• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Emekliliği gelen işçi işten çıkabilir mi?

Yeniakit Publisher
2020-06-10 11:55:00 -

Milli İradenin Sesi Yeni Akit

Türkiye ve dünyadaki gelişmeleri yakından takip etmek için Google listenize Yeni Akit'i ekleyin.

⭐ Bizi Google'da Takip Et
Emekliliği gelen işçi işten çıkabilir mi?

Murat Özdamar, emeklilik ve sosyal güvenlikle ilgili konulara ilişkin gelen soruları cevapladı.

¥ Soru: Ben sigortalılık süresini ve prim gününü tamamladım. Emeklilik yaşım ise 8 gün sonra doluyor. Şimdi üç aylık işten çıkış yasağı nedeniyle ben işimden çıkıp emeklilik dilekçesi verebilir miyim? Hakan H.

¥ Cevap: Çalışma mevzuatımızda 17 Nisan 2020 tarihinde yürürlüğe giren düzenleme gereği iş sözleşmeleri üç ay süreyle ahlak ve iyi niyet kurallarına uymayan haller ve benzeri sebepler dışında fesih edilemeyecek. Bir anlamda işverenlerin işçi çıkarmaları 3 ay süreyle yasaklandı. Ancak bu işçinin üç ay boyunca işten çıkmayacağı anlamına gelmesin. İşçi emeklilik nedeniyle işten çıkabilir veya iş bittiği için işçi işten çıkarılabilir.

SGK işten çıkış kodlarına göre 2, 3, 5, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 23, 24, 25, 29, 30, 33, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 kodları için çıkış yasağı yok. Bunların dışında kalan kodlar için işten çıkış yasağı bulunuyor. Okurumuz işten çıkışını yaptırarak akabinde SGK ya emeklilik dilekçesi verebilir. Ayrıca dilerse aynı veya farklı işyerinde emeklilik sonrası destek primine tabi çalışabilir.

Haberle ilgili yorum yapmak için tıklayın.
x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23