• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

İzni biten mahkumlar Bakırköy'de toplandı! 'Cezaevine dönmek istemiyoruz'

Yeniakit Publisher
2022-05-08 16:03:00 - 2022-05-08 16:03:29

Milli İradenin Sesi Yeni Akit

Türkiye ve dünyadaki gelişmeleri yakından takip etmek için Google listenize Yeni Akit'i ekleyin.

⭐ Bizi Google'da Takip Et

Pandemi nedeniyle Nisan 2020'den itibaren açık cezaevlerinden evlerine gönderilen mahkumların salgın izninin Mayıs ayı sonunda biteceği açıklandı. Karar sonrası mahkûmlar ve aileleri cezaevine dönmemek için Bakırköy Meydanı'nda bir araya gelerek eylem yaptı.

Türkiye’de koronavirüs pandemisi nedeniyle açık cezaevlerindeki mahkumlar, Nisan 2020'den bu yana geçici olarak evlerine gönderilmişti. Açık cezaevi hükümlülerinin salgın izni uygulaması için geçtiğimiz gün beklenen açıklama geldi.

İzinler 31 Mayıs'ta sona erecek

Adalet Bakanlığına bağlı Ceza Ve Tevkifevleri Genel Müdürlüğü tarafından Covid-19 izinlerine ilişkin yapılan duyuruya göre, açık ceza infaz kurumlarında bulunanlar ile kapalı ceza infaz kurumunda bulunup da açık ceza infaz kurumlarına ayrılmaya hak kazanan hükümlüler, 5275 sayılı yasanın 105/A maddesi kapsamında denetimli serbestlik tedbiri uygulanarak cezasının infazına karar verilen hükümlüler, Türkiye’de yaşanan salgın süreci nedeniyle Covid-19 iznine gönderilmiş olup söz konusu izinler 31 Mayıs’ta sona erecek. Buna göre mahkûmlara cezaevlerine dönmeleri için tebligat gönderilecek. Cezaevine dönmeyen mahkûmlar ise firari sayılacak.

 'Herkes ikinci şansı hak eder'

Yapılan açıklama aylardır evlerinde olan binlerce mahkumun ay sonunda cezaevine geri döneceğini bildirdi. Karar sonrası Bakırköy Meydanı'nda toplanan mahkum ve mahkum yakınları bir araya gelerek cezaevine dönmek istemediklerini ifade etti. Mahkumlar, 'Herkes ikinci şansı hak eder' sloganlarıyla eylem yaptı.

 

Haberle ilgili yorum yapmak için tıklayın.

Yorumlar

arkan

o mahkumlara sorun siz suçu işlerken karşınızdakine şans verdinizmi

Adil yaşam

Dönmesinler tabi. Cezaevinin amacı ıslah değil mi bu adamlar yıllardır içerideydi çezalarının çoğunu çektiler. 2 yıldır da dışarda kimseye musallat olmadan kendi hallerinde yaşadılar. çoğunun çocuğu oldu evlendi iş güç sahibi oldu. Bu nedenle tekrar içeri alınmaları ne mantık ne de vicdana sığar...
x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23