• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Askerlik borçlanması emeklilik için sayılır mı?

Yeniakit Publisher
2020-06-10 11:59:00 -

Milli İradenin Sesi Yeni Akit

Türkiye ve dünyadaki gelişmeleri yakından takip etmek için Google listenize Yeni Akit'i ekleyin.

⭐ Bizi Google'da Takip Et
Askerlik borçlanması emeklilik için sayılır mı?

Murat Özdamar, emeklilik ve sosyal güvenlikle ilgili konulara ilişkin gelen soruları cevapladı.

¥ Soru: Ben yıllardır esnaflık yaptım. Bu nedenle Bağ-Kur sigortalısı oldum. İşyerimi devrettikten sonra SSK’ya geçtim. Şu ana kadar 662 gün SSK primim oldu. SSK emeklisi olmak için 1260 gün SSK primi olması gerekiyormuş. Askerliğimi 600 gün yaptım. Askerliği borçlanınca bu SSK priminden sayılır mı? Nihat G.

¥ Cevap: Askerlik borçlanması yapılınca prim günü kazanılır ama bu son yıl primi olmaz. Prim askerlik yapılan tarihlere yazılır. Bunun doğal sonucu askerlik borçlanma primi son yedi yıl prim hesabına girmez. SSK emeklisi olabilmeniz için 1260 günden eksik kalan süreler için bizzat işçi olarak yani SSK’lı tamamlamanız veya SSK yerine geçen Ek-5 sigortalısı olmanız gerekiyor. 
Yeni Akit Gazetesi

Haberle ilgili yorum yapmak için tıklayın.
x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23