• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Mağduriyetlere sebep olan ''18 Uygulaması'' nedir?

Yeniakit Publisher
2018-02-05 13:43:00 -

Milli İradenin Sesi Yeni Akit

Türkiye ve dünyadaki gelişmeleri yakından takip etmek için Google listenize Yeni Akit'i ekleyin.

⭐ Bizi Google'da Takip Et
Mağduriyetlere sebep olan ''18 Uygulaması'' nedir?

İstismarlara ve mağduriyetlere yol açtığı söylenen “18 Uygulaması” nedir?

“18 Uygulaması” 3194 sayılı İmar Kanunun 18. maddesini ifade eden tanımlamadır. Bu uygulamayla valilikler veya belediyeler tarafından yol, meydan, park, otopark, yeşil saha ve karakol gibi tesisler için mülk sahibinin arazisinden belli oranda pay alınmasıdır. Başka bir ifadeyle 18 Maddeye dayanarak kamu yararı için Belediye ve Valilik, Düzenleme Ortaklık Payı (DOP) olarak %40 oranında parsel alabilir. 

“18 Uygulama” konusunda birçok şikayetle karşılaştıklarını belirten Av. Coşkun Alkan, “Kamu yararına bu uygulama yapılabilir. Fakat bazı belediyeler %40 lık payı alıyor, 20-25’lik dilimi kamu için kullanıyorlar. Geri kalan dilimi arazi sahibine iade etmeyip başkalarına bazen de arazi sahibinin komşusuna para ile satıyor. Bu ise ciddi mağduriyetler oluşturuyor. Bu durumla karşılaşacak vatandaşların 60 gün içerisinde İdare Mahkemesi'nde dava açmaları gerekiyor.” diye konuştu.

x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23