• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Hayat boyu eğitimde sağlam temeller

Yeniakit Publisher
2020-01-15 10:26:00 - 2020-01-15 10:27:26
Hayat boyu eğitimde sağlam temeller

Bir eğitim kurumu olarak Türkiye’de bir ilke imza atarak, çocukları hayata daha güçlü hazırlamak için Yaşam Becerileri Merkezini kuran Çınar Koleji, 18 farklı atölye ile hayallerin somutlaşmasında büyük rol oynuyor. Hayat boyu eğitime de öncelik veren kolej yönetimi, anaokulundan üniversiteye kadar her yaştaki öğrencilere adeta kol kanat geriyor. Çınar Koleji İlkokul Müdür Yardımcısı Yunus Yıldız, eğitimin ilk basamaklarına dikkat çekerek, okul öncesi eğitimin önemine dair siz değerli okuyucularımıza hitaben açıklamalarda bulundu.

Dünyaya gözümüzü açtığımız andan itibaren her nefes alıp verdiğimiz süre boyunca devam eden öğrenme sürecinin temellerinin okul öncesi eğitimle atıldığını dile getiren Çınar Koleji İlkokul Müdür Yardımcısı Yunus Yıldız, rakamlar eşliğinde şu bilgileri paylaşıyor:

Zihinsel gelişimin yüzde 50’sinin 4 yaşına kadar, yüzde 30’unun 4 - 8 yaş arası, yüzde 20’sinin ise 8 - 17 yaş aralığında elde edildiğini düşünürsek, 0-6 yaşlar için, çocuğun gelişiminin hızla şekillendiği yıllar diyebiliriz.

Önce ince motor becerileri

Eğitimin ilk basamağını oluşturan okul öncesi eğitim, gömleğin ilk düğmesi gibidir ve doğru iliklenmesi sonraki eğitim süreçlerini etkiler. Okul öncesi eğitimi sağlıklı şekilde alan çocuklar; duygusal olarak, işlerini kendileri yapar, sorunları kendisi halleder ve bazı kararları kendileri verirler. Düşüncelerini dile getirebilme ve başkalarına iletebilme şansını elde eder. Fiziksel olarak kesme, yapıştırma, boyama, kalem kullanma gibi faaliyetlerin düzenli olarak yapılması sonucu ince motor becerileri gelişir. Ayrıca koşma, zıplama, fırlatma, tırmanma gibi faaliyetlerle de kaba motor fonksiyonlarını kullanır ve geliştirir. Zihinsel olarak, nesneleri eşleştirme, sınıflandırma, ölçme, gözlem yapma ve fikirler üretme gibi matematik ve bilim becerilerini kazanır.

Sosyal olarak, çocuklar oyuncakları paylaşmanın yanında yetişkinin ilgisini, yiyecekleri paylaşmayı ve karşılıklı konuşmayı öğrenirler. Ayrıca yaşıtlarıyla çatışmaları ve ilişkilerde ortaya çıkan sorunları çözümlemeyi ve kendini nasıl ve ne zaman koruyacağını ve diğer çocukların hakkına saygı göstermeyi de öğrenirler. Dikkat eksikliği sorunu ve öğrenme güçlüğü olan çocukların erken farkedilmesi ve okula başlamadan gerekli önlemlerin alınmasını sağlayarak okul başarısını artırır. Ana kucağındaki yoğun ilgiden sonra, okul öncesi eğitim kurumu ortamı, çocuk için dünyaya açılan yepyeni bir penceredir. Bu sebeple okul öncesi eğitim alarak olumlu gelişimi desteklemek kişilerin yetişkinlik yıllarını doğrudan ve olumlu etkileyecektir.

Okul öncesinde aile-öğretmen-okul ilişkisi

Anaokulunda öğrenci okula başladığında artık ailenin dışında olarak düşünülmemelidir. Anaokulu, çocuğa bilgi aktarmaktan çok, çocuğunun gelişimine katkıda bulunan bir alandır. Oyun temelli eğitim mantığımızda çocuk en iyi oyun ortamını bulur, akranlarıyla iletişim kurarak birlikte yaşamayı ve hareket etmeyi öğrenir. Ayrıca ilkokula hazırlık süreci olduğu için anaokulunun önemi bir kat daha artmaktadır. Bu sebepten dolayı anaokulu eğitiminin devamı olarak evdeki eğitim destekler nitelikte olması gerekmektedir.

Nitelikli bir kurum, çocuğun yaşamında ailenin ne denli önemli bir yer tuttuğunu bilir ve buna göre eğitim politikasını düzenler. Bu sayede çocuk için önemli iki unsur ev ve okul bir bütün hale gelir. Kurum ve aile öğrenciye bu bütünlüğü sağlamalıdır. Aile ve okul işbirliğini geliştirmek için birçok sebep vardır. Bunlardan bazıları; “ebeveyn yetkinliği artar, öğretmen okulda daha bütüncül bir eğitim yapmış olur.

