• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Gökyüzünün şok eden gerçekleri: Uçak kazalarında hayatta kalma oranı ve havacılığın gizli istatistikleri açıklandı!

Yeniakit Publisher
Haber Merkezi Giriş Tarihi:
Gökyüzünün şok eden gerçekleri: Uçak kazalarında hayatta kalma oranı ve havacılığın gizli istatistikleri açıklandı!

Her gün milyonlarca insan uçak yolculuğu yapıyor ama havacılığın perde arkasında öyle rakamlar var ki duyanları şaşkına çeviriyor. The Telegraph’ın yayımladığı özel dosya, uçak kazalarında hayatta kalma ihtimalinden dünyanın en yoğun hava rotasına kadar 15 çarpıcı veriyi ortaya koydu.

Gökyüzüne her gün milyonlarca insan çıkıyor ama havacılığın gerçek yüzünü çok az kişi biliyor. The Telegraph, havacılık dünyasına dair ezber bozan 15 istatistik yayımladı. Bu veriler, uçuşların yalnızca bir yolculuktan ibaret olmadığını; aslında küresel bir endüstri, teknoloji yarışı ve kültürel fenomen olduğunu gösteriyor.

İşte havacılık dünyasına bambaşka bir gözle bakmanızı sağlayacak o 15 istatistik:

1. Dünyanın en yoğun hava güzergâhı

Sanılanın aksine Heathrow–JFK değil, Güney Kore’deki Seul Gimpo–Jeju Adası hattı. 2024’te bu rotada 14,1 milyon koltuk sunuldu, günde ortalama 225 uçuş gerçekleşti. İlk 10’un tamamı iç hatlardan oluşuyor. En yoğun uluslararası rota ise Hong Kong–Taype (6,7 milyon koltuk).

2. Uçak kazalarında hayatta kalma ihtimali

ABD hükümeti verilerine göre 1993–2000 arasında yaşanan 568 kazada yolcu ve mürettebatın %90’ı hayatta kaldı. En kötü kazalarda bile yarıdan fazlası kurtuldu. Ancak “en güvenli ulaşım biçimi uçaktır” söylemi tam doğru değil; istatistiklere göre demiryolu daha güvenli.

3. En hızlı yolcu uçağı

Modern Dreamliner değil, hâlâ Boeing 747. Özellikle 747-8I modeli, Mach 0,855 (564 mph) hızla uçabiliyor. Günümüzde Lufthansa, Korean Air ve Air China tarafından kullanılıyor. Uçakların daha hızlı olmamasının nedeni yakıt verimliliği.


 

4. Brezilya’daki havaalanı sayısı

ABD 16.000’den fazla havaalanıyla zirvede. Ancak ikinci sırada şaşırtıcı bir ülke var: Brezilya, 5.297 havaalanıyla.

5. En fazla ülkeye uçan havayolu

Türk Hava Yolları, 124 ülkeye uçuşla dünya birincisi. Onu Qatar Airways (92) ve Ethiopian Airlines (87) takip ediyor. ABD’li devler ise bu listede geride kalıyor.

6. En karmaşık rota ağına sahip havayolu

ABD merkezli Southwest Airlines, 2.898 rota ile birinci. İkinci sırada Ryanair (2.596), üçüncü sırada American Airlines (1.250) var.


 

7. Dünyanın en kısa tarifeli uçuşu

İskoçya’daki Westray–Papa Westray uçuşu sadece 1,7 mil, ortalama 90 saniye sürüyor. Rekor: 53 saniye. En kısa uluslararası uçuş ise Brazzaville–Kinşasa (15 mil, 5–10 dakika).

8. Dünyanın en yoğun havaalanı

1998’den beri lider değişmedi: Atlanta Hartsfield–Jackson (108 milyon yolcu – 2024). Onu Dubai (92,3 milyon) ve Dallas–Fort Worth (87,8 milyon) izliyor.

9. İngiltere’den direkt uçulamayan 99 ülke

Aktarmasız uçuş bulunmayan ülkeler arasında Endonezya, Filipinler, Peru, Tanzanya, Zimbabwe, Botswana ve hatta turistik Belize var. Ayrıca Rusya, Belarus ve Ukrayna gibi siyasi nedenlerle kapalı ülkeler de listede.


 

10. Dünyanın en hızlı büyüyen havayolu

Hindistan merkezli IndiGo, 434 uçağı ve 128 destinasyonu ile devleşti. 2023’te 500 uçaklık rekor Airbus siparişi verdi. Avrupa’ya açılarak Manchester, Amsterdam, Kopenhag ve Atina’ya uçmaya başladı.

11. En çok üretilen uçak

Tahmin edilen Boeing 737 (12.214 adet) ya da Airbus A320 (12.198) değil. Rekor, 1955’ten bu yana 44.000’den fazla üretilen Cessna 172 Skyhawk’ta.

12. En dakik havayolu

2024’te zirvede Aeromexico var: kalkışlarda %87,73, varışlarda %86,7 zamanında. En kötü performans ise İngiltere’deki Blue Islands (%55 zamanında uçuş).


 

13. Dünyanın en eski havayolu

KLM, 7 Ekim 1919’dan bu yana aynı isimle hizmet veriyor. Diğer köklü havayolları: Aeroflot (1923), Finnair (1923), Tajik Air (1924). En eski aktif havaalanı ise College Park (ABD, 1909).

14. Hâlâ uçan en eski yolcu uçakları

Kanadalı Nolinor Aviation, 51 yaşında bir Boeing 737-200 kullanıyor. Ayrıca Buffalo Airlines, hâlâ DC-3 uçaklarını charter seferlerde uçuruyor.

15. En kötü diz mesafesi sunan havayolları

Koltuk aralığı artık bazı uçuşlarda 28 inçe kadar düştü. Bu grupta düşük maliyetlilerin yanı sıra Iberia ve TAP Portugal gibi geleneksel havayolları da var.

Haberle ilgili yorum yapmak için tıklayın.
x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23