Abbas, Kral Selman ile görüşecek
Milli İradenin Sesi Yeni Akit
Türkiye ve dünyadaki gelişmeleri yakından takip etmek için Google listenize Yeni Akit'i ekleyin.
Filistin Devlet Başkanı Mahmud Abbas, İsrail’in Suudi Arabistan ve diğer körfez ülkeleri ile ilişkilerini geliştirmek amacıyla Twitter'daki "İsrail Körfez'de" hesabını yeniden aktifleştirmesinden sonra Suudi Arabistan kralı Selman ile gourşmek üzere Riyad’a gitti.
Münübe Yılmaz
Filistin haber ajansı Wafa’nın haberine göre, Filistin Devlet Başkanı Mahmud Abbas, Suudi Arabistan kralı Selman ile görüşmek üzere Pazartesi günü Riyad’a gitti. Abbas’ın Riyad ziyareti, İsrail’in Suudi Arabistan ve diğer körfez ülkeleri ile ilişkilerini geliştirmek amacıyla Twitter'daki "İsrail Körfez'de" hesabını yeniden aktifleştirmesinden sonra geldi. Son zamanlarda Körfez ülkeleriyle diplomatik ilişkiler kurmayı hedefleyen İsrail hükümetinin attığı adımlardan sonra Riyad’a giden Abbas’ın, Kral Selman ile olan görüşmesinde mevcut politik meseleler ile Filistinliler’in maruz kaldığı tehlikeler hakkında konuşacağı kaydedildi. Abbas’ın Riyad’a Filistin Özgürlük Hareketi’nin temsilcisi Saeb Erekat ve Hussein al Sheikh ile Riyad’a vardığı ifade edilirken, heyetin Prens Selman ile görüşüp görüşmeyeceğine dair bilgi verilmedi. Suudi Prens Selman, daha önce ABD Başkanı Donald Trump’ın Filistin-İsrail barışına yönelik hazırladığı planı kabul etmesi konusunda Mahmud Abbas ve Filistinli yetkililere baskı yapmıştı.