Okulda verilecek eğitimin yararlı olması için öncelikle aileleri önemseyerek onlarla olumlu iletişim kurulmalıdır. Her aile ile aynı anda olumlu iletişim kurulamayabilir, farklılık arz edebilir. Çocuk anaokuluna başlar başlamaz anne ve baba işin içine girmiş demektir. Ailenin eğitimin bir parçası olması demek, çocuğun eğitim hayatında birçok gelişmenin daha sağlıklı yürümesi demektir.

Çınar Koleji’nde okul öncesi eğitim

Başarılı ve erdemli nesiller yetiştirme idealiyle 25 yıllık bir tecrübe ve birikime sahip olan Çınar Koleji’nde saat 09.00’da başlayan eğitim süreci saat 16:00’ya kadar devam eder. 36 ay ile 68 ay arasındaki yavrularımız ay gruplarına göre bir araya getirerek homojen sınıflarda eğitimlerine devam ederler. Uzman eğitim kadromuz tarafından hazırlanan yıllık ve günlük planlar doğrultusunda oyun temelli ve çocuğa göre olan eğitim sürecimizi planlanan hedefler doğrultusunda devam eder. Çeyrek asırlık tecrübeyle oluşan Çınar Eğitim Modeli’nde (ÇEM) çocuklarımızın sosyal - duygusal - zihinsel - dil ve öz bakım alanlarında en üst kapasiteye çıkarmayı hedefleyen Çınar Koleji anasınıfında “GEMS Eğitim Modeli” uygulanmaktadır.

Fen ve matematiği eğlenceli hale getiren model: GEMS

Heyecan verici nitelikte fen ve matematik etkinliklerinin ağırlıkta olduğu, kaliteli ve esnek bir ders programıdır. Sorgulamaya dayalı bir eğitim tekniği olarak geliştirilmiş GEMS eğitiminde;

-Çocuklarımızın bağımsız, öğrenen ve eleştirel düşünen bireyler olmaları,

-Öğrencilerin fen ve matematikteki öncü kavramları daha iyi anlamaları,

-Temel fen ve matematik becerilerinin gelişimi,

-Fen ve matematiğe karşı olumlu bir tutum edinmeleri yönündeki hedefler amaçlanır.

-Eğitim dönemi başında belirlenen, çocukların da ilgisini çekebilecek konular GEMS Atölyemizde konu bazlı materyallerle öğrencilere aktarırken aynı zamanda;

-“İlişki kurabilme, düzenleme, ifade etme, deneyler yapma, bilinçli tahminlerde bulunma, uygulama, karşılaştırma yapma,  gözlem yapma, farklılıkları keşfetme, kopyalama, tamamlama, simetri oluşturma tahminde bulunma, olay sıralama, sayı kavramı, zaman-boyut gibi bilimsel beceri süreç kazanmaları sağlanmaktadır.

-GEMS eğitim sistemi öğrencilerimizde olduğu kadar velilerimizde de farkındalık oluşturmaktadır. Çocuklarında oluşan ilgi ve farklılıkları velilerimiz de gözlemlemektedir.

-Okulda öğrendiklerini günlük yaşama aktaran öğrencilerimiz daha bilinçli, farkındalığı yüksek, sorgulayabilen,  öğrenmeyi öğrenen bireyler olmaktadırlar.

-Ayrıca 36 aydan başlayan eğitim sürecimizde öğrencilerimiz alanında uzman öğretmenlerimiz eşliğinde gerek sınıflarında gerekse Yaşam Becerileri Atölyelerimizi kullanarak İngilizce, değerler eğitimi, drama, kodlama, düşünme becerileri, müzik, masal, mutfak, beden eğitimi dersleri de görmektedirler. Hayat boyu devam edecek eğitim ve öğrenme sürecinin temelleri Çınar’ın gölgesinde, işin ehli uzman kadrolar rehberliğinde atılmaktadır. Bugün Çınar’dalar, yarın birer çınarlar.

Eğer yeni baştan başlayabilseydim, öğrencilerime yazmayı öğretmeden önce düşünmeyi öğretirdim’’ diyor Çınar’ın değerli öğretmenleri. Ebeveynlere de şu mesajı veriyorlar:

Hem oynamak hem zekâyı geliştirmek bu çocuk oyuncağı olsa gerek. Çocukların oynarken aslında evreni keşfe çıktığını unutmamalıyız. Her çocuk özeldir ve her çocuk keşfedilmeyi bekleyen bir dünyadır. Öğrenme, bir düşünme becerisidir. Düşünmenin olduğu yerde öğrenme vardır. Bu atölyede öğrencilerimizin standart eğitim müfredatıyla edinemedikleri zekâ ve yetenek alanlarını, problem çözme becerilerini geliştiren çalışmalar hedeflenmektedir. Bu hedeflere ulaşmak için “Akıl Oyunları, Düşünce Becerileri, Sıra Dışı Düşünme” dersleri öğrencilerimizin yaş grubuna göre verilmektedir. İçinizdeki dâhiyi uyandırın.

Yeni Akit Gazetesi

Haberle ilgili yorum yapmak için tıklayın.
x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23