6 Şubat 2023 depremlerinde hasar gören demir yolu hatlarının onarım ve güçlendirme çalışmaları tamamlandı. Toplam 23,8 milyar liralık yatırımla yenilenen Malatya-Gölbaşı-Narlı-Nurdağı hattı bugün açılıyor.
6 Şubat 2023’te meydana gelen depremlerde ciddi hasar gören demir yolu hatlarının onarım, iyileştirme ve güçlendirme süreci tamamlandı. Bu kapsamda 23,8 milyar liralık yatırım yapılan Malatya-Gölbaşı-Narlı-Nurdağı demir yolu hattı bugün yeniden hizmete alınacak.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, “Asrın Felaketi” olarak anılan depremin 11 ilden geçen toplam 1275 kilometrelik demir yolu hattında tahribata yol açtığını hatırlattı. Depremin hemen ardından demir yolu bakım ekiplerinin sahaya inerek çalışmalara başladığını belirten Uraloğlu, TCDD ekiplerinin hızlı müdahalesinin arama-kurtarma ve yardım faaliyetlerine büyük katkı sunduğunu söyledi.
Uraloğlu, “Deprem sonrası bakım ekiplerimiz ilk kontrolleri gerçekleştirdi. Hatların işletmeye kısıtlı da olsa açılabilmesi için uygunluk durumları belirlendi. Yapılan bakım-onarım çalışmaları sayesinde toplam 1232 kilometrelik hat acil kullanım ve yardım trenleri için işletmeye alındı. Depremin yol açtığı hasarların giderilmesi için 2023 ve 2024 yıllarında 18,8 milyar lira yatırım yaptık. 2025 yılı için planlanan 5 milyar liralık harcama ile birlikte toplam yatırım tutarı 23,8 milyar liraya ulaştı” dedi.
Depremden etkilenen Fevzipaşa-Islahiye ile Köprüağzı-Maraş hatlarının da altyapı ve üstyapı yenilenerek tren trafiğine açıldığını ifade eden Bakan Uraloğlu, 235 kilometrelik Malatya-Gölbaşı-Narlı-Nurdağı hattında da çalışmaların iki aşamada yürütüldüğünü vurguladı.
“Hattın yeniden devreye girmesi, bölge lojistiği açısından büyük önem taşıyor” diyen Uraloğlu, şunları kaydetti:
“Hat kapalıyken yük taşımacılığı, daha uzun ve maliyetli olan Malatya-Sivas-Kayseri-İskenderun güzergâhına yönlendirilmek zorunda kalıyordu. Bu durum ciddi zaman ve enerji kaybına neden oluyordu. Yenilenen hatla birlikte taşımacılıkta süre ve maliyet avantajı sağlanacak. Ayrıca Akdeniz limanlarına doğrudan ve verimli erişim yeniden mümkün olacak. Böylece bölgenin dış ticaret kapasitesi artacak, ekonomik rekabet gücü daha da yükselecek.”


