Rüya gerçek oluyor! Cumhurbaşkanı imzaladı

2019-11-22 07:09:00 -
Rüya gerçek oluyor! Cumhurbaşkanı imzaladı

Türkiye Uzay Ajansı hakkında yeni bir Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi yayımlandı. Erdoğan'ın imzasıyla Resmi Gazete'de yayımlanan kararnamede, ajansın işleyişi, esasları, yönetmeliği ve atamaları gibi konular yer aldı.

Türkiye Uzay Ajansı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinde Değişiklik Yapılmasına Dair Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi, Resmi Gazete'de yayımlandı. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan imzasıyla yayımlanan "52 numaralı" Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi ile Türkiye Uzay Ajansına verilen görev ve yetkilerin kullanımına ilişkin usul ve esaslar Ajans tarafından çıkarılacak yönetmeliklerle belirlenecek.

Atamalar naklen veya açıktan yapılacak

Uzman istihdamına yönelik yapılan düzenleme ile Ajans bünyesinde uzay teknolojileri uzmanı ve uzay teknolojileri uzman yardımcısı istihdam edilebilecek. Söz konusu uzman ve uzman yardımcıları mali, sosyal hak ve yardımlar ile diğer özlük hakları bakımından adalet uzmanı ve adalet uzman yardımcısına denk olacak. İhdas edilen yeni kadrolarla birlikte Türkiye Uzay Ajansında 123 personel görev yapacak ve memur kadrolarına atama sayısı sınırı aranmaksızın açıktan veya naklen atama yapılabilecek.

Kadrolar belli oldu

Kararname ile Türkiye Uzay Ajansına ihdas edilen kadro ve unvanlar şöyle: Başkan (1), Başkan Yardımcısı (2), I. Hukuk Müşaviri (1), Daire Başkanı (6), Başkanlık Müşaviri (4), Uzay Teknolojileri Uzmanı (20),  Uzay Teknolojileri Uzman Yardımcısı (10), Şube Müdürü (12), İç Denetçi (1), Avukat (3), Mühendis (20), Fizikçi (6), Matematikçi (6), Astronom (12), Grafiker (3), Memur (10), Sekreter (6).

Firfir

Ne muhteşem uzay gemisi yapmışlar,helal olsun reise,her halde o talimatı vermoştir, hele önüne asılan türk bayrakYalnız nedense bu uzay geisi az NASAnın kini hatırlatıyor, yoksa NASA kopya mı etti??

123 kişilik kadronun 74'ü teknik personel kalanı? 6 daire başkanı ne demek yahu? Her gezegene bir tane daire başkanı mı atadılar? Samanyolu galaksisinde kalan iki gezegen ne olacak?