Bunlar hem kel hem fodul! Mansur’un bir türlü başlayamadığı isale hattını DSİ üstlenince CHP rahatsız oldu
“Az laf çok iş” sloganıyla gelen fakat altı buçuk yıldır az çalışıp çok konuşan CHP’li Ankara Büyükşehir Belediye (ABB) Başkanı Mansur Yavaş, bir türlü başlayamadığı Çamlıdere-İvedik İsale Hattı Projesi’nin inşasına Ankaralıları susuz bırakmamak için DSİ’nin başlamasından rahatsız oldu.
Türkiye’nin başkenti Ankara’da yaşanan utanç verici su skandalının ardından harekete geçen hükümet, yine CHP’li belediyenin beceremediği bir projeyi üstlendi. Tarım ve Orman Bakanlığı’na bağlı Devlet Su İşleri (DSİ) Genel Müdürlüğü, ABB Başkanı Mansur Yavaş’ın bir türlü başlayamadığı Çamlıdere-İvedik İsale Hattı Projesi’nin inşaatına başladı. 31,65 kilometre uzunluğundaki hatta, 2.200 milimetre çapındaki beton borular, aynı çapta 20 milimetre et kalınlığına sahip çelik borularla değiştiriliyor.
Bakanlıktan yapılan paylaşımda, Başkent Ankara’nın içme suyunu güvence altına almak için başlatılan projede çalışmaların hızla devam ettiği ve 2026 yılı içinde çalışmaların tamamlanarak hattın hizmete açılacağı bildirildi.
CHP YİNE İNKAR YOLUNU SEÇTİ!
CHP ise, her zaman yaptığı gibi inkar yolunu tercih etti. DSİ’nin iş makinelerinin harıl harıl çalışarak boru döşemeyi sürdürdüğü projeye ilişkin sosyal medya hesabından açıklamada bulunan CHP Grup Başkanvekili Murat Emir, “ASKİ’nin tasarladığı, kredisi için Mansur Yavaş’ın kapı kapı dolaştığı Çamlıdere–İvedik hattı projesini bugün DSİ, iktidar kalemleri eliyle ‘biz yaptık’ diye pazarlıyor. Başkalarının emeğine ortak çıkıp, alkışı kendine toplama siyaseti yapmayı bırakın” diye yazdı.
PROJE ASKİ’NİN GİRİŞİMİYLE BAŞLADI AMA ORTADA İŞ YOK!
“Projenin Asıl Hikâyesi” diyerek bazı detaylar paylaşan Murat Emir, “Projenin teknik tasarımı 2021’de ASKİ tarafından yapıldı. Gerede Tüneli Projesi’nden kalan kredinin bu projeye aktarılması süreci ASKİ’nin girişimiyle başladı. 2021–2022’de Mansur Yavaş, Japonya Büyükelçisi ile doğrudan görüşmeler yaptı; ASKİ uzmanları teknik ve finansal fizibiliteyi tamamladı. Kredinin süresi dolmak üzereyken, ASKİ yalnızca 6 ayda Japonya Dışişleri’ni ikna ederek 5 yıl uzatılmasını sağladı. İhale dokümanları, sunumlar, onay ve izin süreçlerinin tamamı ASKİ’nin eliyle yürütüldü. 8 gün önce çıkan “acele kamulaştırma” kararının talebi de ASKİ’den geldi, karar Cumhurbaşkanı imzasıyla resmileşti. Bugün sahada imalatları ASKİ ve DSİ ortak takip ediyor ama finansman ve kredi geri ödemesinin tamamı ASKİ’nin omzunda” ifadelerine yer verdi.
MADEM PROJE ASKİ’NİN, NEDEN SAHADA DSİ ÇALIŞIYOR?
Ancak ABB’ye bağlı ASKİ’nin onca proje hazırlığı, kredi bulma, kredi süresini uzatma gibi detayları paylaşan Murat Emir, bunca yıldır boruların neden döşenmediği ve sahada ASKİ yerine DSİ ekipleri ve iş makinelerinin neden çalıştığı sorularını cevapsız bıraktı.
