• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Fransa atağa geçti! Dev kanal projesi için kolları sıvadılar

Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın "hayalim" dediği Türkiye'ye savunma, ekonomi ve stratejik alanlarda büyük katkı sağlayacak Kanal İstanbul projesiyle ilgili tartışmalar sürerken Avrupa’nın gözde kentleri kanal projeleri ile gelişmeye devam ediyor.

2020-01-16 21:25:00 -
Fransa atağa geçti! Dev kanal projesi için kolları sıvadılar

Türkiye, tüm engellemelere rağmen Kanal İstanbul projesini hayata geçirmek için son sürat çalışırken, Fransa Compiegne'deki Oise Nehri ile Arleux'un doğusundaki Dunkerque-Escaut Kanalı'nı birbirine bağlayacak olan yüksek kapasiteli bir kanalı hayata geçiriyor. Üstelik projenin maliyetinin yüzde 42'si AB tarafından karşılanacak.

Fransa 106 kilometrelik yeni kanal ile Dunkerque-Escaut Kanalı'nı birbirine bağlyor

Türkiye'de 'istemezükçü' zihniyet her projeye engel olma geleneğini bir kenara koymazken; Avrupa projelerine bir yenisini daha ekliyor. Fransa, 106 kilometre uzunluğunda bir kanal ile Compiegne'deki Oise Nehri ile Arleux'un doğusundaki Dunkerque-Escaut Kanalı'nı birbirine bağlayacak projeyi hayata geçirmenin peşinde.

Projenin yüzde 42'sini AB karşılayacak

Fransa'nın projesine engel olma çabaları bir yana dursun, finansal destek de sağlanıyor. Avrupa Birliği, kanal projesinin maliyetinin yüzde 42'sini karşılayacak. Projenin Avrupa'da ulaşımı kolaylaştırması bekleniyor. 106 kilometrelik kanalın Seine ve Scheldt nehirlerini birbirine bağlayarak su taşımacılığını da kolaylaştırması bekleniyor.

Mevcut taşıma kapasitesi artacak

Kanal, Canal de Saint-Quentin ve mevcut Canal du Nord'un yerini alacak ve maksimum mavna kapasitesini 650'den 4400 tona çıkaracak.

Avrupa kanal projeleriyle gelişimine devam ederken Türkiye'de muhalefet engel olmak için her yolu deniyor

Fransa, kanal projesini hayata geçirmek için çalışırken, AB de projeye destek verirken; Türkiye'de CHP'nin başını çektiği istemezükçü zihniyet Kanal İstanbul projesine destek vermek şöyle dursun, engel olmak için elinden geleni yapıyor, birçok asılsız ve manipülatif haberle halkı yanlış bilgilendirerek projeyi karalamaya çalışıyor.

Erdoğan resti çekti: İsteseniz de istemeseniz de yapacağız

Muhalefetin tüm engelleme çabalarına rağmen Hükümet Kanal İstanbul Projesi'ni hayata geçirmek için kararlı bir şekilde çalışıyor. Başkan Erdoğan, projeyi hedef alan CHP lideri Kemal Kılıçdaroğlu'na "Sen ne yaparsan yap biz Kanal İstanbul'u yapacağız" ifadeleriyle yanıt vermişti.

Dünyadaki kanal projeleri

Günümüzde de özellikle Avrupa'da kanallar ulaşımda ciddi bir rol oynuyor. Fransa'da yaklaşık 5000 km'lik kanal mevcut. Belçika ve Hollanda'daki kanallar daha çok deniz seviyesinin altında, ulaşım ve sulama maksadıyla kullanılıyor.

Yalnızca Avrupa'da değil Rusya'da da suni olarak açılmış veya çevrilmiş kanallar var.

Süveyş dünyada en çok bilinen ve önem taşıyan kanallardan biri. Akdeniz ile Kızıldeniz'i birbirine bağlayan yapay bir su yolu. Tam 163 kilometre uzunluğunda. Kanal Afrika çevresinde dolaşmaya gerek kalmadan Asya ile Avrupa arasında deniz taşımacılığı yapılmasını sağlıyor.

Eski gemiciler ticarette çok uzun yol ve mesafe kat ettikleri için böyle bir kanal yapma gereksinimi ortaya çıkmış. Dünyanın en önemli kanallarından biri de Panama.

Panama kanalı sayesinde Amerika'nın doğusu ile batısı arasındaki ulaşım fazlasıyla kısaldı. Örneğin, New York'tan San Francisco'ya giden bir gemi, bu kanal açılmadan önce 22.500 km yol almak zorunda iken kanal sayesinde 9500 km yol gidiyor.

Bu kanal aynı zamanda Avrupa ve Afrika kıtaları ile Batı Amerika arasındaki ulaşımı da kısaltıyor.

Baltık Denizi'nde bulunan Kiel kanalı ulaşım açısından büyük bir önem taşıyor. Kanal, 1887-95 arasında Alman savaş gemilerine kestirme bir yol sağlamak amacıyla yapılmıştı.

Ve Ege Denizi'ni Adriyatik Denizi'ne bağlayan Korint kanalı. Kanal, orta boy ve küçük gemilerin geçişine elverişli. Gemiler Korint kanalı sayesinde, 900 km'lik Mora Yarımadası'nın çevresini dolaşmaktan kurtuluyor.

Bir yandan da tıpkı Türkiye'de olduğu gibi başka ülkelerde de hayata geçirilmesi planlanan kanal projeleri bulunuyor.

Onlardan biri de Basra Körfezi ile Hazar denizini birleştirmesi planlanan 'Hazar Mega Kanalı'.

Bir başka örnek daha: Nikaragua kanalı. Orta Amerika ülkesi Nikaragua'dan geçerek
Karayip denizi ile büyük Okyanus'u birbirine bağlaması planlanan su yolu.

Türkiye'nin 'Kanal İstanbul' projesi ise dünyada öne çıkan sayılı kanal projesinden biri.

Peki Türkiye 'Kanal İstanbul'a neden ihtiyaç duyuyor? İşte tam da bu sebeplerle, Türkiye Kanal İstanbul projesine ihtiyaç duyuyor.

 

Haberle ilgili yorum yapmak için tıklayın.

Yorumlar

hasan

Fransız erkekleri hadım olmasın sakın? Ekrem gidip sunum yapsın fransızlara..
  • Yanıtla

Ertuğrul Gültekin

Güzel de, Fransa'nın yaptığı kanal iki denizin birleştiği noktada değil. Sen marmara ile karadenizin akıntısına mani oluyorsun. Kaldı ki memlekette deprem riski yüksek. Fransa'da deprem mi oluyor? Üstelik Montrö sözleşmesini deliyor, Amerika'nın gemilerini geçirmesinin önünü açıyorsun. 
  • Yanıtla

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23