2015’i yüzde 15 büyüme ile kapattıklarını söyleyen Süvari Giyim Yönetim Kurulu Başkanı Coşkun, 7 ülkede mağazaları bulunduğunu, bu ülkelere 9 ülke daha ekleyeceklerini belirtip, “Uzun vadeli hedefimiz bin mağazaya ulaşmak” dedi.
1967 yılından başlayan ticari hayatlarının 1997’den bu yana Süvari markası ile devam ettiğini söyleyen Süvari Giyim Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Coşkun, “108’i yurt içi, 42’si yurt dışı olmak üzere 150 mağazamız var. Ama hedefimiz 1.000 mağazaya ulaşmak” dedi. Doğrudan ve dolaylı olarak 2.500 kişiye istihdam sağladıklarını belirten Coşkun, hedefleri doğrultusunda istihdam büyümesini de sürekli hale getireceklerinin altını çizdi.
2015’i yüzde 15 büyümeyle kapattıklarını belirten Coşkun, bu oranın istikrarlı büyümelerini ortaya koyduğunu belirtti. Süvari Giyim’in geçen yıl verilerini açıklayan Coşkun, yaklaşık 5 milyon adet ürün satışına ulaştıklarını belirttikten sonra “15 yıldır yurt dışı yatırımlarına önem veriyoruz. 2023 sonuna kadar, Asya, Avrupa ve Afrika’da en yaygın 10 Hazır Giyim Markasından biri olmak için çıktığımız yolda, yatırımlarımızı, yüzde 50 yurt içi ve yüzde 50 yurtdışı olacak şekilde planladık. Rusya, Türkmenistan, Kazakistan, Azerbaycan, Romanya, Irak ve Ukrayna’da bulunan mağazalarımıza; Nijerya, Nepal, Afrika, Kongo, Ürdün, Lübnan, Afganistan, Yemen ve İran mağazalarını da eklemek için çaba gösteriyoruz” dedi.
TÜRKİYE’DE ÜRETİYORUZ
Ürünlerin yüzde 95’ini ülke içinden tedarik ettiklerini de belirten Coşkun, sözlerine şöyle devam etti:
“Türkiye’de üretip dünyaya satıyoruz. Türk hazır giyim sektörünün dünyadaki yerini de birkaç cümleyle özetlemek istiyorum. Türk Hazır Giyim Sektörü, kalitede Avrupa; fiyatta Çin’le rekabet eder hale geldi ve bugün dünyada değerli bir konumumuz var.”
MSÜ İLE İŞBİRLİĞİ
Süvari Giyim İcra Kurulu Başkanı Fatih Coşkun ise şu bilgileri verdi:
“Bu hedefimizin de inovatif bir yaklaşımla gerçekleşebileceğinin bilincindeyiz. Mimar Sinan Üniversitesi ile iş birliği yaparak yenilikçi tasarımın temsilcileri gençlerimizle bir araya geldik. Sektöre ışık tutan genç tasarımcıların yenilikçi bakış açılarını bir havuzda topladık. Moda Tasarımı Bölümü önderliğinde yürüttüğümüz “Farkı Sen Tasarla Projesi” kapsamında; İdolüne Kravat Tasarla ve Gömlek Tasarımı derslerinde öğrencilerimizin özenle ürettikleri ürünlerini gururla sergiledik.”