Çinli dev TEMU, Türkiye’yi hava kargo üssüne dönüştürdü: Uçaklar yetişemiyor!
Küresel e-ticaretteki baş döndürücü büyüme, Türkiye’nin hava kargo trafiğine adeta ivme kazandırdı.
Küresel e-ticaretteki baş döndürücü büyüme, Türkiye’nin hava kargo trafiğine adeta ivme kazandırdı. Çin merkezli dev alışveriş platformu TEMU’nun agresif pazara giriş hamlesi, Türkiye’yi Asya ile Avrupa arasında bir lojistik süper güce dönüştürüyor.
Çin’den Üç Günde Teslimat: Türkiye Lojistikte Merkez Üs Oluyor
Temu’nun Türkiye pazarına girmesiyle birlikte teslimat süresi sadece birkaç güne düştü. Bu radikal değişim, klasik havalimanı-havalimanı taşımacılığını geride bırakarak doğrudan alıcıya hızlı teslimat dönemini başlattı. Artan taleple birlikte, Türkiye’nin uluslararası kargo trafiğinde patlama yaşanıyor.
Rakamlarla Rekor: Yük Trafiği 1,8 Milyon Tonu Aştı
Devlet Hava Meydanları İşletmesi verilerine göre, 2025’in ilk beş ayında iç hat kargo trafiği %1,3 artışla 329 bin tona ulaştı. Dış hat taşımacılığı ise %6 büyümeyle 1 milyon 539 bin tona çıkarak toplamda 1 milyon 869 bin tonluk rekor bir hacme erişti.
“Kurye Değil, Kargo Devi” Dönemi
UTİKAD Havayolu Çalışma Grubu Başkanı Serkan Eren, bu dönüşümün sadece e-ticaret değil, tüm hava taşımacılığı sistemini yeniden şekillendirdiğini belirtti. “Artık doğrudan son kullanıcıya teslimatlar ön planda. Bu, kargo sektöründe yepyeni bir devrin habercisi” dedi.
Uçaklar Yetersiz Kaldı, Hibrit Modeller Gündemde
TEMU’nun hızlı teslimat modeli, hava filosunda sıkıntı doğurdu. Yeni kargo uçaklarının temin süresi 5-6 yılı bulurken, bu açık karayolu ve havayolunun birlikte kullanıldığı “hibrit taşımacılık” çözümleriyle kapanmaya çalışılıyor.
Türkiye’ye Yeni Uçuş Hatları Geliyor
Ulaştırma ve sivil havacılık otoriteleri, Uzakdoğu ile doğrudan hatlar açmak ve yerli havayolu firmalarına daha fazla trafik hakkı sağlamak için çalışmalar yürütüyor.
Arap ülkelerinden gelen siparişlerde düşüş gözlenirken, Uzakdoğu merkezli platformların yükselişi Türkiye’nin lojistik stratejisini yeniden belirliyor.