Engelli öğretmen alımı başvuruları ne zaman? Engelli öğretmen ataması 2021
Son dakika haberine göre, Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) engelli öğretmen alımı yapıyor. EKPSS sınav sonuçlarına göre, alımların yapılacağı engel öğretmen atama başvurusu için tarih de açıklandı. Peki engelli öğretmen alımı başvuruları ne zaman? Engelli öğretmen atamaları ne zaman yapılacak? İşte engelli öğretmen alım başvuru tarihi.
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) 500 engelli öğretmen almak için ilan duyurusu yaptı. Engelli öğretmen alımı için başvurular 1 ila 5 Şubat tarihleri arasında alınacak. 2018 ve 2020 yıllarında yapılan Engelli Kamu Personeli Seçme Sınavına (EKPSS-Lisans Düzeyi) katılan adaylar arasından EKPSS puanı üstünlüğüne göre, 07/02/2014 tarihli ve 28906 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Engelli Kamu Personel Seçme Sınavı ve Engellilerin Devlet Memurluğuna Alınmaları Hakkında Yönetmelik hükümleri ile 17/04/2015 tarihli ve 29329 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği hükümlerine göre aşağıda yapılan açıklamalar doğrultusunda Ek-1 Başvuru ve Atama Takvimi'nde belirtilen süre içerisinde başvurular alınarak toplam 500 (Beş yüz) kontenjana engellilerin öğretmen olarak ataması yapılacaktır.
Engelli öğretmen alımları başvuru şartları neler?
1. 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 48 inci maddesinde belirtilen genel şartları taşıyor olmak,
2. Türk vatandaşı olmak, (Kuzey ^Kıbrıs Türk Cumhuriyeti vatandaşları için Türk vatandaşıolma şartı aranmayacaktır.)
3. 2018 ve 2020 yıllarında yapılan Engelli Kamu Personeli Seçme Sınavından (EKPSS- Lisans Düzeyi) 50 ve daha üzeri puan almış olmak,
4. Lisans mezuniyetinin, öğretmenliğe atanacakların tespitine ilişkin Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının 20.02.2014 tarihli ve 9 sayılı Kurul Kararına uygun olmak,
5. Yurt dışındaki yükseköğretim kuramlarından mezun olanların, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığınca, yükseköğrenimlerinin ve/veya pedagojik formasyon belgelerinin yurt içindeki yükseköğretim kuramlarına veya programlarına denkliği kabul edilmiş olmak.
Engelli öğretmen atama ön başvuruları nasıl yapılacak?
1. Başvurular: "Ön Başvuru" ve "Tercih Başvurusu" Mmak üzere iki aşamalı olarak gerçekleştirilecektir.
2. Ön Başvuru aşamasında başvuruda bulunmayan adaylar Tercih Başvurusu aşamasında başvuruda bulunamayacaktır.
3. Mezuniyetleri birden fazla alanakaynak teşkil eden adaylar, sadece bir alan için ön başvuruda bulunabileceklerdir.
4. Ön Başvuru aşamasında hangi alana başvuru yapılmışsa Tercih Başvurusu aşamasında o alanda tercih yapılabilecektir.
5. Adaylar; ön başvurularını "personel.meb.gov.tr" adresinde yer alan Elektronik Ön Başvuru Formunu doldurmak suretiyle ekte yer alan atama takviminde belirtilen süre içerisinde yapacaklardır.
6. Ön başvuruya ilişkin kayıtların, Ek-1 Başvuru ve Atama Takvimi'nde belirtilen tarihin son günü, gün sonu itibarıyla (Saat 23:59:59) tamamlanması gerekmektedir.
7. Adaylar; belge sunmak, ön başvurularını onaylatmak veya herhangi bir nedenle il milli eğitim müdürlüğüne gitmeyeceklerdir. Ön başvurular sistem üzerinden gerçekleştirilecektir. İl milli eğitim müdürlüklerinin iletişim bilgileri Ek-2 İl Milli Eğitim Müdürlükleri İletişim Bilgileri tablosunda gösterilmiştir.
Engelli öğretmen alım başvuru tarihi
Birinci Aşama (Ön Başvuru) Başvuruların Kabul Edilmesi ve Onay Süreci
Başlangıç : 1 Şubat 2021
Bitiş : 5 Şubat 2021 (Saat 23:59:59)
İkinci Aşama
(Tercih Başvurusu) Tercihlerin Yapılması ve Onay Süreci
Başlangıç : 11 Şubat 2021
Bitiş : 15 Şubat 2021 (Saat 23:59:59)
Engelli öğretmen atamaları ne zaman?
16 Şubat 2021