• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Kerevitaş 2025 yılına güçlü bir başlangıç yaptı: İlk çeyrekte 6,9 milyar TL ciro

Yeniakit Publisher
Yiğit Mustafa Kışlacık Giriş Tarihi:
Kerevitaş 2025 yılına güçlü bir başlangıç yaptı: İlk çeyrekte 6,9 milyar TL ciro

Türkiye’nin önde gelen gıda şirketlerinden Kerevitaş, 2025 yılının ilk çeyreğine ait finansal sonuçlarını Kamuyu Aydınlatma Platformu’nda (KAP) paylaştı. Açıklamaya göre şirket, yılın ilk üç ayında 6,9 milyar TL konsolide ciroya ulaştı. Aynı dönemde ihracat geliri ise 678 milyon TL olarak kaydedildi.

Dondurulmuş gıda ve margarin sektörlerinde liderliğini sürdüren Kerevitaş, SuperFresh markasıyla dondurulmuş gıdada yüzde 38’lik, margarin kategorisinde ise yüzde 69’luk ciro pazar payıyla sektördeki konumunu korudu. Şirket, ayrıca brüt karını bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 37 artırarak 1,8 milyar TL’ye yükseltti; brüt kar marjı ise 7,7 puanlık artışla yüzde 13,3 seviyesine çıktı.

Margarin alanında Bizim Yağ ve Terem markaları öne çıkmaya devam etti. Paketli margarin pazarında Bizim Yağ yüzde 35'lik payını sürdürürken, Terem’in kase margarin kategorisindeki ciro payı geçen yılın aynı dönemine göre 1,8 puanlık artışla yüzde 59,2’ye ulaştı.

SuperFresh, yılın ilk çeyreğinde hayata geçirdiği iletişim kampanyasıyla önemli bir başarı elde etti. “Dolapta ne var” sloganıyla yürütülen kampanya, markanın tarihindeki en yüksek satış rakamlarına ulaşmasını sağladı. Kampanya sürecinde tonajda yüzde 40 büyüme, penetrasyonda ise 3 puanlık artış yaşandı. Bu dönemde toplam 16 yeni ürünün lansmanı ve relansmanı gerçekleştirildi; yeni ürünlerin ciroya katkısı yüzde 18 olarak açıklandı.

Kerevitaş ayrıca sosyal sorumluluk ve iletişim alanındaki projeleriyle de öne çıktı. SuperFresh’in “Tarımın Kadın Yıldızları” girişimi, Terem’in yenilikçi kampanyası ve Bizim Yağ’ın “Hamur Bizim İşimiz” platformu, şirkete sadece üç ayda sektörde altı prestijli ödül kazandırdı.

2025’in ilk çeyrek sonuçlarını değerlendiren Kerevitaş CEO’su Mert Altınkılınç, “Pazar lideri markalarımız ve toplam 16 kategoride yaklaşık 1500 ürünle güçlü portföyümüzle öncü bir gıda şirketi olarak, etki ettiğimiz geniş ekosistemde sektörün dönüşümüne yön veriyoruz. 2025 yılının ilk üç ayına ilişkin sonuçlarımız; inovasyona dayalı ürün stratejimiz, lider markalarımız ve verimlilik odaklı üretim gücümüzün oluşturduğu değeri bir kez daha kanıtlar niteliktedir. Tüketicilerimizin beklentilerini ve ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak büyümemizi sürdürülebilir kılmaya ve küresel rekabet gücümüze ivme kazandırmaya odaklanıyoruz. Gıda sektörüne yön veren lider bir şirket olarak hem Türkiye'de hem uluslararası pazarlarda ülkemize ve sektörümüze katma değer sağlayacak kalıcı başarılar için çalışmalarımızı kararlılıkla sürdüreceğiz” ifadelerini kullandı.

Haberle ilgili yorum yapmak için tıklayın.

Yorumlar

Fatih ÖZDEMİR

BUNLAR İSRAİL DESTEKÇİSİ SAKIN ALMAYIN BOYKOT ÜRÜNLERDİR.
x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23