• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Bakan Uraloğlu, Kocaeli'nin Gebze ilçesinde çöken binayla ilgili net konuştu. Metroyla bir ilgisi yok

Yeniakit Publisher
DHA Giriş Tarihi:
Bakan Uraloğlu, Kocaeli'nin Gebze ilçesinde çöken binayla ilgili net konuştu. Metroyla bir ilgisi yok

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Kocaeli'nin Gebze ilçesinde 29 Ekim'de çöken binayla ilgili, "Metroyla hiçbir ilgisi yok, bu kadar net söyleyeyim size. Hiçbir deformasyon yok, çatlak yok, hiçbir şey yok" dedi.

TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'nın 2026 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu Teklifi ile 2024 Yılı Merkezi Yönetim Kesin Hesap Kanun Teklifi'ni görüşmek üzere AK Parti Samsun Milletvekili Mehmet Muş başkanlığında toplandı. CHP milletvekilleri, toplantıya, Kocaeli'nin Gebze ilçesinde çöken 7 katlı binanın görselleriyle katıldı. CHP'li milletvekilleri, tokalaşmak için grup sıralarına gelen Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu'na, Bakanlığın çöken binayla ilgili 20 gündür açıklama yapmadığını söyledi. Bakan Uraloğlu, "Metroyla hiçbir ilgisi yok, bu kadar net söyleyeyim size. Hiçbir deformasyon yok, çatlak yok, hiçbir şey yok" ifadelerini kullandı.

300 MİLYAR DOLARLIK YATIRIM YAPTIK

Ardından Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, bütçeyle ilgili sunum yaptı. Bakanlığın Türkiye'nin her tarafına ulaşan güçlü bir yapıya sahip olduğunu ve halihazırda ülke genelinde 2 bin 3 şantiyede çalışmaların sürdüğünü söyleyen Bakan Uraloğlu, Ulaştırma ve Lojistik Ana Planı'ndan bahsederek, "Bu plan sadece bugünün değil, 2053 hedeflerimizin yol haritasıdır. Bu planla tüm ulaşım modlarını bir bütün olarak ele alıyoruz. Verimliliği, çevreyi ve güvenliği merkeze alan bir sistem kuruyoruz. Vizyonumuz 'Türkiye Yüzyılı'nda insan ve çevre odaklı, akıllı ve güvenli entegre ulaştırma sistemleri ve hızlı iletişim ağlarıyla dünyada öncü olmaktır. Yatırımlarımız; üretim maliyetlerini düşürmekte, istihdamı artırmakta ve seyahat süresini azaltmaktadır. Bölgesel kalkınmayı destekleyen bu projeler, karbon emisyonlarını da önemli ölçüde azaltmaktadır. Son 23 yılda ulaştırma alanında 300 milyar dolarlık yatırım yaptık. Bu yatırımlar, yılda ortalama 1 milyonu aşkın kişiye istihdam etkisi oluşturmaktadır. Yatırım programında bulunan 2 bin 171 projenin toplam bedeli 5,2 trilyon liradır" diye konuştu.


63 BİN İSTİHDAM KATKISI

2025 yılında yatırımlar için toplam 488 milyar lira ödenek ayrıldığını ifade eden Bakan Uraloğlu, 2026 yılı bütçesinde demir yolu yatırım payının yüzde 53, kara yolu yatırım payının ise yüzde 39 olduğunu belirtti. Bakan Uraloğlu, "Bu denge, demir yolunun yolcu ve yük taşımacılığındaki payını artırma hedefimizin yansımasıdır. Ülkemizde yük ve yolcu taşımalarının yüzde 91’i kara yoluyla yapılmaktadır. Demir yolunun payını artırmak enerji verimliliği ve çevresel sürdürülebilirlik açısından önceliğimizdir. Ülkemiz, kıtaları buluşturan stratejik bir noktada yer almaktadır. 4 saatlik uçuş mesafesiyle, 1,5 milyar insanın yaşadığı ve 55 trilyon doları aşan ekonomiye sahip 67 ülkeye erişim sağlanabilmektedir. Orta Koridor, Asya’dan Avrupa’ya uzanan en kısa ve güvenli ticaret yoludur. Deniz yoluyla 45 güne kadar süren taşımalar, Türkiye üzerinden demir yoluyla 18 günde tamamlanmaktadır. Orta Koridor üzerinden demir yolu ile Çin’den gelen yükleri, Marmaray üzerinden


Avrupa’ya ulaştırıyoruz. Türkiye’nin Orta Koridor demir yolu ağı, Kars-Iğdır-Dilucu hattının tamamlanmasıyla iki farklı kapıdan ülkemize bağlanacak. Koridora limanlarımızı ve lojistik merkezlerimizi entegre ediyoruz. Basra Körfezi’nden Avrupa’ya uzanan Kalkınma Yolu’nun Türkiye kesimi, kara yolu ve demir yoluyla kıtalar arası ticaretin omurgasını oluşturuyor; 24 milyar dolarlık yatırım, ülkemize 50 milyar dolar üretim ve 63 bin istihdam katkısı sağlayacak" dedi.

