• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Hamilelikte iştahsızlık neden olur? Gebelikte iştahsızlık niye olunur?

Gebelik, en önemli dönemlerden biridir. Hem anne hem de bebeğin yaşayacağı, ikisi arasındaki bağın en kuvvetli olduğu bu dönemde iştahsızlık meydana gelebilir. Özellikle ilk gebeliklerde adlandırılamayan tuhaf farklılıklar, anne ve etrafındaki insanlar için endişe oluşturabilir fakat durum ciddi değildir. Peki ama gebelikte iştahsızlık nedenleri nelerdir ve nasıl önlem alınır? Gebelikte iştahsızlık nasıl önlenir? Hamilelikte iştah açmak için ne yapmalı?

Yeniakit Publisher
2020-02-25 20:41:00 -
Hamilelikte iştahsızlık neden olur? Gebelikte iştahsızlık niye olunur?

Gebelik, en önemli dönemlerden biridir. Hem anne hem de bebeğin yaşayacağı, ikisi arasındaki bağın en kuvvetli olduğu bu dönemde iştahsızlık meydana gelebilir. Özellikle ilk gebeliklerde adlandırılamayan tuhaf farklılıklar, anne ve etrafındaki insanlar için endişe oluşturabilir fakat durum ciddi değildir. Peki ama gebelikte iştahsızlık nedenleri nelerdir ve nasıl önlem alınır? Gebelikte iştahsızlık nasıl önlenir? Hamilelikte iştah açmak için ne yapmalı?

Genellikle gebeliğin ilk üç ayında yaşanan iştahsızlık normal görülür. İlk üç ayın ardından anne adaylarında iştah normale döner ve gitgide artabilir. İlk aylarda yaşanan mide bulantıları ve kusmalar anne adaylarının kilo almamasını hatta zayıflamasına neden olabilir. Bu süreç kısa zaman sonra geçer ve iştahsızlık sorunu ortadan kalkabilir.

Gebelikte iştahsızlık nedenleri nelerdir?

  • Stres
  • Mide bulantısı
  • Kullanılan ilaçlar 
  • Grip
  • Soğuk algınlığı
  • Kabızlık
  • Hipotiroidizm
  • Migren
  • Anemi
  • Kanser
  • Yaşlanma
  • Diyabet
  • İrratbl Bağırsak Sendromu
  • Sarsıntı

Gebelikte iştahsızlık nasıl önlenir?

  • Yiyeceklerin aşırı yağlı olması midede hazımsızlığa yol açar ve iştahsızlık yaratabilir.
  • Bol bol sebzeye meyve tüketilmelidir.
  • Kalsiyum ve protein alımına dikkat edilmelidir.
  • Bol bol duş alınmalı ve vücut hijyenine önem verilmelidir.
  • Ani gelen mide bulantıları için çantanızda bir kraker taşıyabilirsiniz.
  • Bol bol su içmeye özen gösterin.
  • Ara öğünlerde fındık fıstık, ceviz ve badem gibi sağlıklı yemişler tüketebilirsiniz.
Haberle ilgili yorum yapmak için tıklayın.

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23

Bip İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23

Bip İhbar Hattı

Yaay İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23