• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Gıdanın en itibarlı firması Ülker oldu

Yeniakit Publisher
2013-04-30 19:34:00 - 2013-04-30 19:39:12
Gıdanın en itibarlı firması Ülker oldu

Türkiye’nin 2012 yılındaki en itibarlı firmaları açıklandı. İstanbul Ticaret Üniversitesi (İTİCÜ) çatısı altında faaliyet gösteren XSIGHTS Araştırma ve Türkiye İtibar Endeksi’nin ortak çalışmasıyla Türkiye’nin 26 alt bölgesindeki illerinde 2 bin 65 kişiyl

ŞUAYİP ALABAY / İSTANBUL
Türkiye’nin 2012 yılındaki en itibarlı firmaları dün İstanbul Ticaret Üniversitesi’nde yapılan toplantıyla açıklandı. İTİCÜ çatısı altında faaliyet gösteren İtibar Atölyesi’nin yaptığı çalışmalar ve akademik denetim altında XSIGHTS Araştırma tarafından alkolsüz içecek, bilişim, otomotiv, tekstil, bankacılık, gıda, ilaç, turizm, beyaz eşya, elektronik eşya, sigorta ve ulaşım sektörleri özelinde yapıldı. Gıda alanında yapılan araştırmalarda en itibarlı firma açık ara farkla Ülker seçildi. Genel klasmanda en itibarlı şirketlerin ilk 3 sırasında ise birinci Koç Holding, ikinci Sabancı Holding ve gıdada birinci olan Ülker şeklinde sıralandı. Geçtiğimiz sene ilk üçte yer alan Turkcell ise bu sene ilk 3’e giremedi.
İLK ÜÇTE ÜLKER,
KOÇ VE SABANCI VAR
Türkiye İtibar Endeksi 2012 sonuçlarına göre Koç Holding yüzde 20, Sabancı Holding yüzde 18,1 ve Ülker yüzde 6,7 ile Türkiye’nin en itibarlı üç markası oldu. Bu şirketleri yüzde 5,9 ile Arçelik, yüzde 4,5 ile Turkcell, yüzde 2,7 ile Coca Cola, yüzde 2,4 ile Ağaoğlu, yüzde 1,7 ile Doğan Holding ve THY, yüzde 1,6 ile Eti ve Vestel ve yüzde 1,5 ile Doğuş Holding izledi. Toplantının açılışını ve ev sahipliğini yapan İstanbul Ticaret Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Nazım Ekren, “Geçen yıldan bu yana genel itibar endeksinin 78,3’den 77,1’e düştüğünü görüyoruz. Bu düşüş Türkiye’nin en itibarlı şirketi genelinde anlamlı bir düşüş olmamakla birlikte, sektörler bazında endeks puanı farklılıklar sergiliyor. Algı faktörlerini ele aldığımızda dürüst ve şeffaflığın geçen yıl olduğu gibi kamuoyu nezdinde en önemli kriter olarak ortaya çıkması da, itibara giden yolda şeffaf davranmanın değerinin altını bir kere daha çiziyor” dedi.
UZMANLAR İTİBARIN
ÖNEMİNİ ORTAYA KOYDU
Türkiye İtibar Endeksi’nin kendi alanında akademik denetime tutulan ilk ve tek araştırma olduğuna dikkati çeken İtibar Atölyesi Başkanı Ertan Acar, “Ülkemizin gerek bölgesinde gerekse dünya çapında etkin bir rol üstlenmesi, ekonomik göstergelerin dünyanın pek çok gelişmiş ülkesine bile parmak ısırtmaya başlaması ile birlikte kurumsal itibar yönetimi konusu iletişim dünyamızın en önemli gündem maddelerinden biri haline geldi. Bu yönü ile Türkiye İtibar Endeksi, itibar yönetimi kavramının doğru anlaşılması ve kurumların iş süreçlerine doğru bir biçimde yerleşmesi için önemli bir parametre, kurumların gelecek vizyonunu oluşturmasında bir navigasyon aracı görevi üstleniyor” diye konuştu.
Endeksin metodolojisi ve kurumların Türkiye İtibar Endeksi’nden nasıl yararlanacağı hakkında bilgi veren XSIGHTS Araştırma Yönetim Kurulu Başkanı Çiğdem Penn de, “Türkiye İtibar Endeksi raporunu tüm iletişim ve pazarlama profesyonelleri çok ilginç ve faydalı bulacak” diye konuştu.
İstanbul Ticaret Üniversitesi bünyesinde kurulan İtibar Derecelendirme Uygulama ve Araştırmalar Merkezi Müdürü Yrd. Doç. Dr. Ferhan Benli de itibar yönetiminin stratejik önemine dikkat çekerek, “İlk defa Türkiye’de üniversitemizde kurumsallaştırılan bir itibar ölçüm merkezinin kurumsal itibarın ölçülebilir ve yönetilebilir bir stratejik parametre konumuna getirilmesinden gurur duyuyoruz” dedi.

x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23