'NÜFUSUN YÜZDE 51'İNİ HIZLI TREN KONFORUYLA BULUŞTURDUK'

Bakan Uraloğlu, demir yolu ağının tamamının elden geçirildiğini ve ülkedeki mevcut demir yolu ağının 7 bin 274 kilometresinin elektrikli, 8 bin 46 kilometresinin sinyalli hale getirildiğini ve 2 bin 251 kilometre hızlı tren ağının inşa edildiğini dile getirerek, "2053 hedeflerimiz doğrultusunda, mevcut demir yolu koridorlarını geliştiriyor; 4 bin 158 kilometrelik hatta yapım çalışmalarımızı sürdürüyoruz. 2028’de demir yolu ağımızın 17 bin 287 kilometreye ulaşmasını hedefliyoruz. Hızlı tren hatlarımızla nüfusumuzun yüzde 51'ini hızlı tren konforuyla buluşturduk" değerlendirmesinde bulundu.


'BÖLÜNMÜŞDA 30 BİN KİLOMETRELİK EŞİĞİ AŞACAĞIZ'

Kara yollarının sektörel gelişimi için yoğun gayret sarf edildiğini ifade eden Bakan Uraloğlu, "2003’te 6 bin 100 kilometre olan bölünmüş yol ağımızı 29 bin 947 kilometreye çıkardık. 30 bin kilometrelik dev eşiğe yalnızca bir adım kaldığını büyük bir gururla ifade ediyorum. Yıl sonuna kadar 30 bin kilometreyi aşacağız inşallah. Son 21 yılda araç sahipliği ve kara yolu kullanımı yaklaşık 3 katına çıkmıştır. Bugün köprü ve viyadük uzunluğumuzu 811 kilometreye, tünel uzunluğumuzu 833 kilometreye ulaştırdık. Trafik güvenliğinde önemli ilerleme kaydettik; 100 milyon taşıt-kilometre başına can kaybını yüzde 81 oranında azalttık. Ulaştırma Elektronik Takip ve Denetim Sistemi ile kara yolu yolcu taşımacılığını anlık izliyor, kayıt altına alıyoruz. Akıllı Ulaşım Sistemleri merkezlerimizle yollarımızı anlık izleyip yönetiyoruz. Ülkemizde sayısı 6,9 milyona ulaşan motosiklet kullanıcılarının güvenliği için motorcu dostu bariyer sistemlerini yaygınlaştırıyoruz. 2003’ten bu yana 510 tarihi


köprüyü restore ettik, bu yıl 11 köprümüzü daha ayağa kaldırarak kültürel mirasımızı gelecek nesillere aktarıyoruz. Ülkemizin dört bir yanında otoyol ağımızı genişleterek 3 bin 796 kilometreye çıkardık. 2028 sonunda 4 bin 330 kilometreye ulaşmayı hedefliyoruz" açıklamasında bulundu.

ÖRNEK ÜLKELER ARASINDAYIZ

Artık küresel rekabetin belirleyicisinin hız, veri ve bağlantı olduğunu vurgulayan Bakan Uraloğlu, "Biz, 5G teknolojisiyle Türkiye’yi dijital dünyanın merkezine taşıyoruz. Geniş bant ve mobil abone sayımız 97 milyona ulaştı; fiber altyapımız 638 bin kilometreye çıktı. e-Devlet kapısı ile dijital devlette örnek ülkeler arasındayız, Birleşmiş Milletler e-Devlet Endeksi’nde 193 ülke içinde 27’nci, Avrupa’da ilk 10’dayız. Yerli ve Milli ULAK baz istasyonlarımızın evrensel ve ticari şebekelerde yaygınlaştırılması çalışmaları devam etmektedir. Siber güvenlikte, BTK bünyesindeki USOM koordinasyonuyla 100 tam puan alarak ITU Küresel Siber Güvenlik Endeksi’nde 'Rol Model Ülke' seçildik. Uzayda da artık sadece izleyen değil, üreten


bir ülkeyiz. Geçen yıl uzaya fırlattığımız yerli ve milli uydumuz Türksat 6A, 21 Nisan’da hizmete girdi. Böylece kendi uydusunu üreten 11 ülke arasına girdik. Türksat 7A için de çalışmalara başladık. TÜRKSAT 6A ile aktif haberleşme uydu sayımızı 6'ya çıkardık. Böylece dünya nüfusunun 3'te 2'sine, Asya’nın güneyine kadar ulaşıyoruz. Yüzde 80’in üzerinde yerlilik oranına sahip bu proje, uzay sanayimizin en büyük adımıdır" dedi.

Bakan Uraloğlu, ayrıca 2026 yılı bütçesinin 605 milyar lira olduğunu söyledi. Bakan Uraloğlu'nun sunumunun ardından toplantı, milletvekillerinin görüş ve önerileriyle devam ediyor.

Haberle ilgili yorum yapmak için tıklayın.
x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23