar, “Ekonomik gidişata baktığımızda dolardaki yükseliş seyri sektörü etkiledi. Yüzde 50’lere yakın sektörel düşüşler olduğuna şahit olduk. Dolarla alıp Türk lirası ile satışlardan kaynaklı olan bu hareketlilik negatif bir tablo önümüze koydu” dedi.
YURT DIŞINA AÇILDIK
Ürünlerinin alternatifinin olmadığını, ekonomik ve kullanışlı bir sunumla tüketiciyle buluşturduklarının altını çizen Cankar, “2014 yılında makine tedarik ettik. Yılda 15 bin ton PVC olarak üretim planımıza odaklandık. Nijerya, Fas ve Senegal’e kadar geniş bir Afrika coğrafyasında yer alırken bu pazarlar da bir nevi kayıplarımızı absorbe etmiş olacak. 250 kadar çalışanımız var ve hedeflerimize ulaşmakta iddialıyız. 15-20 kişilik bir kadro tesis ederek Organize Sanayi Bölgesi’ndeki (OSB) etkinliğimizi yaygınlaştırmakta kararlıyız” diye konuştu.
2 BİN 500 KİŞİYE DOKUNUYOR
Ürün kalitesi, zamanında teslim ve satış sonrası hizmet noktasında rakiplerinden ayrıştıklarına vurgu yapan Cankar, “Bayi sistemi olarak 5’er kişiden 500 bayi ile 2 bin 500 kişiye dokunmaktayız. Türkiye’nin 9 bölgesinde varız. Sıkıntılarımıza baktığımızda ise ön önemlisi hammadde diyebiliriz. Tedarikte Petkim’den mal alamama sorunu var. Hammadde üreticisi olması elimizi daha da güçlendirecektir. İthalat boyutlu Mersin’den mal tedariği sağlarken, aynı zamanda yüksek lojistik maliyetlere maruz kalıyoruz” yorumunu yaptı. PVC Kapı ve pencere profilleri ile alüminyum destek profilleri üretimi gerçekleştiren KARPEN’in Yönetim Kurulu Başkanı Cankar PVC Kapı Pencere’de tanıtım grubu olmasını arzuladıklarını ifade ederken, bu tarz bir oluşumun sağlanması durumunda sektörün önünün daha açık olacağına vurgu yaptı.