• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Hamilelikte ve emzirme döneminde beslenme nasıl olmalı?

Hamilelikte ve emzirme döneminde beslenme nasıl olmalı? Hamilelik dönemi en önemli ve dikkat edilmesi gereken bir dönemdir. Düzenli yemenin dışında sıvı tüketimi ve egzersizler de anne adayı için oldukça önemli bir yere sahiptir. Özellikle lohusalık döneminde yaşanan sorunların giderilmesini sağlamak için sıvı tüketimi ve egzersizler artırılmalıdır. Bunun yanı sıra anne adayının meyve tüketmesi enerjisinin yerine gelmesi için gereklidir. Peki ama hamilelik dönemi, emzirme dönemi ve bu iki dönem arasındaki geçiş evresinde anne ne yemeli, ne içmeli ve nasıl beslenmelidir? İşte detaylar...

2020-01-20 20:37:00 -
Hamilelikte ve emzirme döneminde beslenme nasıl olmalı?

Hamilelikte ve emzirme döneminde beslenme nasıl olmalı? Hamilelik dönemi en önemli ve dikkat edilmesi gereken bir dönemdir. Düzenli yemenin dışıda sıvı tüketimi ve egzersizler de anne adayı için oldukça önemli bir yere sahiptir. Özellikle lohusalık döneminde yaşanan sorunların giderilmesini sağlamak için sıvı tüketimi ve egzersizler artırılmalıdır. Bunun yanı sıra anne adayının meyve tüketmesi enerjisinin yerine gelmesi için gereklidir. Peki ama hamilelik dönemi, emzirme dönemi ve bu iki dönem arasındaki geçiş evresinde anne ne yemeli, ne içmeli ve nasıl beslenmelidir? İşte detaylar...

Vücudun taşıma ve bağışıklık sisteminde görevli olan su, alınan besin öğelerinin vücut hücrelerine taşınmasında ve metabolik atıkların da vücuttan uzaklaştırılmasında görev yapıyor. Hamilelik döneminde bebeğin ve annenin artan kan hacmi için günlük 2-3 litre arası sıvı tüketilmesi önemli. Bunun 8-10 bardağı su olmalıdır. 

Suyun dışında tüketilen diğer sıvı içeceklerin kafein, karbondioksit ve yüksek miktarda şeker içermemesine dikkat edilmeli. Hazır meyve suları ve asitli içecekler yerine taze sıkılmış meyve suları, ayran, bitki çayları, şekersiz doğal meyve kompostolarını tercih edin. Ancak hamilelik diyabeti riski varsa ve hamilelik hedeflenen kilolar içerisinde devam etmiyorsa meyve suyu ve komposto tüketirken dikkat edin. 

Sıvı ihtiyacını karşılamada kullanılabilecek kaynaklardan biri de bitki çayları. Laksatif özelliği olmayan, kasılmaları artırmayacak bitki çayları hamilelik döneminde tüketilebiliyor. Rezene, ıhlamur, papatya, zencefil, anason, nane içerikli bitki çayları tercih edilebiliyor.

Bağırsak aktivitesini düzenlemeye yardımcı olan ve özellikle yaz ishallerini önlemekte de faydalı bulunan probiyotikler hamilelikte sıvı alımını kolaylaştıran ürünler arasında. Yüksek kalsiyum içeriği ve ferahlatıcı özelliği ile anne adayları tercihlerini kefirden yana kullanabilir.

Özellikle, yaz aylarında artan meyve ve sebze seçenekleri hem sıvı ihtiyacını karşılamada hem de sağlıklı beslenmeye yardımcı. 

Bebeğin beyin-bağışıklık sisteminin gelişmesi ve annenin depresyon riskine karşı hamilelik süresince günlük 70 gr protein ve 150 mg omega 3 alımı önemli. Türkiye’de hayvansal protein alımının düşük olması nedeniyle bitkisel protein kaynakları olan fasulye, mercimek, nohut gibi kuru baklagiller alınabilir. Günlük alınabiliyorsa 2 bardak süt, 1 yumurta, 70 gram kırmızı et (2 köfte veya 1 fileto biftek) ve balık (1 çupra veya 1 uskumru veya 90 gram tonbalığı) alımının desteklenmesi önem taşıyor.

Kuru meyveler ve kuru yemişler yoğun enerjileri yanında, demir ve kalsiyum gibi minerallerden zengin olduğu için tüketilmeli. 

Haberle ilgili yorum yapmak için tıklayın.

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23

Bip İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23

Bip İhbar Hattı