Türkiye'nin ilk sürücüsüz metrosu 15 Aralık'ta açılacak
Milli İradenin Sesi Yeni Akit
Türkiye ve dünyadaki gelişmeleri yakından takip etmek için Google listenize Yeni Akit'i ekleyin.
Türkiye'nin ilk sürücüsüz metrosu olarak bilinen Üsküdar-Ümraniye Metro Hattı, 15 Aralık tarihinde açılıyor.
Üsküdar-Ümraniye Metro Hattı'nın temeli 2012 yılında atılmıştı. Anadolu Yakası’nın ikinci metro hattı olan 20 km’lik Üsküdar - Ümraniye - Çekmeköy / Sancaktepe Metro Hattı, Türkiye’nin sürücüsüz ilk metro hattı olacağı bilgisini İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Mevlüt Uysal, resmi Twitter adresinden açıkladı.
Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy-Sancaktepe hattının ilk etabı 15 Aralık tarihinde Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın da katılımıyla açılacak. 16 istasyon ve 17 kilometre olarak hizmete girecek olan Üsküdar-Ümraniye Metro Hattı, vatandaşların güvenliği için de “peron kapı” sistemi kullanılacak. Üsküdar - Ümraniye - Çekmeköy / Sancaktepe Metro Hattı, saatte tek yönde saatte 65 bin yolcuya hizmet verecek. Metro tamamlandıktan sonra ise Üsküdar-Sancaktepe arası 27 dakikaya inecek.
