Katar’da 22 ülkenin katılımıyla yapılan “Uluslararası Münazara Yarışması”nda Dünya Şampiyonluğunu Türkiye’den “Uluslararası Fatih Sultan Mehmet Anadolu İmam Hatip Lisesi” kazandı.
Daha düne kadar kapılarına kilit vurulan İmam-Hatip okulları, başarıya doymuyor. 23-26 Mart tarihlerinde Katar’da düzenlenen Dünya Liseler Arası Münazara Yarışmasında ülkemizi temsilen katılan “Uluslararası Fatih Sultan Mehmet Anadolu İmam Hatip Lisesi”, Dünya Şampiyonluğunu kazanarak, hem İmam Hatip okullarının, hem de ülkemizin gururu oldu.22 ülkenin katıldığı ve Arapça olarak yapılan yarışmada Türkiye takımı birinci gün Katar ve Cibuti’yle yarıştı. Katar’a yenilen Türkiye takımı, Cibuti’yi yenerek, günü bir galibiyet ve bir malubiyetle tamamladı. İkinci gün sırasıyla Moritanya, Malezya ve Katar ile girdiği yarışmalarda 3 müsabakayı da alan Türkiye takımı çeyrek finale çıktı. Yarışmanın üçüncü gününde de başarılarını sürdüren Türkiye takımı, önce Kuveyt takımını yenerek yarı finale, ardından da Ürdün takımını mağlub ederek finale çıktı.
Müsübakanın döndüncü gününde Yemen ile yaptığı final karşılaşmasını da alarak dünya şampiyonluğunu kazanan “Uluslararası Fatih Sultan Mehmet Anadolu İmam Hatip Lisesi”nin temsil ettiği Türkiye takımı, yarışma boyunca gösterdiği üstün performans ile katılımcıların ilgi odağı haline geldi. Türkiye’yi temsil eden takım antrenörü okulun Arapça öğretmeni Lokman Yılmaz ile Hassan Cemal, Yusuf Senno, Üsame Baha ve Mustafa İndaye’den müteşekkil Türkiye takımının öğrencileri, şampiyonlukla birlikte, yarışmadaki başarıları münasebetiyle Türkiye’ye olan ilgi ve teveccühe katkıda bulunmuş olmaktan da ayrı bir memnuniyet duyduklarını dile getirdiler.

Öğrenciler, 8 ayrı konuda hem tez, hem de antitez olarak yarışmaya hazırlanmışlardı. “Çocukla ilgili tıbbi son kararı doktor verir”, “İşçi kesimi için yapılan insafsız iş sözleşmeleri onaylanamaz”, “Bayanların bazı işlerde çalışmak istememesi ulusal verimliliği azaltır”, “Bütün iletişim araçları ve sosyal paylaşım siteleri denetlenmeli”, “Eğitim sürecinin orta öğretimden itibaren seçimi bilimsel olarak daha isabetlidir”, “Haberleri çarpıtarak verenler cezalandırılmalıdır”, “Arapça’nın değer kaybetmesinin sebebi değişik Arap lehçeleridir” ve “Karma eğitim gereklidir” başlıkları altında, her bir konuya tez ve antitez olarak hazırlanan Türkiye takımı, Okul Müdürü Mustafa Üçüncü’nün nezaretinde büyük bir başarı kazanarak ülkemize döndü.