Selam Giyim’in sahibi Tahir Metin, iç ve dış pazardaki sıkıntıları marka gücüyle absorbe ettiklerini belirterek, “Bu şekilde Ortadoğu’daki müşterilerimizin yüzde 90’ını elimizde tutmayı başardık. Krizler bir fırsat olarak değerlendirilirse büyüme daha güçlü oluyor” dedi
CEVAT KIŞLALI / İSTANBUL - Selam Giyim’in sahibi Tahir Metin, 1990 yılında Fatih’te kurulan firmanın her geçen gün kalitesini artırarak sektörde önemli aşamalar kaydettiğini söyledi. 2014 yılında yaşanan sosyal ve siyasal sıkıntılardan kendilerinin de doğal olarak etkilendiğine vurgu yapan Metin Yeni Akit’e yaptığı değerlendirmede, “Bu süreçte üretimimizi kısmak durumunda kalırken, Türk Cumhuriyetleri, K. Afrika ve Ortadoğu ülkelerine hitap ettiğimiz için dışarıdaki siyasi olayların da tesirinde kaldık” dedi.
2014’te sektörde yüzde 20’lere varan düşüşler olduğunun altını çizen Metin, “İç ve dış pazardaki sıkıntıları 25 yıllık oturmuş bir marka olduğumuz için rahatlıkla absorbe ettik. Ortadoğu’daki müşterilerimizin yüzde 90’ını elimizde tutmayı başardık. Krizlerde büyümek daha verimli oluyor” diye konuştu.
YELPAZEYİ GENİŞLETTİK
Geçen yaz yeni atılım yaparak ürün yelpazelerini genişleterek güçlendirdiklerini belirten Selam Giyim’in patronu Metin, “Esnaf da bu tarz sıkıntıları görerek hareket ettiği için arz ve talebi buna göre oluşturuyor. Eskiden yıllık al-satlar olurdu. Tedbirli davranan firmalar aylık karar verip ona göre ürününü şekillendiriyor” yorumunda bulundu.
Piyasadaki değişimi ve yönü görerek ona göre kararlar aldıklarını kaydeden Metin, bu karar ekseninde 2014 sonlarında yeni binaya taşındıklarını belirterek, “2014 yılında gerek makineleşme gerekse tesisat yenilime alanında yatırımlar yaptık. Reklam kampanyamıza start verirken iç dekorasyon konusunu da yeni binamızda devreye aldık. Önceki binamız showrooma müsait değildi. Yeni binamızda görsel sunuma da ağırlık vermek istiyoruz. 2015 yılının önceki dönemlere nazaran daha verimli geçeceğine inanıyoruz.”
Tahir Metin, “2015’te yüzde 50’lik büyüme bekliyoruz. Modelist ve stilistlerimiz de merkez binada olacak. Yerli ve ithal kumaşlar kullanırken insan sağlığına öncelik veren ürünleri seçiyoruz. Osmanbey’de satış mağazamız var. 2016’dan sonra verimliliğimizi artırarak perakende mağazacılığa geçmek hedeflerimiz arasında” dedi.
KIŞ ÜRÜNLERİYLE RUSYA PAZARINA GİRMEK İSTİYORUZ
Almanya ve Fransa gibi Müslümanların daha yoğunluklu yaşadığı ülkelerde olmanın firmaları için avantaj ve önemli olduğunu dile getiren Tahir Metin, Rusya’da yaşanan kriz sebebiyle bu ülkeye açılma planını askıya aldığını belirtti ve şunlara atıf yaptı: “Rusya’ya kış ürünleri üzerinden açılmak istiyoruz. Manto ve kaban tarzı ile pazarı yakalıyoruz. Genel anlamda satışlarımızın yüzde 40’ı dış ticaret firmaları kanalıyla ihracat, yüzde 60’ı ise iç pazara yönelik. Dikimi fason yaptırıyoruz. Bünyemizde 45 kişi var. Dokunduğumuz kişi sayısı 200’ü buluyor. Model tasarım, kesim, son ütü ve ambalajlama merkez binamızda yer alıyor” diye konuştu.
SELAM GİYİM KALİTEDE ÇITAYI YÜKSELTMEK İÇİN AR-GE'YE AĞIRLIK VERİYOR
Logolarının yenilenen yüzüyle tüketiciden takdir topladığını belirten Metin, “Ar-Ge noktasında daha kaliteli üretime odaklanırken, müşterilere geniş hizmet sunma, maliyetleri düşürme çabası veriyoruz. Yeni atılım sürecinde de bütçemizde Ar-Ge’ye önemli pay ayıracağız. Selam’ın online satışta yaygınlığı her geçen gün artıyor. Merdivenaltı üretim yapanlar ve bizim modellerimizi kopyalayarak piyasaya sunan firmalara karşı yasal mücadelemizi sürdürmekte kararlıyız. 150’den fazla her sezon yeni ürünümüz var. Tüm sezonlar için 400’e yakın modeller sözkonusu. İç giyime de girdik. Bayan ürünlerimizde anneden kıza 3 kuşağa hitap edecek ürünler üzerinde yoğun çalışmalar başlattık. Exclusive ve Business atılımında bulunacağız” ifadelerini kullandı.