Dünya'nın ikizi keşfedildi!

2015-01-08 10:45:00 -
Dünya'nın ikizi keşfedildi!

ABD'li bilim insanları, Dünya'ya en çok benzeyen ve insan yaşamına en uygun gezegenler dizisini keşfetti.

470 ışık yılı uzakta Dünya'ya benzeyen 8 gezegen keşfeden ABD'li bilim insanları, özellikle ikisinde yaşam koşullarının oluşabilmesi için her türlü şartın bulunduğunu açıkladı. Lyra takım yıldızındaki bir yıldızın çevresinde dönen Kepler 438b ile 442b ismi verilen gezegenlerin yüzeyinde sıvı halinde su bulunabileceği belirtiliyor. Gök bilimciler, bu iki gezegenle birlikte Dünya'ya benzer özellikler taşıyan 6 gezegen daha keşfettiklerini açıkladı.

SUYU SIVI KALABİLİYOR

Bilim insanlarının yeni keşfettiği bu 8 gezegen, Güneş'ten daha küçük ve daha az ısı veren bir yıldızın çevresinde dönüyor. Bu gezegenlerin hiçbirinin Dünya'nın iki katından daha büyük olmadığı ve hepsinin Goldilocks Kuşağı'nda yer aldığı belirtildi. Goldilocks Kuşağı, suyun sıvı olarak kalabildiği sıcaklıktaki gezegenler için kullanılan bir terim. Dünya'ya en çok benzeyen Kepler 438b ve 442b gezegenlerinden ilki, yıldızı çevresindeki turunu 35, diğeri ise 112 günde tamamlıyor.

470 IŞIK YILI UZAKLIKTA

ABD Uluslal Havacılık ve Uzay Dairesi (NASA) bünyesinde faaliyet gösteren Kepler teleskobundan yapılan gözlemle keşfedilen gezegenlerin, Dünya'ya olan uzaklığı ise 470 ışık yılı. (Bir ışık yılı yaklaşık 9.5 katrilyon kilometre). Harvard Üniversitesi Astrofizik Merkezi'nden Guillermo Torres "Bu 8 gezegenin yüzeyi, büyük bir ihtimalle, tıpkı Dünyamız gibi kayalıklarla kaplı" duyurusunda bulundu. Küçük gezegenlerin kayalık olma ihtimalinin daha yüksek olduğunu söyleyen Torres, Kepler 438b'nin yüzde 70 ihtimalle dünyaya benzer bir yüzeye sahip olduğunu aktardı. Kepler 438b adlı gezegenin, Dünya'dan sadece yüzde 12 daha büyük olduğu belirtildi. Bilim insanları, önümüzdeki yıllarda devreye girecek yeni nesil teleskoplar sayesinde bu gibi gezegenler hakkında daha detaylı bilgi edinilebileceğini söylüyor.

YAŞANABİLİR KUŞAK

Son 20 yılda keşfedilen yaklaşık bin 800 gezegenden 20'sinin, yıldızlarının çevresindeki "yaşanabilir kuşak"ta döndüğü tespit edildi. Bu gezegenlerin önemli bir kısmı da çok büyük kütlelere sahip oldukları için yaşama uygun olarak görülmüyor.
(Sabah)