• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Emziren anne süt için ne yemeli?

Hamilelik dönemi oldukça özel bir dönemdir. Bu dönemin sonunda bebeğini kucağına alan anne, bebeğini beslemek ve sütün çoğalması için endişelenebilir. Genel olarak ilk hamileliklerde bu durumla karşılaşılabiliyor. Fakat süt yapan besinlerle bu sorun ortadan kaldırılabilir. Peki ama hangi besinler süt yapar? Anne hangi besinleri yiyerek sütünü artırır? İşte detaylar...

2020-02-26 20:29:00 -
Emziren anne süt için ne yemeli?

Hamilelik dönemi oldukça özel bir dönemdir. Bu dönemin sonunda bebeğini kucağına alan anne, bebeğini beslemek ve sütün çoğalması için endişelebilir. Genel olarak ilk hamileliklerde bu durumla karşılaşılabiliyor. Fakat süt yapan besinlerle bu sorun ortadan kaldırılabilir. Peki ama hangi besinler süt yapar? Anne hangi besinleri yiyerek sütünü artırır? İşte detaylar...

Annenin emzirme dönemindeki beslenmesinin anne sütünün verimliliği ve bebeğin gelecekteki sağlığı açısından çok önemlidir. Bu dönemde emziren annenin günlük olarak fazladan 750 kalori alması gerekiyor. Ancak sağlıklı beslenme ilkeleri göz önünde bulundurularak, bu 750 kalorinin et, süt, tahıl ve yağ gruplarındaki gerekli vitamin ve minerallerden elde edilmelidir. Günlük alınan enerji 1800 kalorinin altına düşmemelidir. 1800 kalorinin altındaki enerji alımları annedeki süt salınım seviyelerini olumsuz yönde etkileyeceği unutulmamalıdır.

Süt yapan besinler nelerdir?

  • Kara lahana, ıspanak ve özellikle dereotu gibi yeşil yapraklı sebzeler,
  • Balık Özellikle Somon
  • Nohut, fasulye, barbunya gibi baklagiller,
  • Zengin yağlar içeren ceviz, fındık, badem gibi kuru yemişler,
  • Sarımsak,
  • Kimyon,
  • Yulaf,
  • Eski kaşar.

Hamileliğin son ayları ve lohusalıkta anne nasıl beslenmeli?

  • Her gün 2-3 bardak süt- yoğurt-ayran, 
  • Sebze ve meyve grubundan 5-6 porsiyon, 
  • Tahıl grubundan 5-8 porsiyon, 
  • Et- yumurta ve proteinlerden 3-4 porsiyon (1 adet yumurta ve 90 g et / tavuk / balık) tüketerek bu dönemdeki beslenme gereksinimini karşılar.

 

Haberle ilgili yorum yapmak için tıklayın.

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23

Bip İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23

Bip İhbar Hattı